כיצד משתמשים במעשיר לחות? כל מה שצריך לדעת על מעשיר לחות

כיצד משתמשים במעשיר לחות? כל מה שצריך לדעת על מעשיר לחות
מתקשים לישון עם מסכת סיפאפ על הפנים ומחפשים פתרון יעיל להעשרת הלחות במהלך השינה בלילה עם המסכה? מה זה בדיוק מכשיר להעשרת לחות למכשירי סיפאפ (CPAP)? האם המכשיר דורש תחזוקה שוטפת? ממי כדאי לקנות מעשיר לחות למכשיר סיפאפ?
אם אתם סובלים מהפרעות נשימה חסימתיות בשינה כמו תסמונת דום נשימה בשינה, לבטח הרופא המומחה המליץ לכם על שינה עם מכשיר סיפאפ. מכשיר CPAP נחשב כיום לפתרון המומלץ לכל מי שסובל מהפרעות נשימה חסימתיות בשינה, ובמיוחד למטופלים המאובחנים כבעלי תסמונת דום נשימה בשינה. עם זאת, השינה עם מסכת סיפאפ על הפנים מחייבת הסתגלות ורבים סובלים מתחושה של יובש בגרון ומסימפטומים אחרים, לכן מומלץ לרכוש דגם איכותי להעשרת הלחות המתחבר ישירות למכשיר ה-CPAP.

רכיב אופציונלי למכשירי סיפאפ

מכשיר מעשיר לחות הוא רכיב אופציונלי שניתן לרכוש בנפרד ממכשירי סיפאפ, המכשיר הייעודי מעשיר את הלחות ומקל על הנשימה, המכשיר מסייע למטופלים המשתמשים במכשירי סיפאפ מאחר והם סובלים מתופעה של יובש בכלי הנשמה לאחר שינה עם מסכה על הפנים.
המכשיר להעשרת לחות כולל תא ייעודי לאיסוף מים ולמניעת טיפות מים לחדור לצינור המזרים אוויר למערכת הנשימה של המטופל, אפשר לקבוע את הטמפרטורה הרצויה כדי לספק אדים חמימים במהלך השינה בלילה, יש דגמים מתקדמים באמצעותם ניתן לבחור במצב אוטומטי המתאים את הטמפרטורה הנכונה בלילה לאחר ניטור הלחות בסביבה.
המכשיר להעשרת האוויר בלחות מספק אדים ולחות למטופלים המשתמשים במסכת סיפאפ, המכשיר מסייע למטופלים ומקל על הסימפטומים של חסימת אוויר במערכת הנשימה, לרבות נזלת, גודש באף, אלרגיות, ברונכיט ועוד.

תחזוקה פשוטה

את המכשיר קל לחבר למכשיר סיפאפ, אין צורך להזמין טכנאי לחיבור המכשיר להעשרת הלחות. יחד עם זאת, כדאי להזמין את המכשיר רק מחברה מקצועית המשווקת מכשירי סיפאפ כדי להתאים בין שני המכשירים. לאחר חיבור המכשיר יש למלא מים בתא המיועד לכך, ובהתאם להוראות היצרן יש לבצע תחזוקה שוטפת הכוללת ניקוי יסודי של המכשיר. רוב החלקים של המכשיר להעשרת לחות מתפרקים בקלות ואפשר לשוטף אותם במדיח או באמצעות זרם מי חמים בטמפרטורה של 65 מעלות לפחות, כמו כן חשוב לבצע חיטוי של המכשיר לפני הפעלה מחדש.
בנוסף, יש לנקות את הפילטרים במכשיר להעשרת הלחות, ומומלץ לנקות היטב את המכשיר מידי יום. בהתאם לדגם שבחרתם יש לפרק את הפילטרים לסינון האוויר ואדי המים, חשוב לזכור כי בישראל המים מלאים באבנית לכן האבנית מצטברת במיכל המים, בצנרת ובפילטרים. כאשר אי אפשר לנקות את הפילטרים יש להחליפם, כמו כן חשוב להחליף את הפילטרים לאחר מספר מסוים של שעות הפעלה ועל פי הנחיות היצרן או המשווק.
הכתבה בשיתוף חברת היי מדיקל – החברה מייבאת ומשווק מכשור רפואי מתקדם ואיכותי המיועד לסובלים מהפרעות נשימה בשינה.

תגובות