סער מבהיר “לא מעבירים שום דבר לצד שיהיה קרוב בכלל לבתי כפר סבא, נקודה, חד-משמעית. לא בצד מזרח ולא בצד מערב”

מאת: אירית מרק

ראש העירייה, רפי סער, מתייחס לפרסומים השונים אותם הוא מגדיר כפייק ניוז במטרה להלהיט הרוחות בנוגע לדפו “התפרסם פוסט שנכתב מתוך חוסר
ידיעה והבנה והתחיל להלהיט את הרוחות כל מיני בעלי עניין שם, ואני אומר את זה בצורה אמיתית. קצת מפריע ומכאיב לי, לנצל את חוסר ההבנה והידיעה
ולכתוב פוסט אי שם בפייסבוק, שמנצל את חוסר ההבנה ומלהיט את הרוחות בצד המזרחי של העיר, ולהגיד עכשיו שמים לכם, שלחו אתכם מהירוקה אליכם. לא
נכון, שקר וכזב. לא מעבירים שום דבר לצד שיהיה קרוב בכלל לבתי כפר סבא, נקודה, חד-משמעית. לא בצד מזרח ולא בצד מערב. אני מדבר פה עם תושבי כפר סבא,
תקראו. נכתב משהו לא נכון. הוא נכתב מהבטן, הוא לא נכתב מהבנה. יש מי שמלהיט, כמובן, כי יש מי שכנראה עוד לא השלימו עם תוצאות הבחירות אז הם ממשיכים
להלהיט את התושבים. אני אומר את זה כאן בצורה ברורה. מזרח כפר סבא, יש מיקום מרוחק מאוד, תראו את זה על המפה ועל זה נילחם. זה צפונית לניר אליהו הוא סמוך לכביש 6 ,מאחורי כס/50 .יש שם מובלעות גדולות של קרקע לא מעובדת. אנחנו נילחם על זה ואני חושב שזה הדבר הכי נכון לאזור כולו ולא רק לכפר סבא”.

עוד לדברי סער “יש שם קו מתח, זה אזור שנכון מאוד גאוגרפית ופיזית, הוא יפתח את האזור כמובלעת משמעותית להתפתחות האורבנית של כך האזור. יש את כל אזור הכוכבים, מי שמכיר את פרויקט הכוכבים, ובמאבק הזה נחבר את כל בעלי העניין ובסופו של דבר גם פוליטיקה, מה לעשות. נצטרך גם את אזור מזרח המדינה שיתגייסו ויעזרו
לכולנו לקבל החלטה נכונה, ולא קבוצת פקידים שמסמנת ככה או לא ככה, לחצו עלינו אז נקטין את זה. בסדר? אני אומר זאת בצורה ברורה וחד-משמעית, מטה
המאבק יהיה משותף. אנחנו צריכים לשמור על האינטרסים של כפר סבא ורק של כפר סבא והאינטרסים האזוריים. כי בסופו של דבר, המבוגר האחראי והמשמעותי באזור היא אנחנו. אנחנו עיר המחוז, אנחנו העיר המשמעותית פה באזור וכל יישובי הסביבה מחוברים אלינו ואנחנו נפעל בהתאם. מטה משותף. נעמיד לצורך העניין איש יחסי ציבור שיעזור לנו בהסברה. ואני אומר ליד המנכ”ל, שנעמיד לצורך העניין גם משרד עורכי דין שילווה את התהליכים מכל ההיבטים. יש לכם צוות מקצועי שתשבו איתו. אל
תיכנסו למיילים שהם פייק ניוז. אם אני הייתי מקבל מייל חודש לפני כן הייתי קורא אותו. לא קיבלנו מייל, בדקנו את זה מכל הכיוונים. החומר שהגיע הגיע בצורה
בזויה ביום חמישי לפני ערב שבועות, ו-6 ימים או שבוע לאחר מכן היה דיון, סמוך לערב שבועות. זאת אומרת ששבועות היה ביום חמישי, הדיון היה צריך להיות ביום
רביעי. וכששר הפנים עלה על זה שעושים לו מחטף של החלטות, הוא פיזר את הוועדה”.

סופר עופר

מהנדסת העיר, עליזה גרנות “הדפו היה במקום מרוחק מכפר סבא, ליד אזור תעשייה קניאל, בכלל לא קרוב למבני מגורים. ועל כך
אכן בירכתי, בגלל שאני חשבתי, וגם זה רשום, שטוב שתהיה לשכונה הירוקה תחנת רכבת. תחנת מטרו ויש קשר ישיר. הדפו, בגודל 190 דונם, היה מרוחק
מכפר סבא והשכונות הירוקות. הוא היה מאחורי מפעלי קניאל, מאחורי הקאנטרי קלאב. מאחורי חברת חשמל, מפגעים רבים, והוא היה קטן בהיקפו. במשך השנה וחצי שעברה מאז עיריית כפר סבא, היחידה ששמה בתוך ה-GIS פחות מחודש אחרי שפורסם התת”ל באתר של מנהל התכנון, וזה שם, אפשר לראות את זה, גם את התמלול אפשר היה לראות ברגע שעלה. זה היה באתר

עליזה זיידלר. מהנדסת העיר כפר סבא

אנחנו לא שמענו מילה וחצי מילה ממישהו, וזה לא שאנשים לא ידעו על קיום הפרויקט, הוא פורסם בעיתונות, במקומון, הכרזנו עליו בוועדות
המשנה, בכל מקום. אין מישהו שלא ידע שיש מטרו. אם מישהו היה כל כך מתעניין והיה חשוב לו, הוא היה רואה את זה ואני בטוחה שהרבה ראו. כלומר, במשך שנה וחצי,
אם לא פנו אלינו, אנחנו יכולים להבין שהמקום היה נכון וטוב, וצוין, כמו שרשום כאן, שביקשנו שתהיה כאן תחנת מטרו כי זו הייתה כוונתי. שתהיה כאן תחנה
לטובת השכונות הצפוניות של העיר בכדי לתת מענה, וכולנו יודעים שתחנת מטרו רק יכולה להעלות את ערכי הקרקע. היא מיטיבה, אנחנו מדברים על עיר ושכונה
ירוקה, ירוקה זה גם שימוש מופחת בכלי רכב ושימוש בתחבורה ציבורית. וחשבנו שזה נכון טוב וירוק. ב-20 למאי, או כשבוע לפני זה הציגו לראשונה את הרעיון לפיו
הדפו יהיה באופן הזה. פעם ראשונה שראינו ונחרדנו. גם אנחנו חשבנו שזה משהו כמו שהגדרת “מפלצתי” לא מתאים וקרוב מדי. גם אני הייתי המומה,
לא הבנתי מה אני רואה וביקשתי מהמתכננים, אנא העבירו לי מסמכים מפורטים כדי שאני אבין מה זה, זה עילי? זה תת-קרקעי? אתה תכננת דפו, אני עוד לא
תכננתי, לא ידעתי מה זה. עד ל-20 למאי, היום בו פרסם הות”ל במינהל התכנון את המסמכים המפורטים, התזכיר, כל רשימת המסמכים, אני לא ראיתי תוכנית או
קיבלתי לידי את המסמכים בכדי להתייחס אליהם. כמו שאמרתי, ב-20 למאי, פעם ראשונה, עם הזימון שלחו את כל הקישורים ויכולנו להתייחס לדברים. אפשר לראות כאן למעשה את הקומפילציה של שניהם ביחד. כאן הדפן במקום שהיה מאפריל 2014 וכאן הדפו החדש. מדובר בהבדל בין 190 שנמצא במקום מאוד מסוים שדיברתי עליו לבין 400 דונם צמודים לצפון העיר. כמובן שזה לא מקובל עלינו, והתחלנו מיד בדיבור מולם וכמו שהצליח ראש העיר, לבטל את הישיבה. לפני שבוע, ב-21 ביוני, כמה ימים לפני הדיון בות”ל, נערך דיון נוסף. והפלא ופלא, תוך כמה ימים הצליחו להגיע לדפו קטן יותר. אתם יכולים לראות בקומפילציה את הדפו הקודם, זה שעליו היה אמור להיות דיון בות”ל, והנה הדפו החדש. כך שתוך מספר ימים הוא כבר השתנה, כך שאנחנו רואים שיש על מה לדבר ואפשר להגיע להסכמה. שוב, אנו סבורים כמוכם שהוא גדול וקרוב מדי, אך בד בבד אנו סבורים שצריכה להיות תחנה מצפון לשכונות הירוקות. עכשיו, מי שחושב שיכולה להיות תחנה בלי דפו, טועה ומטעה. לא יכולה להיות. בישיבות ושיחות, ביקשתי, הלוואי שאפשר היה”.

עוד לדברי גרנות בקשר למזרח העיר “מזרח העיר. אתם יכולים לראות שלקחנו את התוכניות שלהם, סמוךליישוב ניר אליהו. אני מניחה שבאותו האופן שגן חיים לא היה מרוצה בלשון המעטה מהצבת הדפו בסמוך אליו, כך לניר אליהו יהיה מה להגיד. אני עוד מציינת שיש כאן מקורות מים ומדובר במסדרון אקולוגי. זו סגירה מוחלטת של המסדרון האקולוגי, כך שננסה כפי שאמרנו כמה פעמים, יש לנו אינטרס כפול שזה יעבור לכאן כי אנחנו חושבים שצריכה להיות עוד תחנה לכפר סבא כאן. ביקשנו את זה במהלך כל השנה וחצי האחרונות, ונמשיך לבקש ולדרוש זאת”.

ראש העיר, רפי סער: “מה שעליזה אומרת, בשפה פשוטה יותר, הוא שקו המטרו אמור להגיע למערב ומזרח, יש פריסה. קו המטרו עובר לאורך כל העיר כפר סבא. יש מספר תחנות באזור טשרניחובסקי, כיכר העיר, ליד העירייה וכו’, עד אזור התעשייה והוא אמור להגיע לכיוון יישובי הכוכבים עד מחלף אייל וכמובן מזרחה. מכיוון שיש תוואי מסלול כפי
שהוא עושה מסומן כאן, הבקשה שלנו שהינה חד- משמעית היא להעביר את הדפו מזרחה במיקום שבסמוך לניר אליהו. בסופו של דבר, לכפר סבא אין שטח בגלל
המבנה הגיאוגרפי שלה. לכן, כל דפו שיוקם, יוקם על שטחי המועצה האזורית דרום השרון. זה גם ברור גם למעוצה האזורית דרום השרון, וראשת המועצה אושרת
אומרת בקשר ההדוק בינינו שיש מקומות שהיא יכולה לחיות איתם. באזור גן חיים אי אפשר לחיות עם זה, חד וחלק. לכן, יש פה אינטרס משותף. אזור מזרח כפר סבא
הוא שטח הרבה יותר פתוח ופחות מעובד. הוא קרוב גם ליישובי הכוכבים, וחשוב מאוד מבחינה מדינית לחבר את כל אזור אייל, כוכב יאיר, צור יצחק, טירה וכו’. לכן,
יש לנו דרישה חד-משמעית ממוסדות התכנון במדינת ישראל להעביר את הדפו לשם. במקביל נמשיך לדרוש, כמו שהמהנדסת אומרת, תחנת רכבת בצד הזה.
המשחק הוא לא רק תכנוני. זה לא רק תכנוני וזה לא שאנחנו מדברים על עכשיו על להפעיל לחץ כזה או אחר. זה עניין תכנוני, משפטי, ציבורי, גם כלכלי. גם בסופו של דבר פוליטי. יש ממשלה, שרים בממשלה. אני אפעיל את כל מה שאפשר מבחינתי מול שרי הממשלה. אנחנו כבר בקשר עם שרת התחבורה מירי רגב. נביא את מירי רגב גם לביקור בכפר סבא, סיור. אגב, אני חייב להגיד לכם שמערכת היחסים שלנו בקדנציה הזו עם משרדי הממשלה היא מצוינת, מה שלא היה בעבר. לכן, נביא אותה לכאן, נקיים פגישה כפי
שביקשתי, מטה מול מטה עם מנכ”לי משרד התחבורה, נתיבי ישראל ונת”ע, ובסופו של דבר אני מאמין שבלחץ כבד, נוכל לשכנע אותם לעשות פה מעשה גדול. אזור
השרון הוא לא אזור שנהנה לאורך הרבה מאוד שנים מהתחבורה ההיקפית. שכחו אותנו. יש גם אזורים בצפון, אם מישהו נוסע צפונה רואה את הפיתוח המסיבי שם,
כנ”ל לגבי הדרום. מי שנכנס לאזור יהודה ושומרון רואה את כמות הכבישים והשקעות המדינה באזורים הללו ואנחנו נשכחנו. למה נשכחנו? כי ישנה בועת תל אביב,
וכל המטרופולין האזורי הינו סביבה. זאת אומרת, אזור גוש דן סוחף אליו את כל הנושא התחבורתי. הבחירות האלה עשו טוב כי יש פה מערכת יחסים מאוד הדוקה בין
ראשי הרשויות כאן. הקמנו גוש של ראשי העיר בעלי אינטרס תחבורתי משותף. גם ברמת הכבישים, כמובן ברמת התחבורה הציבורית, ועוד יותר ברמת הסעת
ההמונים כגון רכבות. לכן אני מגייס את האזור כולו והסביבה. כמו שאמרתי, אנחנו מקיימים קשר מצוין והדוק עם המועצה האזורית דרום השרון, אנחנו מתואמים עד הפרט האחרון, כולל שיחות טלפון יומיומיות בעניין הזה. גם ליישובי הכוכבים יש עניין. למשל, כוכב יאיר בעניין. אנחנו מוכנים ללכת לצעד מרחיק בהיבט הכלכלי וליצור מצב שבו כוכב יאיר ייהנו מההכנסות, ואז בסופו של דבר גייסנו גם את ראש מועצת כוכב יאיר שיעזור לנו באינטרס המשותף להזיז את הדפו מזרחה”.

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין ” מעז יצא מתוק. יכול להיות שבזכות המאבק המשותף שלנו ושלכם נוכל לאפשר למזרח כפר סבא תחנת מטרו שתתקשר לתחנת הרכבת, למסילה המזרחית. זה ישדרג מאוד את החיים של תושבי מזרח כפר סבא. הם יוכלו להגיע לרכבת בקלות וזה בהחלט יתרום לצמצום פערים ובעיות תחבורתיות. זו
תחנה שהייתה אולי אמורה להיות אצלכם, אז נוכל באותו תקציב, המדינה תוכל באותו תקציב להעביר למזרח כפר סבא. דבר שני מאוד חשוב לי להגן על שמה
הטוב של מהנדסת העיר עליזה, ולהדגיש בגלל פייק ניוז, שקרים בוטים שרצו כאן, הופצו ידיעות על סמך מקטע פרוטוקול מאוד לא שלם, כאילו עליזה או עיריית כפר
סבא ביקשה להעביר את הדפו ממערב לכביש 4 למזרח כביש 4 . אז חשוב לי מאוד להדגיש את זה שמעולם, בכל התוכניות שהיינו לנו מאז שאני ועליזה בתפקידנו,
מעולם לא ראינו תוכנית בה הדפו הוא ממערב לכביש 4 . מההתחלה הציגו לנו תוכניות שבהן הוא ממזרח לכביש 4 .מאוד ייתכן שהיו טיוטות מאוד ראשוניות שמעולם
עיריית כפר סבא לא נחשפה אליהן, בהן הדפו בכל מיני מקומות, גם ממערב לכביש 4 ,אך מעולם דבר כזה לא היה בפני עיריית כפר סבא והיא מעולה לא ביקשה את
זה בשום שלב”.

עדי לוי סקופ, מחזיקת תיק הירוקות “אני רוצה להודות מעומק הלב, קודם כל לראש העיר שמוביל כאן עמדה ברורה, חד-משמעית ונחושה
שאומרת לא לדפו בסמוך לבתי התושבים והתושבות. לא ליד, לא ממול, לא בקרבה, וכן לחלופה מרוחקת סמוך לכביש 6 הרחק מבתי תושבים והתושבות ובד בבד כן
לתחנת מטרו בשכונה. אלו דברים ברורים ונחרצים ומאבק שכולנו בו ביחד. התושבים, התושבות ומטה המאבק שפועל מסביב לשעון מהרגע שנודע לו על האירוע
הזה. כולנו, חברי וחברות המועצה צריכים להיות יד אחת ולהסיר את המפגע הזה שלו חס וחלילה יתממש, כמובן שניאבק בו בכל הכוח בכל האמצעים שראש העיר
פירט. למעלה מכך בכל ההיבטים, זה יהיה לדיראון עולם בשכונה הירוקה ובכלל. אני רוצה לומר שאנחנו נשאלים הרבה בנושא הדפו ואני מקדישה מאות שעות למתן
מענה. אני סבורה שיש צדק בבקשה להנגשת מידע. אני מזהה שיש פער במידע

עדי לוי סקופ

אני מיד אתייחס לפייק ניוז, אשים זאת שנייה בצד. אני מזהה שיש המון שאלות,
המון חוסר ידיעה והבנה. מדובר בהררי חומר שצריך לקרוא, ובאמת אני מסכימה שצריך להנגיש את המידע בצורה ברורה יותר ואנחנו נפעל לעשות זאת וכבר
התחלנו בכך. ישנו סט שלם של שאלות ותשובות ואני מזמינה את כולכם להמשיך ולשלוח, כי יש לנו כבר לפחות 15- 20 שאלות ותשובות. נשיב לכל שאלה ונמצא
את הדרך להנגיש את זה לכל תושבי ותושבות השכונה וכל מי שיחפוץ גם מחוץ לה. נאתר את הדרך המיטבית לעשות זאת וזו בהחלט הערה נכונה מאוד ובונה שאנחנו
מקבלים, ונעשה זאת מהר ככל הניתן. בד בבד אני רוצה להגיד שהשמועות שמופצות, אני באמת לא רוצה לחזור על כך, כי גם באופיי אני מעדיפה שלא להתייחס לשלילי
אלא רק לחיובי, אבל אני רוצה לומר שזה פוגע מאוד. זה פוגע גם בחברי וחברות המועצה שטוענים כל מיני דברים כלפיהם ואין להם כל מקום. אני רוצה להוריד זאת מסדר
היום, לכולנו יש מטרה אחת ברורה ואין שום מחלוקת בעניין זה. אנחנו צריכים לפעול ביחד, יד אחת, וביחד אנחנו נצליח. ואני רוצה לומר עוד דבר לסיום, תחנת
מטרו זה דבר מדהים ומבורך. תחנת מטרו בשכונה הירוקה צפויה לשפר באופן דרמטי את חייהם של תושבות ותושבי השכונה. היא תאפשר גישה נוחה ומהיר
לגוש דן, הילדים והילדות שלנו יברכו אותנו על זה. זה מאבק נוסף שאנחנו נצטרך אתכם איתנו. הדפו הוא לא המאבק היחיד כאן, זה חייב להיות על השולחן. יש לנו
מאבק של הותרת המאבק והוא אינו פחות מורכב, כמסתמן כרגע, מהמאבק להזזת הדפו. אם אנחנו וכשכולנו נהיה ביחד במאבק הזה, ואני בטוחה שנהיה
ביחד בו, יומיומי בשיתוף פעולה מלא, אנחנו כולנו תקווה ונפעל בכל הכוח כדי להצליח. אני רוצה להודות למי שעבדו במשך כל החודש הזה. העיר הזו מלאה
באתגרים, ישנם המון פרויקטים ושני אירועים בשכונה הירוקה, גם הדפו וגם בר-און לא דיברנו עליו כרגע. אלו שני מגה אירועים. ראש העיר וכל העובדים מקדישים
בכדי לטפל במסירות בנושא הזה, אני רוצה להודות לכם מקרב לב. אני בטוחה שיחד, בשיתוף פעולה מלא, אנחנו נצליח”.

חדש !למכירה דופלקס לופט מרהיב, מושלם❗ בכפר סבא הירוקה הזמר העברי (60)✨ 6 חד'✨סלון מרווח גדול עם תקרה כפולה✨מטבח…

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום שלישי, 28 ביולי 2020

תגובות