כללים חשובים לבחירת האורתודנט שלכם

כללים חשובים לבחירת האורתודנט שלכם

כאשר מדובר בשיניים שלכם או של הילד שלכם שדורשות טיפול מקצועי ויישור אל תסתפקו בפחות מאשר אורתודנט מומחה. בישראל נפוצה התופעה בה רופאי שיניים מציגים את עצמם כמומחים באורתודונטיה על אף שאינם כאלה – לכן חשוב להבין כיצד נכון לבחור את האורתודנט שלכם עוד לפני תחילת הטיפול. 

כיצד תדעו שמדובר ברופא אורתודנט מומחה?  

רופא שיניים שהוא גם אורתודנט מומחה ביישור שיניים הוא מי שעבר וסיים בהצלחה הכשרה ארוכה במסגרת תוכנית התמחות באורתודנטיה בארץ או בחוץ לארץ. המוסד בו הוא למד צריך להיות מוסד לימודים מוכר על ידי המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים. תוכנית ההתמחות באורתודנטיה נמשכת כ-3 עד 4 שנים, בהיקף של מאות שעות לימוד אקדמיות. בסיום מסלול הלימודים וההכשרה המקצועית הסטודנטים נדרשים לעבור בהצלחה את בחינות התמחות מטעם משרד הבריאות בישראל. 

אורתודנט מומחה שעבר את כל המסלול הזה יהיה בעל תעודה רשמית ממשלתית המעידה על ההתמחות שלו, הוא יהיה רשום באגודת האורתודנטים ויהיה בעל רישיון ממשרד הבריאות. כדי לבדוק את כל הנתונים הללו תוכלו לחפש את שמו של הרופא אליו אתם מעוניינים ללכת באתר האגודה האורתודנטית.

איך עוד אפשר לדעת שהרופא שלכם הוא אורתודנט מומחה?

במרפאתו של כל אורתודנט מומחה אליו תלכו תהיה תלויה על הקיר או מוצגת באופן גלוי לעין תעודת המקצוע הרשמית שלו. שמו של הרופא יופיע, כאמור, באתר האגודה ותוכלו גם לחפש ולמצוא את שמו ומספר הרישיון שלו באתר האינטרנט של ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל. 

כאשר בוחרים אורתודנט חשוב להתייחס לגורמים הבאים: ותק של המומחה, תעודות מקצועית, לימודים, תחומי התמחות, שיטות טיפול ליישור שיניים, ניקיון והיגיינה בקליניקה ועוד.

מדוע חשוב ללכת לטיפול ליישור שיניים אצל מומחה?

אם תבדקו את כל הפרטים והנתונים הללו מראש, עוד לפני שאתם מתחילים את תהליך יישור השיניים שלכם או של ילדכם, תחסכו לעצמכם הרבה כסף והרבה כאב. כבר קרו מקרים בעבר בהם ילדים ומבוגרים טופלו אצל רופאים שהציגו את עצמם כאורתודנטים על אף שלא הוכשרו לכך וסבלו לאחר מכן מדימומים בחניכיים, נפיחות וכאבים חזקים. תהליך שיקום הפה לאחר מקרים כאלו יכול לקחת זמן רב ולהיות כרוך בעלות נוספות וחבל על כך. 

הטיפול האורתודנטי בשיניים הוא טיפול רגיש ומורכב. הוא דורש ידע מקצועי והרבה מאוד ניסיון. יתרה מזאת, למראה הפנים, החיוך והשיניים השפעה רבה על איכות חייו של האדם, על בטחונו העצמי ועל הדימוי העצמי שלו. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בילדים או נוער. כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר האפשרית לטיפול האורתודנטי חשוב ללכת אך ורק לאורתודנט מומחה ולא לכל רופא שיניים המציג את עצמו כמטפל באורתודנטיה.   

הכתבה באדיבות ד”ר עיני – בוגר תוכנית ההתמחות באורתודנטיה בפקולטה לרפואת שיניים בהדסה ויו”ר לשעבר של האגודה האורתודנטית בישראל.

תגובות