רשת “חצי חינם” תומכת במיזם “המקרר”: לאור צו השעה תתרום מוצרי מזון למקררים החברתיים

במסגרת היוזמה הברוכה, רשת “חצי חינם” תשתף פעולה עם מוקדי מקררים ציבוריים-חברתיים ותעניק מוצרי מזון למקררים הפועלים 24 שעות ביממה ופזורים בשכונות ברחבי הארץ, על מנת להציע אותם למי שידם אינה משגת. בעתות שגרה, המוצרים במקררים מגיעים מתושבי השכונות הסמוכות ובעלי עסקים מקומיים תורמים למלאי המקררים. כל מי שרוצה יכול למלא את המקרר בעודפי מזון או תרומות, והמקרר נגיש ברחוב לכל מי שירצה לקחת ללא תמורה כלשהיא

מיזם המקרר הקהילתי נוצר על ידי ארבעה חברים שהיו סטודנטים בשעתו:  דויד רובק, נמרוד גמליאל, קורל זשינסקי ועומר רונן, שהחליטו לסייע באיסוף עודפי מזון והעברתם הלאה כדי להעלות מודעות לבזבוז מזון ולצמצם את זריקתו. בתחילת הדרך הקימו הארבעה מקררים קהילתיים ובהמשך, הצטרפו לעשייה שלהם תושבים נוספים, שהתמלאו השראה ורצו ליישם את המודל החדשני בקהילות ובשכונות שלהם, לטובת כלל האוכלוסייה. כעת, מקדמים הארבעה את מודל “המקרר” הקהילתי ומלווים הקמות חדשות של המיזם בערים ברחבי הארץ. איתי ונה, עומד בראש עמותת “עסקים מצליחים” שמפעילה את מיזם המקרר הקהילתי בראש העין ונתמך על ידי ארבעת היזמים, משתף פעולה בימים אלה עם רשת “חצי חינם”. הרשת תעניק תמיכה להגברת מלאי המזון במקררים. לאור משבר הקורונה, המקררים נעשו למוקד חשוב עבור מעוטי יכולת וכמות האנשים הנזקקים לו גדלה. בעתיד צפוי המיזם להתרחב לעוד ערים נוספות ולהמשיך לעזור ולהשפיע על עוד אוכלוסיות.

 

אורית שלום-בג, סמנכ”לית שיווק וסחר ברשת “חצי חינם”: “רשת חצי חינם משתפת פעולה עם יוזמות חברתיות מזה 30 שנה, ואנו שמחים לקחת חלק גם במיזם “המקרר”. החשיבות של חיבור בין עסקים לבין ארגונים חברתיים ופרויקטים קהילתיים נעשתה למשמעותית עוד יותר בתקופה זו, אנחנו בחצי חינם מאוד מחוברים לקהל הלקוחות ולציבור בכלל וחשוב לנו להיות חלק בלתי נפרד מהקהילות בהן אנו פועלים.  פרויקט “המקרר” נותן מענה לצורך כל כך בסיסי והכרחי ואני מקווה שביחד נצליח לסייע כמה שיותר”.

דוד רובק ועומר רונן, מייסדי פרויקט המקרר הקהילתי ברחבי הארץ: “לאורך השנתיים והחצי האחרונות ליוונו הקמות מקררים רבות ברחבי הארץ וראינו את ההשפעה של הפרויקט במגוון מישוריים חברתיים. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם איתי ורשת “חצי חינם” על מנת לאפשר למודל שלנו לתמוך ולעזור בזמנים מאתגרים אלו ואנו מקווים שיותר ויותר אנשים יקדמו את מודל המקרר בעוד ערים בארץ״.

 

איתי ונה, יו”ר עמותת עסקים מצליחים ומוביל “המקרר” הקהילתי בראש העין: “מרגש לראות את הנתינה והתרומה של רשת “חצי חינם”, הראשונה מכלל רשתות השיווק שמאמצת את המיזם ומעניקה באהבה לתושבים. מיזם “המקרר” נוצר בתחילה כדי לספק פלטפורמה לצמצום בזבוז המזון ואיפשר תרומות של עודפי מזון מבעלי עסקים ואזרחים. בימים אלה תפקידו החברתי התחדד עוד יותר והוא ממשיך לפעול על בסיס סולידריות והענות של אזרחים רבים. הבחירה של רשת ‘חצי חינם’ באימוץ המיזם מחממת את הלב ומבטיחה שהמקררים ימשיכו להיות מלאים כדי לעזור בהתמודדות עם המשבר”.

תגובות