צוואות וירושות – עצות חשובות מעו״ד יוסי ברקוביץ

צוואות וירושות – עצות חשובות מעו״ד יוסי ברקוביץ

תחום הצוואות והירושות נחשב למורכב ומחייב הכרות מעמיקה עם עולם המשפט וחוקי הירושה והצוואה. חשוב להתנהל נכון ובחוכמה בעולם המשפטי המורכב והמרתק של צוואות וירושות, לכן אין לוותר על ייעוץ וייצוג משפטי בעת הצורך, ומומלץ לבחור רק עורך דין מקצועי ובעל ניסיון עשיר בתחום.

כדי לסייע לכם לקבל החלטות נכונות הקרושות לעולם המשפטי של הצוואות והירושות, פנינו לעורך דין יוסי ברקוביץ כדי לקבל ממנו עצות חשובות. לדבריו, מומלץ לכל אדם לנסח צוואה בעזרת עורך דין מיומן, כך המצווה יכול להחליט כיצד יחולק רכושו לאחר מותו, לקבוע תנאים מסוימים העומדים בדרישות החוק ולמעשה באפשרותו לשלוח יד מהקבר ולהשפיע על חיי יורשיו.

לא לוותר על עריכת צוואה חוקית

חוק הירושה קובע כיצד יחולק רכושו של המנוח לאחר מותו, החוק מפריד בין שני מצבים עיקריים:

  • המצווה הותיר אחריו צוואה.
  • המצווה לא הותיר אחריו צוואה.

על פי החוק הישראלי, אם המנוח לא הותיר אחריו צוואה העיזבון שלו יחולק בדרך כלל בין בן או בת הזוג לבין ילדיו של המנוח או לצאצאים של ילדיו, חוק הירושה מבוסס על קשר דם, למעט בן או בת הזוג. החוק מגדיר מקרים שונים וכיצד יחולק העיזבון לאחר מותו של המוריש ללא צוואה, אם יש צוואה המסמך המשפטי קובע את חלוקת העיזבון בין היורשים הכלולים בצוואת המנוח. 

4 דרכים לעריכת צוואה

חוק הירושה קובע כי יש 4 דרכים לעריכת צוואה: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. בנוסף, יש אפשרות לערוך צוואה הדדית – כך בני הזוג יכולים לקבוע יחד כיצד יחולק רכושם לאחר מותם, וכאשר אחד מבני הזוג הולך עולמו הצוואה ההדדית קובעת כי העיזבון יישאר אצל בן הזוג שנותר בחיים.

החוק הישראלי קובע בנוסף מתי ניתן לבטל צוואה, למשל במקרה שאחד היורשים השפיע לרעה ובצורה לא הוגנת על המצווה. חשוב לציין כי לא מעט סכסוכי יורשים היו נמנעים אם אנשים היו עורכים צוואה חוקית בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה. זהו תחום משפטי סבוך ומורכב, לכן אין לוותר על ייעוץ.

חלוקת הרכוש של המצווה

כדי לממש את רכושו של המצווה יורשיו צריכים להגיש בקשה למתן צו קיום צוואה או בקשה למתן צו ירושה. אם יש צוואה, רשם הירושות יפרסם את הבקשה לצו קיום צוואה ברשומות המתאימות, אם אין התנגדויות העיזבון יחולק על פי רצונו של המנוח. אם אין צוואה, הרוכש יחולק על פי הכללים שנקבעו בחוק הירושה.

 

הכתבה באדיבות עו”ד ונוטריון יוסי ברקוביץ. עו”ד ברקוביץ מתמחה בדיני צוואות וירושות, בניהול עיזבונות, בניהול קונפליקטים וסכסוכים בין יורשים, בליטיגציה, בהסכמי מכר ומיסוי, בדיני חוזים ובדיני מקרקעין.  

 

תת כמה עצות. להתנהלות נכונה עם צוואות וירושות- מדוע מומלץ להיעזר בעו״ד, טעויות נפוצות וכו׳ לתת פסקה אודות עו״ד יוסי ברקוביץ׳.

אנקור: עו״ד יוסי ברקוביץ׳ https://www.berko-law.co.il/he/home

תגובות