תעודת הוקרה לאזרח הגיבור שנטרל המחבל שביצע פיגוע הדקירה ביום הזיכרון בכפר סבא

משטרת ישראל העניקה אמש תעודת הוקרה לאזרח שנטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביום הזיכרון בכפר סבא

מאת: אירית מרק

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב עמיחי אשד, העניק תעודת הוקרה לאזרח הגיבור שירה במחבל תושב טול כרם, שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

במהלך הפיגוע הסתער המחבל עם סכין על אישה בת 62 ודקר אותה דקירות רבות בגופה ופצע אותה

האזרח שחלף במקום, הבחין במתרחש, עצר את רכבו, שלף את נשקו וירה לעבר המחבל שתי יריות ונטרל אותו עד להגעת כוחות המשטרה והביטחון למקום.

בדבריו לאזרח אמר מפקד המחוז כי “בחרת ברמה המוסרית הגבוהה ביותר לסכן את החיים שלך כדי להציל אדם שלא הכרת, יש לך את מידת המוסר שאני מקווה שיש אותה לכל אדם במדינת ישראל ובטח יש אותה לשוטריי במחוז מרכז ובכלל במשטרת ישראל כולה, בפעילות מהירה ונחושה ירית לעבר המחבל ובכך הצלת את חיי הפצועה וחיי אזרחים נוספים, על קור הרוח, החתירה למגע והאזרחות הטובה הנך ראוי לשבח”.

האזרח סיפר על רגעי האירוע “הסתכלתי שמאלה וראיתי בתחנת האוטובוס אישה צועקת ומתחילה לרוץ לכיוון הכביש… ראיתי אותו דוקר אותה עם הסכין, ראיתי אותו דוקר ודוקר, באותו רגע נעצרתי במקום בלי לחשוב הרבה, יצאתי מהאוטו כאשר האקדח כבר היה ביד שלי , דרכתי אותו… באתי למגע של שני מטרים ממנו… יריתי בו שתי יריות לכיוון הבטן, הוא התרומם והסכין עפה לו מהיד”.

אתמול הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד החשוד בגין ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור.

תגובות