האם סלילת כבישים איכותיים בשרון תוביל להפחתת פקקי התנועה? 

האם סלילת כבישים איכותיים בשרון תוביל להפחתת פקקי התנועה? 

אין ספק, מדינת ישראל היא לא מדינה גדולה, אבל היא בהחלט גדושה בעומסי תנועה באזורים נרחבים בארץ, כולל באזור השרון וכפר סבא. האם סלילת כבישים תוביל להפחתת עומסי התנועה באזור השרון? מספר מילים לגבי הנושא של עומסי תנועה, עבודות עפר, סלילת כבישים ומה שבין כל אלו. 

יצאתם מהעבודה בשעה 15:30 בכדי לנסות ולהקדים את עומסי התנועה בצפויים לכם בדרככם הביתה, אמה מה, גיליתם שבדומה לכם, מאות ואלפי נהגים אחרים עשו את אותו הדבר. בנקודה זו כנראה חשבתם לעצמכם: למה אין כאן נתיב נוסף וסלול היטב? ובכן, לא בטוח שזה מה שהיה פותר את הבעיה של הגעה הביתה תוך זחילה בפקקים. בואו נסביר. 

סלילת כבישים והקשר להפחתת עומסי תנועה בשרון ובארץ 

שאלנו את המומחים של חברת א.מ.צ שמש 1990 בע"מ לגבי הנושא של עומסי תנועה באזור השרון. מאחר שמדובר בחברה וותיקה בישראל העוסקת בתחום זה של סלילת כבישים, התשובות שהגיעו מהם אכן היו מעניינות. אם חושבים לרגע על עבודות מורכבות של סלילת כבישים, הרי שמדובר בתהליכים מורכבים למדי. 

בעוד שסלילת כבישים איכותיים יכולה לשפר משמעותית את העומסים של התנועה במקומות שונים בארץ, בערים מסוימות, לא בטוח שסלילת כבישים לרכבים פרטיים תהיינה הפתרון המדויק. הפתרון האפשרי? בנקודה זו, בהחלט אפשר לציין למשל פתרון של סלילת נת"צ. 

סלילת נתיבים ציבוריים תפחית עומסים בכבישים?

סלילת נתיבים של תחבורה ציבורים עשויה להקל משמעותית על עומסי התנועה ברחבי הארץ, אבל אין ספק שבמקביל לכך, יהיה על המדינה גן לנסות ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית כמה שיותר. בעוד שבימינו ישנן תוכניות ליסינג פרטי בתנאים מעולים על רכישת רכבים חדשים, אין ספק שבבתים רבים ניתן למצוא גם יותר מכלי רכב אחד. 

המשמעות של העניין? יותר עומסי תנועה. אבל, וזה אבל חשוב, אם המדינה תצליח למצוא דרכים לעודד את האזרחים להשתמש בתחבורה ציבורית, מומחים בתחום של סלילת כבישים, כמו א.מ.צ שמש 1990 בע"מ, צופים עומסי תנועה פחותים. 

פתרונות אקולוגיים להפחתת זיהום אוויר והפחתה בעומסי תנועה 

בסופו של דבר, אם אנשים ישכילו להבין את היתרונות שבשימוש בתחבורה הציבורית, כולנו נצא מכך מורווחים. 

וכן, חשוב להבין את היתרונות שבשימוש בתחבורה ציבורית, גם אם אדם מסוים מחזיק בכלי רכב בביתו. למעשה, מסתמן כי יש צורך להנחיל אצל הציבור שינוי מסוים בתודעה, הכולל שינוי תפיסתי גם בנושאים אקולוגיים, אבל זהו כבר נושא נפרד. עד הפעם הבאה, סעו לאט.