החזרי מס לחברות – כיצד זה עובד?

החזרי מס לחברות – כיצד זה עובד?

בישראל יש מיסים שונים כמו מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס רכישה, מס שבח ומס חברות. מאחר וחברות בישראל מוגדרות כישות משפטית נפרדת ועצמאית יש מיסים ייעודיים המוטלים רק על חברות בע”מ. בדרך כלל חברות בע”מ מגלגלות הרבה כסף ובמקרים מסוימים הן זכאיות להטבות מס משמעותית מטעם המדינה מאחר והמדינה מעוניינת לעודד צמיחה במשק, לעודד השקעות ולהגביר את העסקת העובדים כדי למנוע אבטלה. 

חברות בע”מ נדרשות לשלם מקדמות מס על פי צפי הרווחים וביצועי העסק בשנה הקודמת. מצב זה יוצר אפשרות שהחברה בע”מ שילמה מקדמות גבוהות ממה שעליה לשלם בפועל, לכן היא זכאית להחזרי מס. יש מצבים נוספים הגורמים לכך שלחברה בע”מ מגיע לקבל החזרי מס לחברות, למשל אי קיזוז הוצאות מוכרות, רכישות שונות שבוצעו במהלך שנת המס, יציאה ללימודים, הוצאות משפטיות של החברה ועוד.

כדי לקבל החזרי מס לחברות מומלץ לפנות ליועץ מס מנוסה או לרואה חשבון מוסמך ומקצועי. יש מספר מסלולים לקבלת החזרי מס לחברות לכן הייעוץ נדרש כדי לקבל החלטות נכונות העשויות לבוא לידי ביטוי בהרבה מאוד כסף.

סיבות עיקריות לקבלת החזר מס לחברות

הסיבה העיקרית להגשת בקשה לקבלת החזר מס לחברות היא גביית יתר. מס חברות משלמים רק עבור ההכנסות הכוללות של החברה ועל פי המחזור הכספי השנתי. לכן, במקרים רבים אפשר לקזז מסכום ההכנסה של החברה את ההוצאות השוטפות שלה, כל עוד אלו הוצאות מוכרות לצורכי מס, וכך הרווח בגינו מחשבים את תשלומי המס קטן יותר וניתן לקבל החזר כספי משמעותי. מעבר לגביית יתר יש סיבות נוספות לקבל ההחזר:

  • תשלום מקדמות מס גבוה מעבר לנדרש.
  • אי קיזוז הוצאות החזרת רכב, כולל דלק, חניה, ביטוחים וטיפולים.
  • אי קיזוז הוצאות משפטיות בגין מעורבות משפטית בתביעות.
  • אי קיזוז הוצאות משרדיות שוטפות כמו ציוד משרדי, מדפסות, דיו, דואר, משלוחים, הובלות, חשמל ועוד. 
  • אי קיזוז רכישות ציוד, מחשבים ורהיטים, יש פריטים שניתן לחשב עליהם פחת שנתי וכך אפשר לקבל החזר מסוים בהתאם לתקנות.
  • רכישת ספרות וציוד מקצועי לעסק, כולל יציאה ללימודים או להשתלמות מקצועית.

החל משנת 2015 נקבע בחוק כי שיעור מס החברות שישלמו מפעלים באזורי פיתוח יעמוד על 6% ובשאר הארץ שיעור המס הוא 12%, לכן בהתאם לחוק לעידוד השקעות יש אפשרות לקבל החזרי מס.

תהליך לקבלת החזרי מס

לאחר הגשת דו”ח שנתי למס הכנסה אפשר לפנות לרואה החשבון של החברה כדי להגיש בקשה מסודרת להחזרי מס. הדו”ח השנתי כולל מאזן מלא של החברה, דו”ח ניכויים (טופס 126), דיווח על משכורות ותשלומים לעובדים ועוד. הדו”ח חייב להיות מאומת וחתום על ידי רואה חשבון מוסמך. בעזרת רואה חשבון או יועץ מס מבצעים תכנון מס מדויק ומגישים בקשה להחזרי מס לחברה.

הכתבה באדיבות INVOICE4U – התוכנה המובילה והאיכותיות ביותר בישראל להפקת חשבוניות מס דיגיטליות.

תגובות