כל מה שאתם צריכים לדעת על משרד להשקעה

כל מה שאתם צריכים לדעת על משרד להשקעה

שוק הנדל”ן נחשב לאחד השווקים המניבים והמשתלמים ביותר בישראל, מה הפלא שמשקיעים רבים מחליטים להתמקד דווקא בו? עם זאת, גם בתוך שוק הנדל”ן ישנם אפיקים משתלמים יותר מאחרים, לדוגמא מציאת משרד להשקעה שנחשב לאפיק המניב תשואה גבוהה פי כמה יותר מזו שבשוק ההשקעה לנדל”ן למגורים. אם הגעתם אלינו, כנראה שגם אתם מחפשים אפיקים חדשים להשקיע בהם – המשיכו לקרוא וגלו הכל על עולם ההשקעה המסחרי. 

מה ההבדל בין משרד להשקעה ודירה להשקעה?

כפי שציינו בתחילת המאמר, משרד להשקעה הוא בדרך כלל משתלם ורווחי יותר לעומת נדל”ן למטרות מגורים. אתם ודאי תוהים מדוע, וכדי לעשות לכם מעט סדר אספנו עבורכם כמה מההבדלים הבולטים ביותר שבין רכישת משרדים להשקעה ומגורים להשקעה:

  • טווח מחירים רחב – אמנם נכון שטווח המחירים של משרדים להשקעה הוא רחב וניתן למצוא כאלו בכל רחבי הארץ, אך השקעה במשרד שהוא חלק ממרכזים עסקיים גדולים מעניקים למשקיע בטחון, שכן מדובר במקום מבוקש ומרכזי יותר שחברות ועסקים ירצו לפעול בו.
  • לא על המשרד לבדו – מחיר הנכס בזמן רכישה ומחיר ההשכרה יהיה תלוי לא רק במשרד, אלא גם במאפייני הבניין בו נמצא המשרד שרכשתם. כמה מעליות יש במבנה? מה גודל הלובי? עד כמה הבניין מתוחזק וכמה שנים הוא קיים? כל אלו משפיעים על אטרקטיביות הנכס ועל המחיר שתוכלו לבקש.
  • מה עם המיסים? – כאשר מדובר במשרדים, תשלום המיסים לעתים יהיה גבוה יותר, אך בדרך כלל השוכר הוא זה שיעמוד בתשלומים אלו. כן כדאי לקחת בחשבון את התקופות שבהן הנכס לא יהיה מושכר, ואז נטל התשלומים יעמוד על המשכיר. כדאי לשקול שכירות באיזור מפותח ומבוקש כדי לא להגיע למצב שהנכס ריק.
  • והתחזוקה? – זה שמדובר ברכישת משרד להשקעה ולא בדירות מגורים לא אומר שעל בעל הנכס להזניח את התחזוקה שלו. עם זאת, ישנם פרויקטים שמציעים ניהול, אחזקה ותחזוקה של המבנים כך שבמידה והחלטתם להשקיע במשרד מסוים, יהיה מי שידאג לתחזוקה שלו גם כשאינכם נמצאים בסביבה.

איך בוחרים את הנכס?

בחירת משרד להשקעה היא לא עניין של מה בכך, וקיימות אין סוף אפשרויות בחירה בין פרויקטים. יש לבחון את מחיר הפרויקט לעומת הכסף ששמתם בצד עבור ההשקעה, את סוג העסקה וכל הסיכונים הקיימים בה, כדאי לשאול את עצמכם האם אתם מעוניינים להשקיע במשרד קיים או במבנה מתוכנן, לבדוק האם קיימת חברת ניהול שתדאג לכל נושא התחזוקה של המשרדים ללא נוכחות שוטפת שלכם, ובכלל – את האטרקטיביות של הנכס בהתחשב בקריטריונים שונים כגון עיר, מיקום, מצב המבנה ועוד.

נשמע לכם מסובך? מדובר בסופו של דבר בוותק וניסיון, ככל שתעמיקו בתחום כך תבינו את כל ה”שטיקים” שבעולם ההשקעות. תמיד תוכלו להציג את השאלות הללו בפני הפרויקט שבחרתם, זכרו שחברה שמשקיעה את כל כולה בפרויקט מוצלח, לא תסתיר מכם דבר.  

תגובות