4 סוגי קריירות ספורט מובילות לאנשים שאינם ספורטאים  

4 סוגי קריירות ספורט מובילות לאנשים שאינם ספורטאים

מחפשים את השילוב בין אהבה לספורט לקריירה? אלו קריירות הספורט ששווה לכם להכיר

אנשים רבים חולמים בתור ילדים להיות ספורטאים, אך לא תמיד החלום הזה הוא בר השגה – הדרך להגיע לפסגה היא ארוכה, דורשת השקעה רבה מאוד ולפעמים גם רצופה באכזבות כך שקשה מאוד להגשים את החלום הזה, אבל זה עדיין לא אומר שצריך להרים ידיים.
עולם הספורט פיתח בשנים האחרונות סוגים רבים של קריירות ספורט, אשר מאפשרות לעבוד בענפי הספורט השונים גם בלי להיות ספורטאים – אלו למשל כמה מהמובילות שביניהן:   


קריירת ספורט לאנשים עם say – שדרנות/פרשנות

אם אתם צופים במשחקים, וודאי יצא לכם לראות (ולשמוע) את האנשים שמאחורי הקלעים של המחשק – שדרנים, פרשנים, שדרני קווים ואפילו מאמנים.
לכל אחד מהם יש את התפקיד שלו בהגשת המשחק מזוויות ראייה שונות, ומטרתו לספק כיסוי למשחק מאספקטים שונים.
בסופו של יום – נכון שכל אחד מאתנו הוא שדרן או פרשן שנותן את חוות הדעת שלו על המשחק, אבל במידה ותרצו לדעת איך זה עובד כמו שצריך, ההמלצה היא ללכת על קורס תקשורת ספורט, אשר ייתן לכם את הבסיס ויכין אתכם למקצועות האלו.

קריירת ספורט כעיתונאים

הדבר שאוהדי ספורט נהנים ממנו יותר מלצפות במשחק הוא לדבר עליו, ובשנים האחרונות התפתח שוק חדש וענק של קריירות ספורט – עיתונאי הספורט.
עיתונאי הספורט כותבים על המחשבות, התצפיות והתחזיות שלהם למשחקים, ומגישים אותם לא רק בעיתונות המודפסת אלא בערוצי תקשורת כגון אתרי אינטרנט וערוצי טלוויזיה.
תפקיד מסוג זה בד”כ יצריך תואר/קורס בעיתונות, ולאחר מכן צבירת ניסיון עבודה – התמחות בחברת מדיה, או עבודה במסגרת גוף שעוסק בספורט כגון אתרי/עמודי ספורט ברשתות חברתיות.

אנליסטים

עוד תחום בעולם קריירות הספורט שתפס תאוצה בשנים האחרונות הוא האנליסטים – הביקוש לתפקיד זה התחיל לתפוס תאוצה במיוחד בעולם הכדורגל, שכן מועדוני הכדורגל הגדולים תמיד מחפשים מידע ושיטות שיעניקו להם יתרון על פני היריבים.
אנליסטים יכולים לספק מגוון עצום של ערוצי נתונים כגון רמות ביצוע פיזיולוגיות של שחקנים, גילוי נקודות חוזק/חולשה של היריבים, ועוד.

סקאוט

סוג נוסף של קריירת ספורט מאוד פופולארית, הוא הסקאוט – אשר יכול לגלות כישרונות חדשים ולתת קרש קפיצה לשחקנים צעירים.
סקאוטינג הוא תפקיד מאוד וותיק במיוחד בעולם הכדורגל וגם בתחומי ספורט אחרים כמו כדורסל או בייסבול בחו”ל, והתפקיד שלו משמעותי מאוד עבור ההצלחה של הקבוצה.
תפקידו של הסקאוטר הוא לזהות שחקנים בעלי פוטנציאל עבור מועדוני ספורט, כולל כישרונות צעירים בגילאי ילדים ונוער. הוא אוסף נתונים על השחקן, הקבוצה שלו, מנתח את אסטרטגיית הפעולה שלו, ולאחר מכם אחראי על המשא ומתן עם הקבוצה בדרך לרכישה שלו.

תגובות