מדריך: כך תתכננו את בית חלומותיכם

מדריך: כך תתכננו את בית חלומותיכם

התהליך של בנית בתים פרטיים, בטח אם מדובר בתהליך תכנון בתי יוקרה, הוא תהליך בעל שלבים רבים. כדי להגיע אל השלב האחרון בו אתם יושבים לכם בנחת בתוך בית חלומותיכם, מומלץ מאוד לעבוד מסודר, שלב אחר שלב, ולא לפספס שום תחנה בדרך. 

אם אתם בדיוק יוצאים לדרך הארוכה אך המתגמלת הזו של תכנון בית חלומותיכם אז ודאי תשמחו לדעת שהכנו עבורכם מדריך מפורט ומקצועי ובו פרטים על כל מה שחשוב לדעת, שלב אחר שלב.

הכל מתחיל בתכנון נכון

השלב הראשון והקריטי ביותר בבניית בית חלומותיכם הוא שלב התכנון. לפני שאתם יוצאים לחפש אדריכל או מעצב פנים חשוב שתגדירו בינכם לבין עצמכם את הצרכים והרצונות שלכם וכן את התקציב. חשוב שיהיה לכם סדר עדיפויות ברור במה תרצו להשקיע ועל אילו צרכים הבית אמור לענות. תכנון בית פרטי של משפחה עם חמישה ילדים שונה מאוד מתהליך תכנון בתי יוקרה המיועדים למגורי זוג פנסיונרים, למשל. התקציב שתגדירו עבור הפרויקט יהיה נגזרת של סדר עדיפויות זה. אם יש לכם צורך בגיוס הון זה השלב לפנות לבנק לקבלת משכנתא. 

להיעזר באנשי מקצוע

לאחר שיש לכם תמונה מעט יותר ברורה באשר לצרכים שלכם והתקציב העומד לרשותכם אתם יכולים לפנות לאנשי מקצוע. מדובר כמובן על אדריכל שישרטט עמכם את התוכנית של הבית, מעצב או מעצבת פנים בעלי סטודיו לעיצוב שיעניקו לבית בדיוק את המראה והאווירה שחלמתם עליהם ולבסוף קבלן שיבצע את העבודה. מומלץ לפנות גם למפקח בנייה שינהל עבורכם את הפרויקט. במקביל עליכם להתחיל לפנות לרשויות על מנת לקבל את האישורים הנדרשים ובראשם אישור בנייה מהועדה המחוזית לתכנון ובנייה באזור מגוריכם.

מכיוון שבניית בית זו הוצאה גדולה אנשים רבים מנסים לקצץ בהוצאות ולבצע חלק מהעבודה בעצמם. עם זאת, חשוב להדגיש כי פעמים רבות החיסכון הזה הוא בעוכרם. כך נוצרות טעויות שמתגלות במהלך הבנייה או לאחריה שקשה מאוד לתקנן. ישנם תחומים כגון עיצוב פנים שלא משתלם לחסוך בהם מכיוון שבהמשך תדרשו להוצאות גדולות יותר לתיקון הטעויות או שתאלצו לחיות בבית שאינו עונה על הצרכים שלכם. לשם מה השקעתם את כל הזמן והכסף הזה אם לא בשביל לקבל בסוף בית מושלם? 

שלב הביצוע

השלב הבא בתהליך, ואין זה משנה או מדובר בתהליך תכנון של בית כפרי או תכנון בתי יוקרה, הוא שלב הביצוע. בשלב הזה מבוצעות העבודות בשטח של הקבלן ושאר אנשי המקצוע – החשמלאי, הרצף, האינסטלטור וכדומה. בסוף השלב הזה תוכלו סופסוף לקבל את בית חלומותיכם.

הכתבה באדיבות שירלי דן המתמחה באדריכלות ועיצוב פנים לווילות ולבתי יוקרה. הסטודיו מציע מעטפת שירותים רחבה תחת קורת גג אחת, כולל שירותי ניהול ופיקוח פרויקטים בבנייה. 

תגובות

תגובות