שירות חדש בעירייה: הכירו את אלון יעקב, לוכד הנחשים של עיריית הוד השרון

הקונים באחד הסופרים בהוד השרון, הבחינו ביום שלישי השבוע בנחש צפע ארסי שהסתובב לו להנאתו בסניף. לאחר שיחת טלפון למוקד החירום של העירייה, הגיע למקום אלון יעקב, לוכד נחשים ורכז בעלי חיים בשירות הווטרינרי של עיריית הוד השרון ובמיומנות רבה לכד את הנחש

 

הקיץ הוא התקופה שבה הנחשים יוצאים ממחבואם. רק בשבועיים האחרונים לכד אלון כ-12 צפעים. לאחר הלכידה, הצפעים, שהן חיות מוגנות, משוחררים בטבע בהתאם לנקודות שמועברות על ידי רשות הטבע והגנים. 

 

בנוסף נלכדו בעיר מספר לא קטן של זעמנים לא ארסיים. את הזעמנים משחרר אלון באזור שפך הירקון: “מכיוון שהם לא מסוכנים לאדם, אבל כן נוהגים לתקוף צפעים, טוב לנו שהם לידינו, אבל לא בתוכנו, כי איפה שיש הרבה זעמנים, אין צפעים”, מציין אלון שעוסק בלכידת נחשים מגיל צעיר, וכעת הפך את התחביב גם לעיסוק עירוני, לרווחת תשובות ותושבי הוד השרון. 

 

אם אתם רואים נחש, תתקשרו למוקד העירוני ואלון יבוא ללכוד אותו. 

 

ויש לאלון גם מספר עצות: 

  1. לא להתקרב – ראיתם נחש, התקשרו למוקד העירייה, אל תתקרבו.
  2. צפע ארסי יזהיר לפני ההקשה בשריקה.
    בניגוד לנחשים הלא ארסיים הוא גם לא ימהר לברוח. אבל אל תעסקו בניחושים, צלצלו למוקד.
  3. במקרה של הקשה, אל תפנו את עצמכם. הזמינו אמבולנס ושבו להירגע עד לבוא הטיפול, ככל שתהיו לחוצים יותר זרימת הדם תפיץ מהר יותר את הארס.
  4. לא לשים חוסם עורקים, לא לשים קרח והכי חשוב לא לנסות למצוץ את הדם. אם יש בהישג יד, להסתפק בסמרטוט רטוב על ההקשה, לנסות להירגע ולחכות לאמבולנס.

תגובות