הביקורת שחטפה הדר לביא ממבקר המדינה – בשיאה של ישיבת המועצה שכמעט והתפוצצה

אירית מרק

ישיבת מועצת העיר האחרונה בכפר סבא, הזכירה לרבים מהוותיקים, ישיבות מועצת עיר אחרות, קודמות, שהסתיימו אם כי, אחרת. אם לראש העירייה הנוכחי, רפי סער, יש סבלנות של גומי שנמתח ונמתח ונמתח, הרי שבעבר בכפר סבא, היה קם ראש הישיבה ומפזרה, זאת לאחר שהתרה בדומה לכאן, מספר רב של פעמים.

חבר מועצת העיר שנכח בישיבה סיפר “זו ישיבת המועצה הראשונה בקדנציה זו, בה הופרו כללי יסוד. אפשר להפריע, להתפרץ, אבל להתנהג בחוסר כבוד כלפי הנוכחים ולהפריע ללא הפסקה גם לאחר קבלת אזהרה, זה עוד לא קרה ואסור שיקרה. מקווה ומאמין שלא יחזור על עצמו”.

הרקע לתקרית שהתפתחה בין הנהלת העירייה, המשנה אורן כהן וחבר המועצה אמיר סילבר: דו”ח הביקורת שחטפה הדר לביא, ממבקר המדינה .

לצפיה בקטע המדובר שהגיע לשיאו- לחצו כאן על הדקה 2.40

וכך התעצמה התקרית: תהילה מימון חברת המועצה, מדברת בזכות דיבור על נושא התקציב והשגותיה לגביו. לדבריה, מתפרץ, חבר המועצה אמיר סילבר, שהתפרץ, לאורך כל הישיבה, לתוך דברי חבריו, על אף שהתבקש מספר רב של פעמים לדבר רק בזכות דיבור ולא להפריע לחבריו.

לבסוף, התפרץ עליו המשנה אורן כהן “את הדוחות של המפלגה שלך אתה הצגת לציבור?” המשפט הזה הוא שהצית הסערה.

כל חברי סיעתה של הדר לביא, התערבו וניסו להסות את כהן שהמשיך “האם הצגתם לציבור את הדו”ח שקיבלתם ממבקר המדינה?! אתם חייבים תשובות לבוחרים שלכם”.

בפנייתו לסילבר טען כהן “האם יש סנקציה כנגד חבר מועצה הבז לתפקידו?”

אמיר סילבר

סילבר איים על כהן “כדאי שתחזור בך, כי אתה זה שיושב כאן כמו דג, אני לא בז לתפקיד שלי”

כהן החזיר “אתה מסתיר מהציבור שלך מידע על הגירעון הענק בדוח. אתם ממלאים פיכם מים וממשיכים להפריע, ואח”כ באים להטיף לנו מוסר איך לנהל עיר”.

הדר לביא “לא לזרוק אבנים לבית מזכוכית ולא לעשות ספינים. “זו חוצפה, חוצפה”.. ובהמשך איימה על כהן אני מציעה לך להיזהר בדבריך כי אני אספור כל מילה שלך, הדוח שלך לא הוצג בכלל”.

לאורך כל התקרית ניסה ראש העירייה להפסיק את הפרעותיו של סילבר עד שנאלץ לאיים “אמיר סילבר, אוציא אותך מהישיבה”..

סילבר ענה לו “אתה לא יכול להוציא אותי”

ראש העירייה “יש לך פה חוות דעת משפטית מהיועץ המשפטי, אחרי 3 אזהרות אתה תצא החוצה”

אורן כהן ללביא “את חרגת בהוצאות למעלה ממיליון שקל, יש לך אפשרות לתקן אותי במקום להתפרע”.

צפו בכל התקרית ובישיבת המועצה עצמה כאן

אורן כהן בתגובה למה שאירע “”שתיקת הכבשים” או “התפרעות הכבשים” ? בישיבת המועצה, חצו גורמים באופוזיציה כל רסן וגבול אפשרי. אחרי שהקשבנו להם בקשב לדברים שאמרו למרות חוסר ההסכמה, הפריע חבר מועצה מסוים בלי הרף. הוא הפריע פעם אחר פעם לראש העיר, הוא הפריע ליתר חברי המועצה אבל הגבול נחצה שעה שאני ביקשתי את רשות הדיבור. בהקשר לניהול התקציב ולהטלת הדופי של האופוזיציה באנשי המקצוע ובמדיניות הנהלת העיר (כי זה מה שיש להם להגיד. זכותם), אמרתי שהם לא יכולים להטיל דופי בה בשעה שמבקר המדינה באחד הדוחות החריפים הטיל לפתח סיעתם התנהלות כלכלית כושלת בשל חריגות ענק של מיליון וחצי ₪ תוך שהוא מותח ביקורת קשה מאד. טענתי שיש להם חובות מוסריים בראש וראשונה לבוחרים שלהם על זו ההתנהלות וזו הביקורת. הגיבו ? נתנו תשובה ? התייחסנו לעניין התרומה האסורה ? אולי לקנס הגבוה ? לא ולא. חבר המועצה ההוא שהזכרתי החל במסע שיסוי בוטה, התפרעות על סף האלימות המילולית. בבריונות שנמשכה דקות ארוכות, לא רצה לאפשר לי לדבר וניסה למנוע ממני זכות דמוקרטית בסיסית ולא רצה שאזכיר את אלו הכשלים. שקיפות ? התנהלות כלכלית ? טובת העיר העיר ?. כבודו ביזה את כבוד מוסד מועצת העיר תוך איבוד עשתונות מוחלט. ועוד לא אמרנו דבר על כך שבקנאות הם ממלאים את פיהם מים בנושא חשוב מאין זה.
לנוכח האמור אבקש להתייעץ עם היועץ המשפטי וחבריי להנהלת העיר באשר להגבלות שניתן לעשות להתנהגות בריונית ובוטה כמו זו שנאלצנו לחוות אתמול. אני מבקש מחברי סיעתה של הדר לביא להתייחס פומבית לדוח החריף. ענו לגופו של עניין ולא לגופו של המעוניין”

אורן כהן

אמיר סילבר בתגובה “עצוב שראש העיר וחבורתו מנסים לעשות ספין פוליטי עלוב. בישיבת המועצה נודע לחברי המועצה וליו”ר ועדת הכספים לראשונה על גירעון בתקציב עירוני, זה 15 שנה. יו”ר וועדת הכספים התלוננה כי עומס המלוות גדול מדי וכי ראש העיר אינו עומד בחוק הדורש לעדכן אחת לרבעון את חברי המועצה בדוח הכספי הרבעוני. הניסיון להסית את הדיון מנושאי הליבה, החשובים, שקוף ועלוב כאחד. אשמח לשמוע מראש העיר מדוע שינה את דעתו תוך חודש על מיקום הדיפו מאזור השכונה הירוקה, עליו בירך לפרוטוקול ישיבת המועצה לפני חודש עד להתנגדות עזה כיום. אשמח להבין מדוע העיר בגירעון לראשונה מזה 15 שנה ואף אחד מחברי המועצה לא ידע על כך כמו גם הציבור. אשמח להבין מדוע התכנית האסטרטגית לחינוך לא הגיע למועצה למרות שראש העיר הבטיח, לפרוטוקול, 4 פעמים בשנה וחצי מאז בחירתו. אשמח לשמוע מי מממן את היצוג המשפטי של ראש העיר אשר הודח ממפעל המים בדוח ביקורת נוקב שלא היה כדוגמתו בעירנו. מי שבז לתפקידו הוא זה אשר אינו מציג דוחות רבעוניים כנדרש, מפר הבטחות שניתנו לפרוטוקול ישבות המועצה, מי שמאפשר למנכ”ל העירייה לנהל ישבות כאשר זה אינו תפקידו כלל ועיקר ובכל נושא מסתתר מאחורי עובדי עירייה מסורים ונהדרים”.

בא לכם לשדרג ? דופלקס לופט מרהיב ומושלם בכפר סבא הירוקה הזמר העברי (60) לראות ולהתאהב✨ 6 חד' אפשרות ל 7 ✨סלון מרווח…

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום שלישי, 30 ביוני 2020

תגובות