ראש העיר כפר סבא לשר החינוך: יש להביא לסיום סכנת הקיום מעל ראשן של תנועות הנוער בישראל

ראש העיר רפי סער פנה בסוף השבוע האחרון לשר החינוך יואב גלנט, בבקשה כי יירתם למאבק החשוב של תנועות הנוער בישראל – מאבק בו הביע ראש העיר תמיכה חג משמעית, וביקש להביא “לסיום סכנת הקיום העומדת מעל ראשן” של התנועות השונות

ראש העיר, רפי סער במכתבו לשר: “עתידם של מאות אלפי בנות ובני נוער עומד בסכנה בשל תקציבים שלא הועברו. אני מביע תמיכה ברורה וחד משמעית בתנועות הנוער הפועלות בישראל ובמאבקם הצודק ומבקש את הצטרפותך לכך – בכל הכוח. אסור לנו לעמוד מנגד. הפעילות החברתית החשובה כל כך, מנחילה ומחזקת בקרב ילדינו ובני הנוער שלנו ערכים בסיסיים כגון התנדבות, נתינה, סובלנות, ציונות ואהבת הארץ, ועלינו לעשות ככל יכולתנו כדי שהתנועות לא יקרסו ולוודא העברת תקציבים לצורך המשך פעילותן הסדירה”.
עוד כתב ראש העיר לשר על פעילות בנות ובני הנוער בכפר סבא, הנרתמים לסייע כל השנה בפרויקטים התנדבותיים שונים ואשר לקחו חלק פעיל במהלך משבר הקורונה בסיוע לאוכלוסיות ותיקות, למי שנזקקו לתרופות ודאגו שאף תושבת או תושב לא יישארו רעבים, בודדים או בסכנה.

מתוך המכתב: “בזמן שהמדינה עומדת מנגד ונראה כי קולם של הנוער אינו מגיע למקבלי ההחלטות, פועלת עיריית כפר סבא להקמת מבנים חדשים לפעילות התנועות ולחיזוקן, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית וערכית. אני מבקש ממך להירתם למאבק החשוב לעתיד ילדינו ולעתיד החברה הישראלית כולה, ולדאוג להעברת התקציבים, כי שיאפשרו לתנועות הנוער להמשיך ולפעול”.
בכפר סבא פועלות חמש תנועות נוער: הצופים, הנוער העובד והלומד, השומר הצעיר, בני עקיבא ובית”ר. תנועות הנוער הכפר-סבאיות שמות דגש בפעילותן על מעורבות חברתית-קהילתית, תרומה לקהילה, פיתוח אישי וקבוצתי ומתן כלים להמשך חיים עצמאיים, כאשר כל תנועה לוקחת על עצמה לתרום לקהילה בדרכים שונות – ביניהן סיוע לקשישים, שילוב ילדים עם מוגבלויות, התנדבות עם משפחות שכולות ועוד.

תגובות