ועדת כספים אישרה: עיריית הוד השרון תפחית ארנונה למגורים בפעם השלישית ברציפות

ועדת הכספים אישרה בראשות סגנית ומ”מ ראש העיר יעל עבוד ברזילי אישרה את בקשת ראש העירייה אמיר כוכבי להפחתה של הארנונה למגורים שנה שלישית ברציפות. בשנתיים האחרונות ולפי מדיניות ראש העירייה אמיר כוכבי נחסכו לתושבות ותושבי הוד השרון למעלה מ-8 מיליון ₪ הודות להפחתה של תוספת המס שנעשתה על ידי משרד הפנים הנקראת “הטייס האוטומטי” לעדכון תעריפי הארנונה. עיריית הוד השרון, הייתה מהרשויות הבודדות שויתרו על ההעלאה האוטומטית בשנתיים האחרונות ובכך הביאה בפועל להפחתת תשלומי הארנונה

ראש העירייה אמיר כוכבי, הודיע כי יביא השבוע לאישור מועצת העיר הצעה לפיה גם ב-2021 תמנע העירייה מלגבות מהתושבים את התוספת האוטומטית לתעריף הארנונה בסך 1.1% שמהווים חיסכון של 1.7 מיליון ₪ לתושבות ותושבי הוד השרון, סה”כ כ-10 מיליון ₪ חיסכון בשלוש שנים. בניגוד לשנים האחרונות, ההפחתה מתייחסת רק לחיוב למגורים זאת לאחר שבעקבות משבר הקורונה העניקה העירייה החזר ארנונה לעסקים על שלושה חודשים מלאים מה שהביא לפגיע משמעותית בהכנסות העירייה. בנוסף בוחנת העירייה את הכלים הכלכליים לסיוע לעסקים קטנים בצל משבר הקורונה, וזאת למרות שמבחינת החלוקה של נטל המס התוספת של 1.1% מייצרת פגיעה מינימלית בעסקים הקטנים מלכתחילה (בממוצע כמה עשרות שקלים בשנה)והמשמעות של החיוב הזה רלבנטית דווקא לגופים גדולים דוגמת תע”ש. 

במקביל הוגשה לאישור מועצת העיר סיווג חדש ואטרקטיבי לאזור התעסוקה החדש לאורך ציר 531 וזאת מתוך כוונה לעודד את הפיתוח של כחצי מיליון מטרים לתעסוקה בצמוד לתחנות הרכבת. תוכנית זאת היא חלק ממדיניות ראש העירייה “עסקים במקום מגורים” הנובעת מהתפיסה שכלכלה עירונית מאוזנת נשענת על אזורי תעסוקה ומסחר ולא על ארנונה למגורים כפי שהיה נהוג בעבר בהוד השרון. 

על מנת לייצר מערך גבייה הוגן ונכון יותר, תובא למועצת העיר גם הצעה להעלאת תעריפי הארנונה בכ-5% לחמש תחנות הדלק ושתי תחנות הרכבת הפועלות בהוד השרון. 

לדברי ראש העירייה אמיר כוכבי: “נוכח משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות והחברתיות, חשוב לנו לעשות כל שניתן בכדי להקל על התושבות והתושבים ולהמשיך בפעילות של הגדלת הכנסות העירייה שלא על בסיס תושביה. לכן אני מבקש את אמון מועצת העיר בהחלטתי שלא לעדכן את תשלומי הארנונה למגורים זו השנה השלישית ברציפות. במקביל אנו פועלים כדי לעודד כניסתם לעיר של עסקים עתירי שטח על ידי סיווג ארנונה תחרותי לאזורי התעסוקה במרחב השרון. מפרוץ המשבר לא אוכפת העירייה חניה בכחול לבן וזה נמשך גם עכשיו כדי לבחון את ההשפעות על מרכזי הסחר במרכז העיר, וכסיוע לבעלות ובעלי העסקים אפשרנו החזר רטרואקטיבי בארנונה ולא פרסנו את ההחזר כזיכוי עתידי כפי שעשו ברשויות אחרות וזאת כגדי להקל באופן מיידי על השפעות המשבר על המרקם העירוני מסחרי שלנו. בנוסף, אנו בוחנים הקלות נוספות לבעלי עסקים הנמצאים במצוקה על רקע משבר הקורונה.  נמשיך ונפעל בכל דרך אפשרית בכדי להקל את נטל הארנונה על תושבי העיר במקביל ליצירת מקורות הכנסה אלטרנטיביים המבוססים, על שירותים, מסחר ועסקים עתירי שטח”. 

תגובות