12 תלמידות מכפר סבא תרמו את מתנות בת המצווה שלהן לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

רוח הנתינה: 12 תלמידות מכפר סבא תרמו את מתנות בת המצווה שלהן לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

12 תלמידות מבית הספר “דבורה עומר” החליטו לתרום את כל המתנות שקיבלו בחגיגות בנות המצווה שלהן, לילדים וילדות שיצטרכו אותם יותר. ראש העיר רפי סער הזמין אותן למפגש מיוחד בלשכתו, בו הביע בפניהן את ההערכה והגאווה הרבה לאור התרומה המרגשת
המחווה המרגשת של הבנות החלה במפגש בתחילת השנה של התלמידות ואמהותיהן, שהחלו לחשוב כיצד לחגוג את בת המצווה בדרך מיוחדת ומקורית.
“חשבנו כולנו מה נעשה עם הבנות ואיך נעביר מסרים ערכיים ומשמעותיים מלבד חגיגות שמחות – שיישארו עם הבנות להמשך החיים”, מספרת שרון קויטני, אמא של יובל, אחת מבנות המצווה. “החלטנו שנערוך את החגיגות ביחד, באירוע גדול, מושקע ומשותף של כל הבנות, אבל לא ידענו איזה ערך נוסיף לו. ואז עלה הרעיון של תרומת כל המתנות שהבנות יקבלו לילדים או ילדות שיזדקקו להן, והוא התקבל פה אחד”.
ראש העיר, רפי סער: “התרגשתי לשמוע על היוזמה של הבנות – שמאפיינת כל כך את העיר שלנו ואת הקהילה הכפר-סבאית, המושתתת על ערכי ההתנדבות והנתינה לאחר. אני סמוך ובטוח כי התלמידות הכפר-סבאיות גרמו לאושר רב בקרב מי שזכה לקבל את המתנה היפה, ואני והעיר כולה גאים בהן ומוקירים אותן על המעשה שעשו”.
ואכן, ב-7 ליולי השנה, נערכה חגיגת בנות המצווה המרגשת, בהרכב מצומצם אמנם בהתאם למגבלות לאור התפרצות נגיף הקורונה, אבל עם לא פחות שמחה מכל חגיגה אחרת. “הצלחנו לעשות את האירוע ביום האחרון בו היה ניתן היה לקיים אירועים של עד 50 משתתפים”, מוסיפה קויטני, “זה היה מזל ממש. היו לנו תכנונים רבים, ולמרות שהקורונה טרפה את כל הקלפים, המסיבה הייתה מדהימה”.
הבנות אספו את הכסף שקיבלו כמתנה לחגיגה – 2,160 שקלים – וזה נתרם באמצעות “מעגל נשים” לילדים שהוריהם מתקשים לערוך להם חגיגת בר/בת מצווה, ובסוף השבוע האחרון הוזמנו הבנות ללשכת ראש העיר רפי סער, לטקס הוקרה מיוחד על היוזמה המבורכת, במסגרתו קיבלו תעודת הוקרה מיוחדת ושי צנוע.

תגובות