ראש העיר כפר סבא רפי סער מוביל ההתנגדות להקמת תחנת הדפו של רכבת המטרו העתידית בסמוך לשכונות מגורים בעיר

מאת: אירית מרק

ראש העיר כפר סבא רפי סער, מוביל בימים האחרונים את המאבק האזורי נגד הקמת תחנת הדפו (מתחם תפעול) של קו המטרו העתידי שמתוכנן לעבור בסמוך לכפר סבא.

ראש העיר, רפי סער: “ימים ספורים לפני הדיון שהיה אמור להתקיים בתוכנית, נודע לנו כי התוכנית שונתה באופן משמעותי והיקפה גדל בצורה דרמטית, לרבות דריסה של שטחים חקלאיים ותוך פגיעה אנושה בטבע, בנוף ובריאות הירוקות של תושבי האזור, וכל זאת ללא שיתוף העירייה בשינוי שבוצע על ידי המדינה. מהלך זה ילווה אף בפגיעה באיכות חייהם של עשרות אלפי תושבים, בכפר סבא ובדרום השרון, ואני לא מתכוון לעבור על זה לסדר היום. אני מתנגד לתכנון הנוכחי ומתכוון לנהל מאבק ציבורי ומשפטי למען העיר כפר סבא בנושא. דרישתנו פשוטה:  להרחיק הדפו משכונות המגורים. אנו דורשים את העברתו סמוך לאזור התעשייה המזרחי, על מנת למנוע מפגעי קרינה, רעש, זיהום אוויר ועוד. נפעל בנושא בכל האמצעים העומדים לרשותנו בנושא, כשרק טובת תושבות ותושבי העיר עומדת לנגד עינינו”

מדובר על דפו שצפוי להיבנות בעוד 15 שנים וכי עיריית כפר סבא, קיימה מספר ישיבות עם הוועדה לתשתיות לאומיות להקים את הדפו בסמוך לכביש 6 ולאזור התעשייה כ”ס 50 – תוך הרחקת הדפו ככל שניתן משטחה של העיר.  כמו כן, מרבית הדפו המתוכנן יהיה תת קרקעי, כאשר מעל הקרקע סביר להניח שיהיו מרכזי מסחר כמו בתחנות המטרו בעולם. לראש העיר רפי סער הצטרפו במאבק גם סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, חברת המועצה עו״ד עדי לוי-סקופ וחברי מועצה אחרים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: “מטרת תחנות המטרו המתוכננות היא לשדרג את איכות החיים בעיר ולא להפך. התוכנית המקורית של המטרו, שנעשתה בשיתופנו, לא כללה דפו צמוד לשכונת 80 ואין סיבה שהתוכנית הסופית תכלול דפו כזה. ביחד עם הצוות המקצועי הוכנו חלופות טובות לתכנון דפו במיקומים שאינם בעייתיים, וזה הקו הברור שאנחנו מציגים בפני מתכנני הפרויקט. יש להדגיש, כי בניגוד לשמועות, אותן מפיצים גורמים בעלי אינטרסים שונים, עיריית כפר סבא מעולם לא ביקשה את העברת הדפו אל תחומי העיר, אלא ביקשנו וקיבלנו תחנות תת קרקעיות נוספות ומשודרגות לרווחת תושבי כפר סבא”.

בא לכם לשדרג ? דופלקס לופט מרהיב ומושלם בכפר סבא הירוקה הזמר העברי (60) לראות ולהתאהב✨ 6 חד' אפשרות ל 7 ✨סלון מרווח…

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום שלישי, 30 ביוני 2020

 

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק השכונות הירוקות, עו”ד עדי לוי-סקופ: “לא יקום ולא יהיה דפו בשכונה הירוקה 80. כבר מיום פרסומה של תוכנית הדפו בסמוך לשכונת 80 מכביש 4 ועד גן חיים, קראנו באופן תקיף לביטולה המיידי. במקביל, נערכנו לאיתור חלופות רחוקות שלא יהוו פגיעה כה אנושה במרקם הסביבתי הירוק ובאיכות חייהם של אלפי תושבי ותושבות השכונה. אני מברכת על החלופה אשר אותרה בסמיכות לכביש 6 ואזור התעשייה של כפר סבא, והרחק מבתי מגורים”

עדי לוי סקופ
עדי לוי סקופ

ראש העיר מציין עוד: “מעבר המטרו בעיר כפר סבא חשוב וחיוני להתפתחות העיר, אך עם זאת, יש מספר אפשרויות תכנוניות והיחיד שמקובל מבחינתנו הוא זה שאינו נמצא בסמוך לשכונות מגורים. פשוט לא נאפשר זאת”.

תגובות