ראש העיר כפר סבא: הדפו במתכונתו הנוכחית – לא יהיה!

כך הצהיר אמש (רביעי 22.07) ראש העיר רפי סער במסגרת ישיבה רבת משתתפים של הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל), שדנה בנושא תוכנית המטרו שמקדמת המדינה, ושבה נכחו ראשי רשויות, מינהל התכנון, נציגי ציבור ועוד.
עיריית כפר סבא, יחד עם המועצה האזורית דרום השרון, מובילה את המאבק הציבורי נגד הקמת מתחם הדפו המתוכנן (מתחם תפעול) של קו המטרו 1M – אותו מתכננת המדינה להקים על שטחי המועצה האזורית דרום השרון, בצמידות למושב גן חיים ובסמוך לשכונה הירוקה 80 בכפר סבא
יש לציין, כי תוכנית הקמת הדפו אותה מקדמת המדינה כוללת הקמת מתחם תפעול לרכבות המטרו על שטח של כ-400 דונם, כאשר מדובר בתוכנית ששונתה בחטף על ידי המדינה.

לקראת הדיון בות”ל, העבירו ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן מכתב משותף לחברי הוועדה והציגו את החלופה המוצעת על ידי שתי הרשויות, סמוך לכביש 6.

במכתב ביקשו ראש העיר וראש המועצה האזורית את התערבות חברי הות”ל ויו”ר הות”ל ומנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן – לעצור את התוכנית הנוכחית ולקדם את החלופה שמציעות שתי הרשויות – הקמת מתחם הדפו של המקטע הצפוני של קו המטרו בצפון מזרח אזור התעשייה בנימין, בצמידות לכביש 6 ומסילת הרכבת המזרחית.
“הדפו ‘נדד’ מספר פעמים מזרחה עד למיקומו המוצע כיום, וזאת ללא כל תיאום עמנו ובניגוד להסכמות קודמות”, כתבו השניים במכתבם.

בדיון היום בירך ראש העיר על תוכנית המטרו, אך הצהיר כי העיר כפר סבא לא תיתן להקמת הדפו במתכונת המוצעת על ידי המדינה ותמשיך להוביל את המאבק בנושא באופן נחרץ.

ראש העיר, רפי סער: “אנחנו בעד תחבורה ציבורית אך כראשי רשויות, נתקלנו בחוסר שיתוף פעולה. לקבל החלטות באופן חד צדדי זה לא נכון ולא רציני. הצענו מספר אלטרנטיבות למיקום הדפו, אך למדינה אצה הדרך לקבל החלטות הרות גורל ודורסניות, מבלי להתחשב בתושבי כפר סבא ומועצת דרום השרון.
הדפו במתכונתו הנוכחית – אין לו שום היתכנות והוא לא יהיה ואנו מובילים את המאבק הזה, יחד עם התושבים. אין מקום לחיפזון על תוכנית מטרו שצפויה להגיע לאזורנו בעוד למעלה מעשור”.
ראש העיר הוסיף ואמר, כי הוא מבקש מצוותי התכנון לקחת פסק זמן של מספר חודשים, לעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות, כדי להחליט על חלופה מוסכמת.
“אנחנו מושיטים יד, אך עלינו לעבוד יחד ולא בצורה שרירותית”, הוסיף ראש העיר. “כראש הרשות הגדולה באזור השרון הדרומי, מוטלת עליי האחריות לדאוג לאזור כולו. רק בעבודת מטה מסודרת ומשותפת נוכל להגיע ולהחליט על מיקום אופטימלי ונכון לאזור כולו”.

רצ”ב: ראש העיר במהלך ישיבת ZOOM של הות”ל בנושא תוכנית המטרו. צילום: עיריית כפר סבא

תגובות