כפר סבא: 14,707 ילדי הגנים ובתיה”ס יוצאים היום לחופש הגדול

מסיימים לימודים ופותחים את חופשת הקיץ: 14,707 ילדי הגנים העירוניים ותלמידי בתי הספר היסודיים בכפר סבא סיימו אתמול (יום ג’) את לימודיהם והחלו את חופשת הקיץ.
החל מהיום (01.07) יחלו לפעול בעיר קייטנות הקיץ בגני היול”א, בתי הספר של החופש הגדול לכיתות א’-ד’ ובגנים הקצרים, כמו גם צהרונים. אלה יופעלו על ידי אגף החינוך העירוני והחברה לתרבות הפנאי.

במהלך שנת תש”ף פעלו בעיר 183 גנים עירוניים, מתוכם 126 גני יול”א (יום לימודים ארוך), 30 גנים קצרים ו-27 גני חינוך מיוחד

ילדי גן מיתר מסיימים שנה

במהלך השנה קיבלו 13 גנים הכשרה והכרה כגנים ירוקים, המקיימים אורח חיים ירוק בחיי היום-יום, סביבה בריאה , תרבות צריכה מכבדת, הקמה של גינה מקיימת ועוד. זאת לאחר שעברו שינוי פנימי של העמקת התפיסה המקיימת, באופן המעצים את השפעת הילדים  לכל הקהילה. בנוסף, גן רעות זכה לפרס החינוך המחוזי מטעם משרד החינוך.

בנוסף, במהלך השנה התקיימו מספר מפגשים עם גננות וסייעות על מנת להטמיע באופן מיטבי את מודל הגנים בגני טרום-טרום חובה, במטרה לפתח תוכניות חדשניות שיתנו מענה לצורכי הילדים הצעירים.
חשוב להדגיש, כי במהלך כל תקופת הקורונה בה שהו הילדים בבתיהם, שמרו הגננות והסייעות על קשר עם ילדי הגנים וקיימו פעילויות וירטואליות שונות. בנוסף, הוטמעה בחלק מגני טרום-טרום חובה תוכנית מעג”ן – לזיהוי צרכים מיוחדים כבר בתחילת הדרך, וזו תורחב בשנה הבאה.

9,951 תלמידות ותלמידים סיימו היום את הלימודים בבתי הספר היסודיים, מתוכם 1,505 תלמידים שיעלו לחטיבות הביניים ו-1,715 תלמידים סיימו את שנתם הראשונה בבית הספר
בשנת תשפ”א יצטרפו למערך בתי הספר היסודיים 1,741 תלמידות ותלמידי כיתה א’ חדשים.

שנת הלימודים הנוכחית נפתחה בבשורת פתיחת קריית החינוך הדמוקרטי, ראשונה מסוגה בארץ, עם פתיחתו של בית הספר המונטיסורי, שהצטרף לבית הספר הסאדברי ובית הספר הדמוקרטי שכבר פועלים במקום.
במקביל, החל אגף החינוך בעיריית כפר-סבא בהובלת תהליך, בשיתוף משרד החינוך, של מרחבי חינוך, ייחודיות ובחירה מבוקרת. במסגרת תהליך זה, כל בית ספר יזקק ויבנה את הייחודיות הבית ספרית שלו, תוך יצירת סביבת למידה חדשנית.

תוכנית ייחודית זו נחשפה במהלך השנה בפני כל צוותי החינוך בבתי-הספר היסודיים בעיר והמורים עברו הכשרה פדגוגית בנושא, הכוללת בין היתר טיפוח חשיבה יצירתית וחווייתית, למידה מתוך בחירה, מודלים לחדשנות בחינוך, הוראה דיפרנציאלית, סביבות למידה מתקדמות, סמכות והכלה בלמידה, ניהול עצמי בלמידה ועוד.

לקראת שנת 2021 יגובש מודל הבחירה של בתי-הספר, כך שתהיה בחירה מבוקרת ומבוססת, באופן שיישמר האיזון בבתי הספר ובינואר 2021, לקראת שנת הלימודים תשפ”ב, ההורים יוכלו לבחור עבור ילדיהם העולים לכיתה א’ את בית הספר.

תלמידות ותלמידי העיר נהנו גם מתוספת כיתות ומרחבי למידה חדשניים, בין היתר בבתי הספר רחל המשוררת, ש”י עגנון, גולדה מאיר, אוסישקין ועוד, כאשר בימים אלה מתקדמת בניית שש כיתות נוספות בבית הספר יצחק שדה ובניית החטיבה החדשה.

ביום רביעי, 01.07.2020, ייפתחו עשרות מסגרות קיץ הן בגני היול”א והן בתי הספר של החופש הגדול עבור כיתות א’-ד ובגנים הקצרים. זאת בנוסף לקייטנות מדע וקייטנות עירוניות נוספות. במסגרת קייטנות אלה, יזכו הילדים לתכנים עשירים ומגוונים, ולמדריכים מקצועיים, והכל בהתאם להנחיות משרד החינוך ובשיתוף מלא עם נציגי ההורים בעיר.

בתי הספר של החופש הגדול לכיתות א’-ד’ בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים הקצרים יפעלו בין התאריכים 01.07-07.08, כאשר בבתי הספר תסתיים הקייטנה בתאריך 06.08 (כולל) ובגני הילדים הקצרים תסתיים בתאריך 07.08 (כולל).

מחירי צהרוני בית הספר יהיו מסובסדים להורים וזאת בקייטנות שיימשכו על פני תקופה מוארכת של 27 יום.
קייטנות היול”א יפעלו בשני סבבים, כאשר הסבב הראשון יהיה במחיר מסובסד בין התאריכים 01.07-07.08, וסבב שני שיתקיים בין התאריכים 09.08-13.08.

 

בא לכם לשדרג ? דופלקס לופט מרהיב ומושלם בכפר סבא הירוקה הזמר העברי (60) לראות ולהתאהב✨ 6 חד' אפשרות ל 7 ✨סלון מרווח…

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום שלישי, 30 ביוני 2020

 

 

 

תגובות