מברוטו לנטו – מידע חשוב בהקמת עסק

מברוטו לנטו – מידע חשוב בהקמת עסק

תהליך הקמת עסק חדש בישראל דורש ידע וניסיון, יש לפתוח תיק במשרדי מע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, אך עוד לפני פתיחת העסק יש לקבל כמה החלטות חשובות. עוד  לפני רישום העסק החדש ברשות המסים עליכם להחליט על צורת ההתאגדות, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי של רואה חשבון כדי לבחור נכון את צורת ההתאגדות – כלומר האם להקים עסק מסוג עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע”מ.

בדיקת היתכנות עסקית

שלב בדיקת ההיתכנות העסקית הוא שלב קריטי והכרחי לקראת הקמת עסקים חדשים בישראל. זהו שלב מקדמי לפתיחת כל עסק חדש ובאמצעות הבדיקה ניתן לקבל החלטה נכונה לגבי כדאיות פתיחת העסק ומבנה עתידי של העסק, וזאת בטרם מתייחסים לזמן ולמימון הנדרשים להקמת העסק.

מטרת בדיקת ההיתכנות העסקית היא לבחון האם העסק בר קיימא והאם משתלם להקים אותו מבחינת פיננסית. בשלב זה מכינים תוכנית עסקית הכוללת סקירת שוק ומתחרים, חזון, אסטרטגיה, מימון, תזרים מזומנים, שיווק ועוד. באמצעות התוכנית העסקית אפשר להבין האם כדאי מבחינה פיננסית להקים את העסק ובנוסף התוכנית העסקית מתווה את סדר הפעולות שיש לבצע כדי שהעסק יצליח ויפרנס אתכם בכבוד.

חישוב תשואת היזם על בסיס תזרים המזומנים

יזמים המקימים עסק חדש מתייחסים בדרך כלל רק לנקודת האיזון, כלומר למצב בו ההכנסות של העסק משתוות להוצאות הקבועות והמשתנות. מומלץ בעזרת רואה חשבון מנוסה לחשב את תשואת היזם ולכלול אותה בחישוב נקודת האיזון, כך תוכלו לדעת מראש מהם היקפי המכירות החודשיות והשנתיות בעסק החדש שיאפשרו לכם להתפרנס בכבוד ולהרוויח.

כאשר מחשבים את תשואת היזם יש להתייחס לתשואה המינימלית הנדרשת בעסק החדש כדי לייצר משכורת נאה המאפשרת ליזם להתקיים בכבוד ולפרנס את משפחתו. 

לא לשכוח את מדרגות המס

שיטת המס הנהוגה בישראל הינה פרוגרסיבית, כלומר ככל שהעסק שלכם מרוויח יותר כך התשלום למס הכנסה גבוה יותר. לאורך השנים שונו תקנות המס מספר רב של פעמים, ומידי שנה רשות המסים מעדכנת את מדרגות המס, ועליכם להתייחס לכך לפני פתיחת העסק. 

כל עסק בישראל חייב לדווח לרשות המסים על העסקאות שבוצעו בעסק, כאשר עוסק פטור אינו רשאי לגבות ולקזז מע”מ. עסקים בישראל נדרשים לשלם מס הכנסה בהתאם למדרגות המס שנקבעו בתקנות, עם זאת חשוב לציין כי רבים מבעלי העסקים משוכנעים שיש לשלם מה הכנסה על כל הכנסות העסק, כלומר לפי מחזור המכירות, למרות שבפועל משלמים מס הכנסה רק על הרווח.

על פי התקנות, שיעור מס ההכנסה בגין הכנסה מיגיעה אישית הוא 10% בגין הכנסה חודשית עד 6330 ש”ח, 14% (על החלק היחסי) על הכנסת חודשית עד 14,580, 31% על הכנסה חודשית עד 20,260, 35% מס הכנסה על הכנסה חודשית עד 42,160, 47% על הכנסה עד 54,300 ו-50% על כל שקל נוסף מעל 54,301 ₪.

הכתבה באדיבות 2UCAN, התוכנה המתקדמת והמובילה בישראל לניהול חשבונות באינטרנט. התוכנה פותחה בעזרת הצוות המקצועי של משרד רואי חשבון זיו, שיפר ושות’. המשרד מספק מעטפת שירותים רחבה ללקוחות המשתמשים בתוכנה, לרבות הקמת עסק, ייעוץ פיננסי, הנה”ח, תיאום מס, דו”ח שנתי, הצהרת הון וכו’.

תגובות