מחפשים שם לחטיבה החדשה בשכונה הירוקה. ממה שיינפיין מציע לקרוא לחטיבה על שם אמו הדסה שיינפיין

מאת: אירית מרק

בימים אלה הולכת ונשלמת בניית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי. כחברה בוועדת שמות שוחחה חברת המועצה תהילה מימון  עם ראש העיר רפי סער ובברכתו פנתה ליו”ר ועדת שמות, עו”ד איתן צנעני בהצעה כי לחטיבה יהיה שם שיומלץ על ידי תלמידי החטיבה העתידיים בתחילת שנת הלימודים. “בעיניי זה שיתוף ציבור ראוי ביותר בו המשתמשים עצמם מקבלים את הזכות להיות שותפים בבחירת השם. זה גם אקט חינוכי שיאפשר להם להתעמק בדמויות משמעותיות בחיינו”

החטיבה החדשה

ועדת שמות תקבע בישיבתה הקרובה את התהליך המלא ואת הקריטריונים שיועברו לאגף החינוך ובאמצעות האגף יחל הליך בחירת השם עם תחילת השנה. “השמות המומלצים על ידי התלמידים יגיעו לוועדת שמות אשר תדון ותמליץ למועצת העיר לגבי השם הנבחר. זו הזדמנות לקדם שוויון גם במרחב הציבורי. אחד הקריטריונים שהעליתי ואדחוף אליו הוא שבית הספר ייקרא על שם דמות נשית. קריטריון נוסף שנשקול זה שם הקשור לשכונה בה בית הספר מוקם- שכונת הזמר העברי”.

חבר המועצה, ממה שיינפיין “אני מציע את הדסה שיינפיין, אשת אשכולות אישה משכמה ומעלה שם דבר בהתנדבות אחת ממאה האנשים המשפיעים ביותר בכפר סבא.
“יקירת העיר כפר סבא ממקימי “יעל” הקימה את ביה”ח הגריאטרי השיקומי ברח גלר . מהמובילים בארץ בייחודו. הקימה את העמותה למען הקשיש .ממקימי הוועד למען החייל. העמותה למלחמה בסרטן. אין דמות מעוררת השראה ורוח התנדבות שכמותה אישה ששר הבריאות בן ניזרי אמר עליה “שהינה אישה שהקדימה את זמנה בהבנתה את מצבם של הקשישים בישראל ובכפר סבא בפרט . אישה שכינוייה בפי כל היה “פטרונית הקשישים” ואם החיילים, היוותה דמות מופת בפעילותה הציבורית למען תושבי העיר ורווחתם”.

אבי יבין מקרן הנזקקים בעיר, מציע לקרוא לחטיבה על שם טובה גלר “בראייתי אין כלל צורך לחפש דמויות של נשים מחוץ לכפר סבא. יש לנו בכפר-סבא דמות נשית מדהימה נערצת וחריגה בכל קנה מידה שכל עולמה הוא עדיין תרומה ונתינה עירונית אין סופית ואגב, עוד ידה נטויה. מה עוד שיש עליה קונצנזוס עירוני מוחלט והיא “אם המתנדבים” הגברת טובה גלר. כמה נכון וחכם יהיה לקרוא את החטיבה על שמה בעודה בחיים בגיל 91-92. זה יהיה אקט הוקרה וכבוד לאשה מדהימה זו. אקט שכזה יהיה אף לכבודה של העיר כולה ולתפארת כפר סבא ותושביה כאמור באם באמת ניתן יהיה לקבל החלטה שכזו תוך שיקול דעת ענייני עירוני מרגש וממש מתבקש – חטיבת הביניים על שם טובה גלר – אם המתנדבים בכפר סבא . הלוואי והצעתי זו תיפול על אוזניים קשובות”.

תגובות