הפצת קנאביס רפואי ללקוחות סופיים בבית מרקחת “כנרת” בכפר-סבא

מאת: אירית מרק

חברת  יוניבו, המחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי באסדרה החדשה של משרד הבריאות ומייצרת ומוכרת מוצרים בתקינת IMC-GMP לבתי מרקחת בישראל וכן בעלת חוות לגידול לקנאביס רפואי הנמצאת בהקמה, מודיעה על השלמת השליטה בכל שרשרת הערך של פעילות קנאביס רפואי עם הקמת שותפות בבית מרקחת.

יוניבו, יחד עם בית מרקחת “כנרת” מכפר סבא, תקים פעילות קנאביס רפואי בשליטתה (51%). החברה תהנה משיעורי הרווחיות לאורך כל שרשרת הערך משלב ייצור המוצרים במפעל, דרך בית המסחר וכעת גם בבית המרקחת המפיץ מוצרים ללקוחות סופיים לרבות הפצה עד בית המטופל. כמו כן, יוניבו מקימה את חוות עמית כך שעם השלמתה, יוניבו תהנה משיעורי הרווחיות גם משלב הגידול.

יוניבו ו”כנרת” יפעלו לקבלת הרישיונות הנדרשים להפצת מוצרי קנאביס רפואי ללקוחות סופיים ונקבעו יעדי מכירה חודשיים של כ-50 ק”ג ו-100 ק”ג למנהל הפעילות. כמו כן יפעלו להקמת מערך הפצה עד בית המטופל. הגעה ליעדי תזכה את מנהל הפעילות בתגמול כפי שנקבע בהסכם.

יש לציין כי “כנרת” חבר בקבוצת ניהול של כ-40 בתי מרקחת נוספים, הפרוסים במרכז הארץ, בצפונה ובדרומה. לפעילות המשותפת תהא זכות ראשונים (ובאי מימושה תינתן זכות זו ליוניבו) לפנות לבתי מרקחת אלו על מנת להתקשר בהסכמי הפצה עימם, להקמת נקודות מכירה נוספות בהיקפי מכירה דומים.

יודגש כי כבר היום ליוניבו התקשרויות עם בתי מרקחת אחרים עם התחייבות לרכישת עד כ-11 טון מוצרי קנאביס רפואי. ההסכם עם “כנרת” מרחיב את הסכמי ההפצה הקיימים.

גולן ביטון, מנכ”ל יוניבו: “שותפות בבית מרקחת מאפשרת לנו ליהנות משיעורי הרווחיות, גם במקטע האחרון בו נמכר קנאביס רפואי. ההסכם עם “כנרת” פותח בפנינו אפשרות להתקשר עם עשרות בתי מרקחת חדשים מתוך מטרה שמוצרי יוניבו, הנמכרים כבר היום בבתי מרקחת וברשתות בתי מרקחת, יהיו זמינים ללקוחות סופיים נוספים, בפריסה ארצית. היקף השוק השנה, הכולל כ-80 אלף מטופלים, מוערך בכ-700 מיליון ₪ ואנו פועלים להגדיל את נתח השוק הקיים של יוניבו. אנו מאמינים כי שליטה בכל שרשרת הערך מאפשרת לנו מעורבות בהיקף הגידול, באיכותו, במאפיינים ספציפיים, דרך ייצור מוצרים באיכות GMP להם קיים ביקוש בשוק, שיווקם והפצתם באמצעות בית מרקחת לצרכן הסופי, על פי טעמיו.”

כיום יוניבו מחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי על פי האסדרה החדשה של משרד הבריאות בתקן GMP וכן מעבדת מו”פ מהגדולות בישראל המפתחת מוצרים עתידיים ופורמולציות מבוססות קנביס רפואי. החברה משלימה בימים אלו את הקמת חוות ״עמית״, חוות קנאביס רפואי מהגדולות בישראל שתהיה בבעלותה ותספק לה תוצרת, ללא תלות בחוות אחרות.

יוניבו רוכשת תוצרת קנאביס רפואי מחוות בישראל בתקן IMC-GAP, מעבדת את התוצרת במפעל שלה באזור התעשייה של אשקלון ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי סופיים בתקן IMC-GMP, בהתאם להסכמים שלה עם בתי מרקחת בישראל. במקביל יוניבו מקדמת הסמכת המפעל שלה לתקן EU-GMP  באמצעות חברת התעדה מוסמכת. מטרת ההסמכה לאפשר לחברה לשווק את מוצריה באירופה, בטריטוריות בהן תקן זה נדרש. כושר הייצור של המפעל הוא 40-60 טון קנאביס רפואי בשנה.

תגובות