עיריית כפר סבא מחלקת מלגות לסטודנטים

עיריית כפר סבא, קרן המלגות ע”ש שושנה ופנחס ספיר ובשיתוף מפעל הפיס ותוכנית פרח, מזמינים צעירים וצעירות  (18-35) תושבי העיר כפר-סבא להגיש בקשה לקבלת מלגה עבור שנת הלימודים תשפ”א. גובה המלגה הוא עד 10,000 שקלים לסטודנטים תושבי העיר, בתמורה ל-140 שעות מעורבות בקהילה.

לראשונה, השנה תתאפשר הגשת מעומדות גם לסטודנטים לאומנויות, הלומדים בבתי ספר על תיכוניים המוכרים על ידי משרד התרבות והספורט (לדוגמה בית ספר רימון), וסטודנטים ללימודי תעודת הוראה המוכרת על ידי המל”ג. כמו כן בשנת תשפ”א יהיה רישום מקוצר לסטודנטים אשר היו זכאים למלגה בשנת תש”ף.
קרן המלגות הוקמה לזכרם של שושנה ופנחס ספיר ז”ל, ומעניקה מעל ל-40 שנים מלגות לתמיכה בלימודי השכלה גבוהה לתושבי העיר.
פנחס ספיר (1906-1975) שהיה אזרח הכבוד הראשון של כפר-סבא, כיהן בתפקידים ממלכתיים רבים, ביניהם  שר האוצר, שר המסחר והתעשייה, מנכ”ל מקורות, יו”ר הסוכנות היהודית ועוד. בתפקידים אלו היה ממניחי היסודות לכלכלת ישראל ופיתוח המשק ומאדריכלי המשק ומעצבי הכלכלה בישראל בשלושת העשורים הראשונים של המדינה. הוא גייס הון ציבורי ופרטי להשקעות, יזם הקמת מפעלים באזורי פיתוח, דגל ועסק בהקמת מקומות מעסוקה ברחבי הארץ ופעל להרחבת מערכת החינוך ושירותי הרווחה, וכך הטביע חותם אישי על תחומי הכלכלה והמשק.
שושנה ספיר (1906-1971) הייתה פעילה בהתנדבות בארגון אימהות עובדות בכפר-סבא ועסקה בפעילות למען רווחה של תושבי כפר-סבא ועזרה לפרט.
תוכנית פרח היא תוכנית לאומית להשפעה חברתית המערבת אלפי סטודנטים בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. החונך מעניק לילד תשומת לב אישית, טיפוח ודגם חיובי לחיקוי ובכך מסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית ולשגשג.
התוכנית נולדה ב-1974 ביוזמתו של ד״ר רוני עטר, שהיה אז דוקטורנט במכון ויצמן, ובהשתתפותו הפעילה של פרופ’ חיים הררי מהמכון. רוני עטר הקדיש שש שנות התנדבות להקמת המפעל ולפריסתו בכל הארץ מהמרכז שבמכון וייצמן, עד להצטרפותו של המנכ”ל הראשון, עמי כרמלי, שהרחיב והעמיק את הפרויקט במשך למעלה משלושה עשורים.
את הקריטריונים לקבלת המלגה ניתן למצוא באתר העירייה או בדף הפייסבוק של “מרכז צעירים בכפר סבא”, כאשר המועד האחרון להרשמה ולהגשת הטפסים הוא בתאריך 31.8.2020.

תגובות