מאהל מחאה של מאבק בני הקהילה האתיופית הוקם מול בית ראש הממשלה בבלפור
ברביעי הוקם מאהל מחאה ברח’ בלפור בירושלים בדרישה לועדת חקירה בנושא האלימות המשטרתית, להעלאת שארית יהודי אתיופיה על פי התחייבות והחלטת הממשלה מ2015,
חקיקה שתהפוך גזענות ואפליה לעבירה פלילית שעונשה מאסר ותוכנית חינוכית נגד גזענות ושנאה.
איציק טיים, יוזם המחאה: ” יחד עם צעירים וצעירות ישראלים יוצאי אתיופיה החלטנו שלא עוד. התמקמנו ברחוב בלפור מול מעון ראש ממשלת ישראל.
מאסנו בהבטחות ללא כיסוי וממדיניות אשר משמרת את המצב בכוונה תחילה.
 די עם האלימות המשטרתית, ממסדית, ויחס מפלה של המוסדות, די עם השנאה אשר משתוללת בחברה הישראלית. החלטנו שלא עוד! זה הבית שלנו, של כולנו ולכן נפעל לשנות את המציאות למען כולנו.
הקבוצה, הפועלת תחת השם “שלנו” ותחת הסיסמה “שחור לבן, נעשה ונצליח” מציבה ארבע דרישות ממוקדות וברורות למקבלי ההחלטות ובראשם ראש ממשלת ישראל:
1. הקמת וועדת חקירה ממלכתית לאלימות המשטרתית
צעירים שאיבדו את חייהם רק בשל התנהלות לקויה של שוטרים – דמם לא ימחה בלי תיקון אמיתי.
2. העלאת שארית יהודי אתיופיה יישום החלטת ממשלת ישראל 716.
על ממשלת ישראל לקיים הבטחתה משנת 2015 , לאפשר עליית 7,400 הממתינים באדיס ובגונדר וסיום הסאגה הזו לאלתר.
3.חקיקה: גזענות כעבירה פלילית עם עונש מאסר
חקיקה אשר תגדיר את הגזענות כעבירה פלילית על כל המשתמע מכך, והחלת עונשי מינימום של מאסר. לרבות מקרי אפליה בשירותי דת, אפליה במערכת החינוך.
4. תוכנית חינוכית למלחמה בשנאה ובאפליה 
תוכנית חובה רצינית ומעמיקה כנגד גזענות ושנאה ולקידום שוויון ללא הבדל צבע, דת, מוצא מין ונטייה מינית, תוכנית אשר תפעל בכלל מוסדות החינוך בישראל ללא יוצא מן הכלל.
חברי הקבוצה קוראים לישראלים מכל קבוצות החברה להצטרף לדרישה ולמאבק, ולבקר במאהל המחאה שמול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים

תגובות