יו”ר האופוזיציה, יוסי סדבון לממונה במשרד הפנים :”ראש העיר לא משיב לפניותינו”

יו”ר האופוזיציה, יוסי סדבון פנה ליונתן בר סימן טוב, הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים בתלונה תחת הכותרת “אי מתן תשובות על ידי ראש העיר כפר סבא בניגוד לחוק – בקשה להתערבותך”. 

מאת: אירית מרק

כיו”ר האופוזיציה ולנוכח תלונות רבות מצד חברי המועצה פניתי בתאריך 10/05/2020 במכתב לראש העיר בדרישה להשיב בכתב לפניות רבות שנותרו ללא מענה והתייחסות”, כותב סדבון “פנייתי הדחופה אלייך כממונה על המחוז ובו בקשה להתערבותך נובעת מהמענה של ראש העיר רפי סער בתאריך 12/05/2020 (המצורף בזה) שהינו שטחי, חלקי ופוגע בצורה בוטה במנהל התקין ובנבחרי הציבור. אין בתשובת ראש העיר ולו מענה אחד למכתבי המתייחס לחובתו על פי חוק להשיב למבקש הפונה אליו בכתב להשתמש בסמכותו ולהשיב בתוך 45 ימים מיום קבלת הבקשה בכתב.

ראש העירייה רפי סער השיב לפניית סדבון “קיבלתי בהפתעה גמורה את מכתבך, שכן הנך מעודכן באופן שוטף מתוקף היותך יו”ר האופוזיציה ואנו מקיימים ישיבות קבועות אחת בחודש בלשכתיתפקיד האופוזיציה בדמוקרטיה הינו חשוב, גם כאן לראיה, האופוזיציה בכפר סבא מקבלת את כל מבוקשה גם אם לעתים בקשותיה מורכבות ודורשות שעות רבות של עבודה מתוך זמנם היקר של עובדי המערכת המקצועיתהופתעתי עוד יותר ממכתבך מאחר וקיימתי עמך מספר התייעצויות ואף עדכנתי את חברי המועצה בישיבה מיוחדת בנוגע למצב החירום בו אנו שוהים בעת הזו (קורונה)ראוי לציין שישנן מגוון רחב של פניות להן קיבלתם מענה מיוחד, מקצועי ומלאליתר הדוגמאות שהעלית תועבר התייחסות בהתאם”. 

מכתבו של סדבון לממונה בא לאחר תגובת ראש העירייה אשר לא השיב נכוחה לטענות שעלו במכתב הבא שנשלח אליו בעשירי לחודש זה, בין השאר : אי מענה לבקשה לכינוס דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי, מענה חינוכי למשפחות בסיכון, שחרור יומני פגישות סגני ראש העיר בשכר, שיתוף חברי אופוזיציה בתהליך קבלת החלטות בתקופת הקורונה, אופן ניהול ישיבות המועצה שלא בהתאם לחוק מתאריך ובקשה לכינוס אסיפת מורשים במפעל המים “חומרה יתרה אנו רואים בכך שאינך משיב לחברי האופוזיציה שנבחרו על ידי הציבור כדי לשרת אותו. התעלמותך מפניותינו מונעת מאתנו לבצע את תפקידנו כנבחרי ציבור כמתחייב בחוק ובכל משטר דמוקרטי”. 

יוסי סדבון

“ראש העיר מציין בתשובתו כי מתקיימות ישיבות חודשיות עמי וישיבת עדכון של המועצה בנוגע למצב החירום. אין קשר לאמור בתשובתו ולדרישת החוק להשיב לפניות בכתב של חברי המועצה שמקבלים תלונות גם מהציבור הרחב על העדר תשובה לפניותיו. במכתבו מציין ראש העיר שיש מגוון רחב של פניות להם ניתן מענה מיוחד, מקצועי ומלא , גם אם טענה זו נכונה אין בכך תשובה למכתבי . ראש העיר מתעלם מכך שמכתבים אלו נכתבו לפני חודשים ארוכים וחלקם לפני שנה.

הדין המחייב את ראש העיר לענות לגופו של עניין בתוך הזמן הקבוע בחוק. מכתבו אינו כולל כל התנצלות ו/או התחייבות לתקן את הליקויים ולהשיב לפונים כמתחייב בחוק. ראש העיר מטעה כאשר הוא כותב (ראה התייחסותו בנדון)שהינו פועל באופן מכבד לחברי המועצה על פי החוק ואף מעבר לכך. תשובתו מקוממת ,מזלזלת ומהווה פגיעה באינטליגנציה. אבקש לאשר קבלת פנייתי ולהשיב לי בדבר הצעדים שבדעתך לנקוט כדי לתקן מצב בלתי נסבל זה”.

הפניות נעשו ע”י חברי האופוזיציה, פנייתו של סדבון לממונה נעשתה בשמם של חברי האופוזיציה.

מעיריית כפר סבא נמסר: “מדינת ישראל כולה נקלעה בחודשים האחרונים למשבר מהחמורים שידעה המדינה, הן בתחום הכלכלי והן בתחום החברתי. תקופה זו חייבה את כולנו לשנות את אורח חיינו ואת נוהלי העבודה ולהתגייס יחד כדי לצלוח את המשבר הקשה. עוד יצוין כי, העבודה בתקופה זו הייתה במתכונת מצומצמת וכ-80 אחוז מהעובדים לא הגיעו לעבודתם, עקב הנחיות הממשלה. עיריית כפר סבא פעלה ופועלת ללא לאות בכל המישורים ועל פי כל כללי המינהל התקין, למען כלל תושביה, רווחתם ובריאותם, וכל פעילותה משוקפת לכל חברי מועצת העיר, המעודכנים בכל הנעשה, ולכלל הציבור הכפר סבאי. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול באחריות ציבורית ליציאה מהמשבר ולמען הציבור הכפר-סבאי”.

 

בלעדי – למכירה חדש!! בכפר סבא הירוקה (80) ?#דירת_גן_פארק_הירוקה#?דירת גן חדשה! 5 חדרים במיקום מושלם ?הכי יפה בשכונה…

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום ראשון, 17 במאי 2020

תגובות