תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2020 יובא הערב לאישור

חברי מועצת העיר יתכנסו הערב (ד’) לאשר את תקציב העירייה לשנת 2020. שתי ישיבות נוספות, ביניהן ישיבת מועצה שכללה אישור תמיכות לעמותות בעיר, ודוח מבקר העירייה, נדחו

הערב (יום רביעי 03.06.2020) יתכנסו חברי מועצת העיר לישיבת מועצה שלא מן המניין לאישור תקציב העירייה לשנת 2020

לאחר תקופה ארוכה בה נאסר לכנס ישיבות מועצה בשל מגבלות הקורונה, ולאחר שחברי האופוזיציה סירבו לבקשה לאשר את תקציב העירייה, וכן את תקציב התמיכות באישור חריג ובכך לסייע לעמותות הרבות שנקלעו למצוקה עקב המצב – זומנו חברי המועצה לרצף ישיבות, על מנת לאשר כאמור תהליכים אשר בצל משבר הקורונה עוכבו, ומתוך אחריות ציבורית.

שתי ישיבות המועצה הנוספות שתוכננו להערב – לקידום נושאים חשובים, נדחו כאמור – ביניהן ישיבה מן המניין לאישור תמיכות לעמותות בעיר וישיבה שלא מן המניין בנושא דוח מבקר העירייה.

מהעירייה נמסר “הישיבות נדחו בשל אי הסכמה של מספר חברי מועצה מהאופוזיציה לקיום כל שלוש הישיבות החשובות ברצף, באישור ראש העיר.
ישיבת התקציב תתקיים כאמור מחר כמתוכנן.

ראש העיר, רפי סער: “בחודשים האחרונים נקלעה מדינת ישראל למשבר כלכלי, מהחמורים ביותר שידעה המדינה עקב התפשטות נגיף הקורונה ומצב החירום שהוכרז. משבר זה לא פסח על העיר כפר סבא ואנו נדרשים בתקופה זו להתנהלות שקולה ואחראית. אישור תקציב העירייה לשנת 2020 נדחה בשל משבר הקורונה, במהלכו גיבשנו מתווה ותקציב מעודכנים, תוך בחינת כל הפרמטרים על ידי כל גורמי המקצוע, שאושרו בוועדת הכספים העירונית. אנו נמצאים עדיין במצב חירום ואני קורא לכל חברות וחברי מועצת העיר לשלב ידיים ולאשר את הצעת התקציב, כחלק מהמאבק העירוני לחזרה לשגרה ולמען טובת תושבות ותושבי כפר סבא והעיר כולה”.

הצעת תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2020 המעודכנת, כפי שאושרה בוועדת הכספים העירונית, עומדת על סך של 847.6 מיליון שקלים. מדובר בהפחתה של כ-36 מיליון שקלים אותו יזמה העירייה בהובלת ראש העיר רפי סער, כחלק ממדיניות עירונית להתנהלות אחראית במצב החירום במדינה, זאת תוך שמירה על יציבות תעסוקתית לעובדי העירייה והמשך שירות מצוין לתושבים.

תקציב העירייה המעודכן כולל קיצוץ בתקציבי אירועים עירוניים וצמצום בהוצאות תפעול העירייה. תקציב החינוך לשנה זו יעמוד על סך של כ-343 מיליון שקל – למעלה מ-40 אחוז מהתקציב העירוני. בנוסף, במסגרת מדיניות העירייה, הוקטן משמעותית היקף המלוות מתוך חובה להקטין עומס המלוות על קופת העירייה. צמצום זה הוא חלק ממדיניות אותה מתווה ראש העיר, לשינוי המגמה העירונית שהייתה נהוגה בעשור האחרון.

תגובות