כפר סבא, דרום השרון והוד השרון דורשות: הגשת החלופה למיקום הדפו תוארך ב-90 יום

ראש העיר כפר סבא רפי סער, ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי, שלחו היום (שלישי 05.08) מכתב ליו”ר הות”ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) ומנכ”ל משרד הפנים, מרדכי כהן, בו הן דורשות להאריך את פרק הזמן הקצר שניתן לרשויות להגשת החלופה למיקום הדפו

כזכור, לפני כשבועיים התקיימה ישיבה של הות”ל, בה נידונה התוכנית הארצית להקמת רכבת מטרו בישראל, כשהין היתר נידונה תוכנית קו 1M – הקו הצפוי לעבור בשלושת הערים, כאשר על פי התוכנית אותה מקדמת המדינה, יוקם מתחם תפעול (דפו) על אדמות מועצת דרום השרון-מושב גן חיים, בסמיכות לשכונה הירוקה 80 בכפר סבא.
מדובר בתוכנית לה מתנגדים ראשי הרשויות, אשר חברו למאבק משותף בנושא, מתוך דאגה לאיכות חיי התושבים ובריאותם.

בתום הדיון שהתקיים בות”ל ב-ZOOM, הוחלט לתת לכפר סבא ולדרום השרון אורכה עד לתאריך 25 באוגוסט להגשת חלופה לתוכנית המדינה, וכעת דורשים שלוש ראשי הרשויות, במכתב משותף, כי משך הזמן יוארך ב-90 יום, על מנת לגבש חלופה מקצועית, השמה את טובת התושבים בראש סדר העדיפויות.
“מדובר בהחלטה שעלולה לסכן מאוד את בריאותם ואת איכות חייהם של עשרות אלפי התושבים המתגוררים בתוך ובסמוך למתחם המיועד”, כתבו שלושת ראשי הרשויות במכתבם המשותף ליו”ר הות”ל. “לא ניתן לנו מספיק זמן להביע את ההסתייגויות הרבות לתוכנית הרסנית זו, בשם עשרות אלפי תושביהם המתנגדים לה.

בהחלטה בסיום הדיון, נאמר כי התוכנית תופקד, אך יינתן זמן לראשי הרשויות עד ל-25 לאוגוסט, להציע לות”ל חלופה מוסכמת. פרק זמן זה הינו לעג לרש, מאחר שמציאת חלופה מוסכמת באזור תעשייתי (כפי שמוסכם על ראשי שלושת הרשויות) אמורה להתקבל לאחר דיונים ובחינות רציניות ומעמיקות. אי לכך, אנו מבקשים שהתאריך האחרון להגעה להסכמה בדבר חלופה מוסכמת יוארך ב- 90 יום לפחות, וזאת על מנת לאפשר בחינה מקצועית ומשמעותית לרבות הצגתה בפני הצוות המקצועי של נת”ע והות”ל. מיותר לומר, כי סוגיה משמעותית כל כך כמיקום הדפו והצגת חלופות ריאליות, אינו יכול להיעשות כלאחר יד ונדרשת חשיבה יסודית, לרבות התייעצות עם בעלי מקצוע.”

תגובות