לאחר עיכוב של שנים: מחר תפתח רמפת תל חי לכביש 531

ביום שלישי 28.07.2020 צפויה להיפתח רמפת תל חי לכביש 531 מערב והרחבת כביש 531, וכשבועיים לאחר מכן צפויה להיפתח רמפת סוקולוב מכוון מזרח בכניסה לכפר סבא.
פתיחתה של רמפת תל חי מערב תאפשר יציאה ממחלף תל חי לכיוון מערב (תל אביב) ובכך תקל על הנוסעים במרכז העיר כפר סבא ותביא להקטנת נפח התנועה ועומסי התנועה.
בנוסף, כשבועיים לאחר מכן צפויה פתיחתה של רמפת סוקולוב – רמפה אשר תאפשר עלייה מכביש 531 לאזור תחנת הרכבת ורחובות סוקולוב, אימבר, רוטשילד והסביבה. יש לציין עוד, כי במסגרת העבודות הורחב חניון הרכבת, הצמוד לתחנת סוקולוב

מאת: אירית מרק

רמפת סוקולוב

פתיחת שתי הרמפות במחלפים אלה תקל באופן ניכר על נפחי התנועה בצירים הראשיים בכפר סבא ובכל רחובות מרכז העיר, בכך שהיא תמנע תנועה עוברת ממחלף תל חי לסוקולוב. כמו כן, נהגים אשר צריכים להגיע מכביש 531 מערב (מכוון מזרח) לכביש 4 צפון/כביש 402 /שכונות ירוקות, יוכלו לעשות את דרכם מרמפת סוקולוב החדשה ישירות לכביש 402.

ראש העיר, רפי סער: “פתיחת שתי הרמפות מהווה בשורה של ממש לכל תושבות ותושבי כפר סבא, כמו גם לתושבי האזור כולו ובאי העיר. הרמפות החדשות צפויות להפחית את עומסי התנועה להם הורגלו התושבים באופן משמעותי ביותר. מדובר בנדבך נוסף ההופך את העיר כפר סבא לאבן שואבת לתושבים, כמו גם גופים עסקיים וחברות מובילות במשק הישראלי, בין היתר בשל מיקומה המרכזי, קרבתה לצירי תנועה ראשיים ואפשרויות התחבורה הציבורית המתקדמות”.
חשוב לציין, כי באוגוסט 2019 נענתה חברת “נתיבי ישראל” המבצעת את עבודות הקמת מחלף סוקולוב, לבקשתו של ראש העיר רפי סער להגבהת הקיר האקוסטי לאורך המחלף וסמוך לבתי התושבים המתגוררים ברחוב ארלוזורוב.

ההחלטה על הגבהת הקיר האקוסטי התקבלה בעקבות דיון אותו יזם ראש העיר עם מנכ”ל “נתיבי ישראל” ניסים פרץ, בו נכחו גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין, מנכ”ל העירייה איתי צחר, מהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות, מנהלת מחלקת התחבורה הילן דהרי ועוד.

כביש 531 הוא כביש רוחב החוצה את אזור השרון הדרומי ממערב למזרח ומשתרע לאורך של כ-17 ק”מ. הכביש נפתח בהדרגה בשנת 2015 והוא כולל עשרה מחלפים לאורכו ו-36 גשרים.
בדצמבר 2018 נפתחו שני המקטעים האחרונים של הכביש, שאפשרו נסיעה מכביש 6 שבמזרח מערבה לכביש 2 ודרומה לנתיבי איילון.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: “פתיחת הרמפות היא בשורה משמחת, שמהולה בעצב על החלטות שהתקבלו בעבר וגרמו להרס יער אוסישקין. ראש העירייה רפי סער ואני עשינו מאמצים גדולים והצלחנו להביא לחסימת הרעש באמצעות הקיר האקוסטי ולמניעת סבל נוסף עבור התושבים. פתיחת הרמפות תקל על עומסי התנועה במרכז העיר ותאפשר לשחרר לחצים לטובת התחבורה הציבורית, אותה אנחנו מקדמים כפתרון היעיל ביותר לטווח הארוך.

תגובות