עיריית כפר סבא פשטה על מפעל בר-און בפעילות אכיפה יזומה

מאת אירית מרק

עיריית כפר סבא פשטה היום (יום ה’) על מפעל בר-און במערב העיר, בפעילות אכיפה יזומה, שכללה את מחלקת רישוי עסקים, הפיקוח העירוני והשיטור העירוני, וזאת כחלק ממאבק לביטול רישיון העסק של המקום, הגורם למטרדי ריח קשים ופגיעה באיכות חיי תושבי האזור

ראש העיר, רפי סער: “לא ייתכן שתושבי העיר כפר-סבא ימשיכו לסבול כתוצאה מאזלת ידו של המשרד להגנת הסביבה להביא להפסקת פעילותו של מפעל בר-און. לא נאפשר כי תושבינו ייפגעו, ואנו דורשים את התערבותו הדחופה של המשרד להגנת הסביבה בנושא וכי ינקוט בכל הצעדים הנדרשים, כדי להביא לשלילת רישיון העסק של מפעל בר-און בעיר. עיריית כפר-סבא תמשיך לדאוג לאיכות החיים של תושביה, ותפעל בכל האמצעים העומדים בידה, בכדי לוודא את רווחתם של התושבים.
כזכור, לפני מספר חודשים פנה ראש העיר לשר להגנת הסביבה, בדרישה נחרצת לזמן את בעלי המפעל לשימוע בעקבות מפגעי הריח הקשים ודגימות חריגות שנמצאו במדידות שהתבצעו בשכונה הירוקה 80 על ידי היחידה האזורית של המשרד להגנת הסביבה.
יש לציין עוד, כי כחלק ממאבקה של כפר סבא בהמשך פעילות המפעל ולמען איכות חיי התושבים, הוקם צוות מריחים מקצועי ותושבי האזור נתבקשו לדווח על ריחות חריגים באמצעות טופס מקוון באתר העירייה

פעילות האכיפה שהתקיימה היום, התבצעה בעקבות מאות פניות שהתקבלו בתקופה האחרונה ודווחו לגורמים האמונים על הנושא, וזאת בהמשך לפעולות נוספות אותן נוקטת העירייה במטרה להפסיק את פעילות המפעל בשכונה וכחלק משמירת בריאות כלל התושבים.

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק השכונות הירוקות, עו”ד עדי לוי-סקופ: “לא נסכים בשום אופן שתושבי ותושבות השכונות הירוקות ימשיכו לסבול ממפגע הריח של מפעל בר-און והמשרד להגנת הסביבה ינהג באזלת יד מתמשכת ולא יעצור את המפגע. דיווחים רבים על מפגע הריח, בצירוף כלל האסמכתאות המשפטיות, הועברו למשרד ואף נערך החודש סיור משותף במפעל, ואנו מצפים שאחת ולתמיד המשרד יפעיל מלוא סמכויותיו נגד המפעל עד לשלילת רשיונו. לא נרפה עד שהמפעל יפסיק פעילותו ואיכות החיים תשוב לשכונות הירוקות”.

תגובות