סדנאות חד פעמיות

סדנאות חד פעמיות

מי מאתנו לא שואף לשפר את כישוריו ההוריים? אחד התפקידים הכי גדולים וחשובים בחיינו, ההורות, מגיעה ללא הדרכה וללא ספר הוראות.

תפקיד ההורות מביא איתו הרבה מאוד שמחה ואהבה, אך לא רק. הוא מביא איתו גם אתגרים לא פשוטים ולעיתים חוויות מורכבות וקשות. לפעמים הוא גורם להורה לחוות מעין “ילדות שניה” יחד עם זיכרונות לא קלים. 

אם בעבר המשפחה הגרעינית הייתה מוקפת בחברי המשפחה המורחבת, קיבלה מהם עצות, ונתמכה על ידם בגידול הדור הצעיר בין אם על ידי מגורים משותפים ובין אם בטיפול של הסבתות והסבים בנכדים כאשר ההורים היו בעבודה, כיום השימוש באופציה זו הולך ופוחת מאחר ורוב הסבים והסבתות לא בהכרח גרים בקרבת מקום או שגם הם עובדים ומתפרנסים למחייתם מה שפחות היה נהוג פעם. 

כהורים אנו נפגשים לא פעם עם התנהגויות של הילדים שלנו שמפריעות או בבית או בבית הספר ועל מנת שהן לא תהפוכנה להתנהגויות קבועות נצטרך ללמדם איך להתנהג ולהפסיק את ההתנהגויות השליליות, או לדוגמה נרצה לעבור את התחנות בחיים של הילדים שלנו, ביתר קלות. תחנות כמו גמילה בגיל הרך ממוצץ או חיתול, כניסה לבית ספר, הצטרפות של אחים נוספים למשפחה ועוד

לנו כהורים חשוב לשמש מודל לחיקוי לילדנו ולהקנות להם ערכים ואמונות להמשך החיים אך בעידן בו הסמכות ההורית הולכת ונשחקת, להצליח להיות הורה טוב, אוהב וקשוב בין ניהול משפחה, קריירה והתפתחות אישית היא משימה לא קלה. כיום ניתן להיעזר בסדנאות ולימודים בנושא ההורות הנהוגים והנגישים יותר מאי פעם. 

על מנת שנוכל להפוך את מסע ההורות שלנו למסע של התפתחות וצמיחה גם שלנו וגם של הילדים שלנו, השוק היום מציע לא מעט סדנאות חד פעמיות בנושאים אלו. נוכל לקבל ולהוסיף לא מעט כלים לארגז הכלים שלנו על מנת להתמודד עם חלק מהאתגרים איתם אנחנו מתמודדים. נוכל במסע הזה להעלות שאלות כמו מה הילד שלי בא ללמד אותי? כיצד נוכל לאפשר לו חיים מלאי משמעות? ועוד.

יכול להיות שאתם מעוניינים לרכוש ידע וכלים מעשיים להתמודדות עם בעיות שעלולות לצוץ בהמשך הדרך או שאתם מעוניינים לקבל הדרכה אם אתם מתמודדים כבר היום עם קשיים ספציפיים.

בסדנאות נוכל לפגוש הורים אחרים שמביאים איתם ניסיון חיים שונה משלנו, , לפגוש אחרים שמתמודדים עם סיטואציות כמו שאנחנו מתמודדים, להחליף דעות אך גם לקבל זוויות ראיה חדשות על הנושא ובנוסף ליהנות גם ממפגש חברתי עם אחרים.

הסדנאות הן חד פעמיות ואורכות כשעתיים. ניתן למצוא סדנאות בנושא סמכות הורית, יחסי אחים, התנהגויות מעכבות, הורה מעודד הוא הורה מעודד, מתבגרים עם המתבגרים שלנו, אתגר גיל שנתיים, מעברים ומשבים – לצלוח התחלות חדשות וזוגיות בהורות. הסדנאות הן תכליתיות ומעשיות בה תקבלו כלים וידע להורות בריאה ומה עושים ת’כלס בשטח במצבים השונים.

לסיכום, אין כמיהה גדולה יותר להורה מאשר להוציא את הילד שלו מוכן לחיים.

תגובות