מצטייני ביה”ח מאיר כפר סבא: פרופ’ מיכאל לישנר, שחר שליט, סמי כרשיש, אירית רוטשילד, דונקה אנברבר

בשבוע שעבר ובמתכונת קצת שונה נוסח השגרה החדשה בצל הקורונה – הוענקו הפרסים לעובדים המצטיינים של מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית לשנת 2019.

מאת: אירית מרק

האירוע נערך במתכונת מצומצמת וכל אחד מהזוכים הוזמן עם בני משפחתו למפגש אישי עם ד”ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר, מנהלת משאבי אנוש, ממונת פיתוח משאבי אנוש, ממונה מקצועי ישיר, מנהל סקטור (חבר הנהלה) ומנהל מחלקה יחידה בה עובד/ת הזוכה. ועדיין – גם בפורמט הייחודי והאינטימי היה אירוע מרגש מאוד שכלל ברכות של הממונים ובני המשפחה, ציון הסיבות לזכייה וחלוקת פרסים. 

בפרס מנהל המוסד על מפעל חיים זכה פרופ’ מיכאל לישנר, מנהל רשות המחקר – פרופ’ לישנר, עם ותק בכללית משנת 1982 מכהן למעלה משנתיים בתפקידו הנוכחי, ובזמן זה הוכפלו מספר הבקשות לוועדת הלסינקי ובוצעו תוכניות התערבות שהעלו את כמות המחקרים והחדשנות בקרב הרופאים במאיר. “פרופ’ לישנר מביא את כישוריו הרבים בתור מנהל מחלקה מוערך במשך 25 שנים בהן ניהל את מחלקה פנימית א’ לתוך רשות המחקר. הוא יוזם פעיל מציע רעיונות, דוחף ומקדם פעילות מחקרית ענפה. מנהל איכותי, נעים הליכות ומוערך בעל יכולות יוצאות דופן”

מצטיינים

בפרס מנהל המוסד ובפרס מנכ”ל כללית זכתה דונקה אנברבר כוח עזר במחלקה פנימית ב’- דונקה עם ותק בכללית משנת 2007 ובמשך כל 13 שנותיה במרכז הרפואי מאיר היא עבדה במחלקה פנימית ב’. בעלת תודעת שירות גבוהה מאוד כלפי המטופל ומשפחתו. מבצעת את עבודתה בנועם, בגישה חיובית ובנתינה מעל ומעבר. עבודתה מתאפיינת בעשייה מכל הלב, מפגינה הרבה רוך כלפי המטופלים ודואגת לרווחתם. “דונקה עובדת חרוצה ומחויבת למחלקה. עובדת בצורה מסודרת, לוקחת אחריות ויוזמה לכל צרכי המטופלים והמחלקה. ערנית למה שקורה במחלקה, מסייעת בכל ועובדת בשיתוף פעולה ראוי לשבח עם הצוות”.

בפרס מנהל המוסד זכתה שחר שליט דיאטנית בפגייה – שחר עם ותק בכללית משנת 2007 ונמצאת בפגייה ובמרכז הרפואי מאיר בחמש השנים האחרונות. היא הקימה את שירות הדיאטה בפגיה במרכז הרפואי באופן מקיף, מסור ויסודי וכיום מהווה חלק אורגני מצוות הפגייה. במסגרת תפקידה מנסחת שחר פרוטוקולי טיפול תזונתי עדכניים לטיפול בפגים ושותפה לקביעת המדיניות בתחום הזנת פגים ברמה הלאומית. שותפה בוועדת תזונת פגים של משרד הבריאות, שותפה בכתיבת נייר העמדה בנושא הזנה תוך ורידית לפגים, שנכתבה בשיתוף עם האיגוד הישראלי לנאונטולוגיה ואומץ ע”י כלל הפגיות בישראל. “שחר מקבלת המלצות חמות מכל צוות הפגייה, המציין את גישתה החיובית והתשוקה לנושא. היא מהווה גוף ידע מקצועי למחלקה בתחום תזונת הפגים, תחום שהוא מרכזי וקריטי בטיפול בפגיה”.

בפרס מנהל המוסד זכתה אירית רוטשילד אחות במכון דיאליזה – אירית עם ותק בכללית משנת 2004 ועבודתה מתאפיינת בהרבה נתינה, יוזמה ואכפתיות למטופלים ולמערכת. שותפה פעילה בקבוצת עבודה עם צוות מניעת זיהומים, לצורך קביעת סטנדרטים לשיפור וקידום איכות הטיפול ושיפור עבודת המכון. בנתה מפה טיפולית למטופל בדיאליזה כרונית והדרכת מטופל חדש בדיאליזה. אירית מדריכה קלינית, שבמהלך השנים הדריכה והכשירה במכון דורות של אחיות, סטודנטים לסיעוד ומשתלמים בקורס על בסיסי בנפרולוגיה. “אירית מקובלת מאוד בקרב עמיתיה לעבודה, יסודית מאוד עם הרבה סבלנות, ויחסי אנוש מעולים- הן כלפי מטופלים ובני משפחותיהם והן בקרב אנשי צוות במכון. קשובה, זמינה ושירותית מאוד”

בפרס מנהל המוסד זכה סמי כרשיש, ראש צוות יחידת השינוע במחלקת לוגיסטיקה – סמי עם ותק בכללית משנת 2013 ולוקח אחריות על נושאים רבים, שאינם בהכרח תחת אחריותו ומתפעל אותם עד למציאת פתרון מלא. סמי משתלב בכל פרויקט חדש שבו נדרש לתת דעתו על שיטת השינוע ואו האחסון ועובד יחד עם הצוות בכל העבודות גם בהיבט הפיזי. הוא יוזם ומקיים פעילויות לגיבוש לצוות עובדיו ומכשיר באופן אישי כל עובד חדש ומקנה לו את הביטחון הדרוש לו. “סמי מגיע לעבודה גם בימים ובשעות שאינן שעות העבודה המקובלות, על מנת לפתור בעיות ותקלות. הוא ניחן בנתינה אין סופית בלב שלם, ללא צורך לקבל דבר בתמורה”.

ד”ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר, אמר במפגשים לזוכים: “אנו כאן במרכז רפואי מאיר גאים בכך שבקרב אנשי צוות רבים מצוינות היא דרך חיים. השנה בחרנו להוקיר מספר עובדים מצטיינים שכל אחד מהם בתחומו בחר את דרכו המיוחדת והיצירתית להוביל ולהשפיע –  הן על מטופלים והן על עמיתים ואנשי צוות. לצד בחירת העובדים המצטיינים לשנת 2019 אני רוצה להביע את הערכתי הרבה לעבודתם המסורה של כלל עובדי המרכז הרפואי ולנצל הזדמנות זו להודות להם על עשייה ראויה לשבח”.

תגובות