“כשנבחרתי, שמתי הכל בצד והתחלתי פשוט לעבוד ולא אפסיק לעשות זאת למרות האיומים והבריונות”

מאת: שי רוזנצוייג

 

אני בדרך כלל לא נוהג לכתוב ולעסוק בעניינים פוליטיים פנימיים, מאמין שזה בזבוז אנרגיה ועדיף לתעל אותה לקידום עוד משהו עבור היישוב. למרות זאת, חשוב לי הפעם לחרוג ממנהגי ולשתף אתכם בתחושותיי לאור עוד ישיבת מועצה מתסכלת אתמול

שי רוזנצוויג

נבחרתי לראשות המועצה בתום בחירות לא קלות אבל עשיתי זאת בביטחון ובדרכי וניצחתי בסיבוב הראשון. חשבתי שלאחר הבחירות וככל שיעבור הזמן, שאר חברי המועצה, אשר רובם בשלב זה או אחר התמודדו לראשות המועצה, יקבלו את החלטת הבוחר ונשכיל לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה לטובת היישוב. זה מה רציתי שיקרה, זה מה שאני מאמין שהישוב צריך.
בפועל, ולאחר תקופה קצרה מאוד של אשליית קואליציה שהייתה לא יותר מאופוזיציה בתוך קואליציה, כל הסיעות האחרות פרשו והתאחדו לגוש חוסם אופוזיציוני אשר לו סיסמה אחת ברורה – רק לא שי!

שלא נתבלבל, אינני חף מטעויות ולא מושלם בשום צורה ודרך. טעיתי ועוד אטעה בעתיד. תמיד לוקח אחריות ותמיד משתדל להיות בלמידה. אני מכיר בזכות האופוזיציה לבקר, לנשוך ולהשאיר אותך חד ודרוך כל הזמן, זה תפקידה. כל ארגון צריך אופוזיציה, מתוך הנחת יסוד שגם היא רוצה אך ורק את טובת הגוף אותו היא מבקרת ופשוט עושה זאת מפוזיציה אחרת.

זה לא מה שקורה בפועל. לאורך כל הדרך נראה כי מה שמעניין את חברי האופוזיציה זה כל דבר שיכול לפגוע בי אישית ובתוכנית ההבראה בה נמצא היישוב. אז מה עשו אותם חברי המועצה בישיבות האחרונות? לא צריך ללכת רחוק – קחו דוגמא מהחודשים האחרונים; האם עניין אותם חולי הקורונה ביישוב, הטיפול בהם ומצבם? לא.
האם עניין אותם מצב החינוך, מוסדות החינוך והתלמידים בתקופת הסגר, הקפסולות והלמידה מרחוק? גם לא. האם עניין אותם מצב הקשישים וניצולי השואה החיים בקרבנו ועוברים תקופה לא פשוטה? ניחשתם נכון, לא. האם עניין אותם סוגיית כ.א החסרה ביחידות המועצה? האם עניינו אותם המתנדבים? החיילים? לכל השאלות הללו התשובה היא – לא.

מה כן עסקו חברי האופוזיציה בתקופה האחרונה?
“מתנות” פסח (פרח, הגדה ודגל שחילקנו לתושבים שבזמן שכולנו היינו תקועים בבתים). מסתבר שזה הדבר שהכי מעסיק את חבריי האופוזיציה.
במקביל החליטו “לעשות סדר” בועדות המתפקדות והעובדות, ופשוט להדיח אותי באופן אישי ואת חברי הקואליציה שעושים עבודתם נאמנה בהתנדבות מלאה משם. הם גם לא שכחו לאיים על חלקנו בהדחתנו מהועדות אם לא נבצע את דרישותיהם.

כן, יש להם רוב, יש להם כוח – זה לא עניין של לשמוע דעה אחרת, זה לא עניין של להקשיב לרעיון – זה פשוט לנסות להראות למי יש יותר כוח.
אמש, אותו רוב באופוזיציה החליט בהחלטה פופוליסטית לדרוש מהמדינה הפחתה חריגה בארנונה. זאת לאחר שנאמר להם מראש שהנושא נבדק מול משרד הפנים ולא יאושר לנו כי אנחנו ישוב בתוכנית הבראה עם חשב מלווה ובקשה להפחתה תעצור את התקדמות תוכנית ההבראה שלנו. ההסבר לא סיפק אותם. זה נשמע נפלא לעצור העלאה אוטומטית (שמתרחשת בכל שנה בכל הרשויות) אבל בפועל, במצבנו, ולמרות שהראינו חיסכון כספי בתקופת הקורונה, אנחנו עדיין לא שם. סורי.

תגידו אתם – כשבחרתם בשלומית, במשה אופיר, באורית, באלי ובדליה (בעצם, בשלמה), שהבטיחו לאורך כל מסע הבחירות שהם באים לעזור לישוב ולתושביו לקבל איכות חיים טובה יותר, לשפר את החינוך, הביטחון, הכלכלה, השירות, נראות פני הישוב וההתנהלות היומיומית של כולנו כאן. האם עלה בדעתכם שגם אם הם לא ינצחו, כך תיראה הפעילות הציבורית שלהם? האם ראיתם מהם עשייה בשנה וחצי האחרונות או לפחות בתקופה הקשה לאחרונה?

יכול להיות שיש טובים ממני, למעשה, בטוח שיש אבל אני מחויב טוטאלית לתושבים ולהצלחת היישוב. כשנבחרתי, שמתי הכל בצד והתחלתי פשוט לעבוד ולא אפסיק לעשות זאת למרות האיומים והבריונות.

תגובות