ראש העיר כפר סבא לשר הפנים: יש לסייע למגזר העסקי ולהעניק הנחה נוספת בארנונה

ראש העיר רפי סער פנה בסוף השבוע האחרון לשר הפנים אריה דרעי בבקשה למתן הקלות נוספות בארנונה למגזר העסקי.

ראש העיר רפי סער

ראש העיר רפי סער (צילום: עיריית כפר סבא)

במכתבו, כותב ראש העיר: “אנו נמצאים בעיצומם של ימים לא פשוטים וההשלכות של התפשטות נגיף הקורונה נרחבות, ומשפיעות במיוחד על הכלכלה ועל המגזר העסקי בפרט. בתאריך 21.04.2020 בוצע תיקון לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה בארנונה), כך שאפשרו לרשויות המקומיות ליתן הנחה בשיעור של 25% מסכום הארנונה הכללית שהוטלה על מחזיק בנכס לשנת הכספים 2020 – כך שלמעשה שיעור הפטור שיקף פטור מלא מתשלום הארנונה ביחס לשלושה חודשים.
על מנת לסייע למגזר העסקי, הקורס תחת נטל התשלומים מחד גיסא, ואיבוד הכנסה מאידך גיסא, מוצע להעניק הנחה נוספת בתשלום הארנונה – לשלושה חודשים נוספים, ובכך להקל, ולו במעט, על העסקים הקורסים.”

 

רחוב ויצמן

רחוב ויצמן בעיר. (צילום: עיריית כפר סבא)

כזכור, בחודש אפריל האחרון הודיעה עיריית כפר סבא כי תזכה עסקים הנכללים בתקנות הממשלה החדשות, מתשלומי הארנונה עבור שלושה חודשים. הזיכוי מתשלום הארנונה עבור חודשים אלה נעשה באמצעות זיכוי בחשבונות הארנונה, וזאת בהתאם לתקנות הממשלה החדשות, שפורסמו על ידי שר הפנים אריה דרעי.

צעד זה התווסף לצעד בו נקטה העירייה כחלק מהסיוע לעסקים מקומיים של דחיית הארנונה עבור חודשי מרץ-אפריל ודחיית אגרות שילוט.

בנוסף, במסגרת קמפיין עירוני לעידוד העסקים בעיר, נפתח קו חם לעסקים ופורטל עסקים חדש באתר העירייה, בו יכולים בעלות ובעלי עסקים בעיר לקבל חשיפה לעסקיהם.

כמו כן, עיריית כפר סבא הייתה העירייה הראשונה בארץ שהתירה למסעדות ומתחמי מזון להוציא שולחנות וכיסאות לרחוב, ללא כל עלות, הגישה בקשה להפחתה נוספת בתעריף הארנונה למספרות ומכוני יופי והחלה בקיום אירועים עירוניים לעידוד המסחר בעיר.

תגובות