נמחק הערר שהוגש ע”י חברת המועצה, הדר לביא, נגד הקמת שביל אופניים וחניון ברחוב התוכנה בכפר סבא

מאת: אירית מרק

ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה דנה בשבוע שעבר בערר שהגישו חברי האופוזיציה פנחס כהנא והדר לביא, נגד הקמת שביל אופניים וחניון ברחוב התוכנה באזור התעשייה תעש – הערר נמחק לאחר דיון.

עבודות לסלילת שביל אופניים וחניון באזור התעשיה

יו”ר ועדת הערר, עו”ד איל תיאודור שרון, אמר במהלך הדיון כי לביא וכהנא השתהו בהגשת הערר והוסיף: “לעצור את העבודות עכשיו נראה לי שגוי. תסיימו אותן (בפנותו לנציגי העירייה מדובר בעירייה שפועלת בתום לב לרווחת הציבור… בנסיבות שנוצרו, אנחנו לא רואים מקום להתערב בהחלטת הוועדה המקומית ובפרויקט שכבר הושלם ואנחנו מציעים שהערר יימחק”.

התוכנית, המבוצעת על ידי עיריית כפר סבא ובאמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, כוללת סלילת שביל אופניים ונטיעת עצים חדשים, כאשר החניון החדש, יכלול 110 מקומות חניה ונטיעה של כ-70 עצים, לרווחת כל תושבות ותושבי העיר ובאי האזור. זאת במטרה להוסיף חניות לטובת באי הפארק ובמקביל פתור את מצוקת החניה הקשה באזור התעשייה עבור עובדות ועובדי המקום.
יש לציין, כי התוכנית המקורית כללה בניית חניון רחב היקף, וצומצמה בחצי, כדי למנוע פגיעה בשטח הפארק העירוני הסמוך, תוך הוספת שביל אופניים

ראש העיר, רפי סער: “מדובר בחניון נוסף, המהווה המשך ישיר לשני חניונים קיימים באזור, במטרה לפתור מחסור במקומות חניה הן לבאי הפארק והן לבוא לקראת בעלות ובעלי העסקים במקום. בהנחייתי, צומצם שטח החניון כדי למנוע פגיעה בפארק העירוני, והקמת החניון תכלול נטיעה של עשרות עצים, בהתאם למדיניות העירונית אותה אנו מובילים. אני מודה לוועדת הערר על החלטתה. למרות האתגרים שעמן מתמודדת מדינת ישראל כולה בימים אלה, אנו ממשיכים בכפר סבא בעבודות פיתוח ושדרוג העיר, תוך ראיה רחבה של טובת כלל האוכלוסייה, שדרוג חזות העיר ויצירת רשת שבילי אופניים, מדובר בבשורה לכל העובדים באזור, כאשר שביל האופניים יחבר בין מזרח העיר למרכזה”.

החניון החדש יאפשר, כאמור, לתושבות ותושבי השכונות המזרחיות להגיע למרכז העיר ללא רכב פרטי ובנוחות, בזכות רשת שבילי האופניים שתיסלל.

סגן ראש העיר ומחזיק תיקי התחבורה והקיימות, עילאי הרסגור-הנדין: “אנחנו ממשיכים בסלילת שביל האופניים, שנרחיב אותו בהמשך גם צפונה ודרומה, במטרה להפריד בין תנועת הולכי הרגל לרוכבי האופניים בפארק ולאפשר הגעה נוחה לאזור התעשייה על גבי אופניים. השלמת הקטע הקצר בחניון תאפשר לחבר בין שני חלקי רחוב התוכנה ולצמצם את העומסים הכבדים ברחוב התעש”.
יש לציין, כי החלטת ועד הערר קובעת: “מדובר במיזם ציבורי לסלילת חניה ושביל רכיבה על אופניים. לא מצאנו עילה מספקת להתערב בהחלטת כבוד הוועדה המקומית למתן ההיתר. משכך…לא עמדו העוררים על טענותיהם ובהתאם נמחק בזאת הערר”.

הדר לביא מסרה “ביקשנו לדון בתוכנית החדשה שפוגעת בפארק בועדת איכות הסביבה. מחזיק תיק התחבורה שהוא גם יו״ר הועדה סירב. אבל לתושבי העיר מגיע לדעת מה מבצעים בפארק שלנו לכן החלטנו להגיש ערר על התכנית. ללא עורך דין או כלים משפטיים, אבל עם המון אהבה לסביבה, לתושבי העיר וידע מקצועי של עשרות שנים בתחום – הגיע פנחס לדיון. לצערנו, כפי שציפינו, זה היה מאוחר מידי. הערר הוגש כשעבודות הבניה (בעלות של מעל מיליון שקלים מהכסף שלנו) כמעט והגיעו לסיומן – מה שהוביל לכך הערר שלנו נמחק. אנחנו מבינים זאת – יש משמעות רבה לכל שקל שיוצא מהקופה הציבורית ומקבלים את ההחלטה השקולה הזאת. אנחנו נאלץ לחיות עם המציאות שהוכתבה בשטח. אפשר להתווכח אם כל זה נחוץ או לא – אבל אי אפשר להתווכח עם כך שהדרך לפיתוח הייתה במחשכים. מסתבר שבחסות הקורונה התרחשו בעירנו וסביבה המון תהליכים (עבודות המובילות לשיתוק הרכבת, דיפו שנולד מול שכונת 80 ועוד)”.

תגובות

תגובות