הרשויות בשרון מאחדות כוחות בנושא המטרו ומתחם הדפו

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אירח אתמול (שני 27.07) בערב את ראשת המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן ואת ראש עיריית כפר סבא רפי סער, כדי לתכנן את המשך הפעילות המשותפת של שלושת הרשויות בשרון הדרומי, לאור קידום תוכנית המטרו על ידי המדינה ולאור הביקורת שיש ברשויות אלה על התנהלות הגופים המתכננים.
בסוף השבוע שעבר אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה להפקדה את תוכנית המטרו ובתוכה קו M1 המשרת את משולש הרשויות.
הדיון, שהתקיים בזום ונמשך שעות רבות, זכה לביקורת רבה מהציבור שצפה בשידור החי, ומראשי שלושת הרשויות שהשתתפו בדיון ואמרו כי המדינה מקדמת המלצות של גופי התכנון, ללא התחשבות בתושבי האזור ובצרכים המקומיים, לרבות פגיעה צפויה בשטחים חקלאיים ובאיכות חיי התושבים המתגוררים בסמוך למתחם התפעול (דפו), אותו מתכננת המדינה.
חשוב,להדגיש, כי שלוש הרשויות מברכות על קידום תחבורה ציבורית
עיקר הטענות של הוד השרון נגעו לתוואי הכניסה לעיר לאורך ציר ז׳בוטינסקי במקום בדרך הים כמו גם התעלמות התכנון ממזרח העיר ועיקר ההתנגדות של כפר סבא ודרום השרון נוגעת כאמור למיקום הדפו – נקודת הקצה של הקו, שהיום מתוכננת בין השכונה הירוקה של כפר סבא למושב גן חיים.

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי*: ״אני מברך על החזון והרצון לקדם מטרו במטרופולין, אבל כרגע במקום שהמטרו ישנה מציאות באזור, התכנון הקיים, למרות מספר שיפורים שהכנסנו בו בשנה וחצי שאנחנו פועלים מול גופי התכנון, מקבע מציאות של תחבורה לא אפקטיבית בוודאי בראייה של עשרים שנים קדימה. נפגשנו היום כדי לבחון דרכי פעולה אפשריות לשיפור התוואי לטובת האזור כולו ולהביא את בשורת התכנון ארוך הטווח, דווקא מהשטח ולא משולחן המתכננים״.

אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון*: “לפרויקט המטרו חשיבות לאומית גדולה והוא בעל תרומה משמעותית לשיפור התחבורה הציבורית במרכז, אך יחד עם זאת, לא נאפשר פגיעה לא מידתית ולא הכרחית בתושבי דרום השרון ובשכנינו. אנחנו ראשי הרשויות, מהוד השרון, כפר סבא ודרום השרון, בוחנים יחד חלופות ראויות בשטח, המביאות בחשבון את צרכי הרשויות והתושבים ועושים זאת בשיתוף פעולה ובתיאום בינינו, ובציפיה שגם מוסדות התכנון יפתחו עמנו בדיאלוג”.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער:* “אנו לקראת ימים מכריעים בנושא מתחם הדפו – מתחם תפעול שאת הקמתו מנסה המדינה לקדם במחטף, כחלק מהקמת קווי המטרו ותוך פגיעה בשטחים ירוקים, חקלאיים ובתושבי האזור. בהמשך למאבק המשותף אנו מובילים יחד, קיימנו ישיבה משותפת ואני מודה לראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי ולראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן, שיחד אנו מייצגים 250,000 אזרחים שאיכות החיים שלהם היא לא הפקר. לא ניתן להחלטות הרות גורל להתקבל מבלי להתחשב בתושבינו ונילחם על איכות חיי התושבים”.

תגובות