ממיר wiegand מה זה עושה ולמי זה נחוץ?

ממיר wiegand מה זה עושה ולמי זה נחוץ?

מה זה בדיוק ממיר WIEGAND ולמה הוא משמש? איך בוחרים נכון את הממיר ומי כדאי לרכוש את הפריט? מי צריך ממיר תקשורת מסוג WIEGAND ולאיזה מערכות הוא מתאים?

יש מבחר סוגים של ממירי תקשורת שנועדו לשימושים שונים, בין הממירים הנפוצים ניתן למצוא ממירי תקשורת וויג’נד (WIEGAND). זהו ממיר תקשורת ייעודי ואיכותי המבוסס על תקשורת של 2 גידים, לכן זהו הפתרון הנפוץ למערכות זיהוי ובקרה. באמצעות הממיר ניתן לחבר את הקורא של מערכת הזיהוי והבקרה, כלומר את ההתקן לקריאת כרטיסים, למערכת של בקר הכניסה. התקשורת מבוססת על פרוטוקול התקשורת וויג’נד, לכן הממיר מאפשר לכם לבצע המרה לרשת IP/TCP, יש גם אפשרות להמיר תקשורת מסוג 232RS. 

ממיר נפוץ לחיבור ציוד היקפי ומערכות זיהוי ובקרה

תקשורת וויג’נד נחשבת לסטנדרט פופולרי ונפוץ בתעשייה, ממשק וויג’נד משמש בעיקר לחיבור של ציוד היקפי למחשבים ולצורך חיווט בין מערכות. ממירי תקשורת וויג’נד נחשבים לפתרון המקובל לחיבור ציוד והתקני זיהוי שונים, לרבות קוראי כרטיסים מגנטיים, קוראי כרטיסים בטכנולוגיית RFID, קוראים ביומטריים (קוראי טביעת אצבע) וכיוצא בזה.

כדאי לדעת כי תקן התקשורת והחיווט וויג’נד אינו חדש, ממשקי וויג’נד זכו לפופולריות עצומה החל משנות ה-80 של המאה הקודמת, התקן נקרא על שם הממציא ג’ון ר. וויגנד, ובמשך שנים ארוכות ממשקי WIEGAND משמשים בהצלחה את יצרני מערכות הזיהוי והבקרה. ממשק וויג’נד מבטיח יתרונות רבים הן ליצרני מערכות הזיהוי והבקרה והן למשתמשים,  

ראוי לציין כי בממיר ויג’נד יש שני גידים, אלו חוטי חשמל המכונים על ידי אנשי המקצוע בשם 0DATA ו-1DATA. ממירי וויג’נד יכולים לתמוך בפורמטים שונים כמו 26, 30, 34, 38, 42 ביט. כאשר רוכשים ממיר תקשורת יש לבדוק האם המוצר תומך בפורמט הנדרש למערכת.

ממירי וויג’נד נחשבים לאמינים ולאיכותיים, הממיר מסוגל להעביר את התקשורת למרחק, המרחק המקסימלי להעברת הנתונים הוא כ-150 מ’. הביטים בממיר משמשים להעברת נתונים ומידע מציוד הקצה למערכת הבקרה, חלק מהביטים בממיר משמשים לבדיקות תקינות של התקשורת המועברת.

שימושים עיקריים לממיר WIEGAND

השימוש העיקרי כיום לממיר WIEGAND הוא כרכיב במערכות זיהוי ובקרת כניסה. בעבר נאלצו היצרנים להתמודד עם מגבלות טכניות של הממשק בגלל התקן המקורי וחלוקת הביטים לזיהוי ולתיקון. לאחר מקצה שיפורים היצרנים כיום מציעים ממירי וויג’נד בפורמטים חדשים ומורכבים יותר בהתאמה מדויקת למאפייני מערכות הזיהוי והבקרה.

ממיר וויג’נד שייך לממירי התקשורת החכמים, הוא מתחבר לכל הסוגים של קוראי קרבה או קוריא כרטיס מגנטי, והממיר אחראי על העברת המידע דרך הרשת למחשב המנהל את מערכת הבקרה לצורך אימות נתונים ומתן הרשאות כניסה. 

הכתבה באדיבות חברת IDP –  החברה המובילה בישראל ליבוא, לפיתוח ולשיווק ממירי תקשורת, מערכות זיהוי ובקרה, חיישני טמפרטורה וציוד מתקדם נוסף.

תגובות