“אני מתביישת שאני יושבת כאן היום, תעודת עניות לכל חברי מועצת העיר”

מאת: אירית מרק

מועצת העיר בכפר סבא, הידרדרה לשפל חסר תקדים בקדנציה זו. כך טוענים חברי הקואליציה במועצת העיר

מועצת העיר

אמש, התקיימה ישיבת מועצת עיר. בשלב מסוים, החלה תושבת העיר שישבה בין הקהל, אתי בוים, פעילה לשעבר של ראש העירייה לשעבר, יהודה בן חמו, לצעוק לעבר ראש העירייה, רפי סער “אפס מאופס”. סער הזעיק את הביטחון שהוציאה מהישיבה. ראש העירייה רפי סער הגיב בחומרה לתקרית “עד לפני 3 חודשים, ישיבות מועצת העיר התקיימו באופן מאוד מכובד, שקוף, לצערי בחר מי שבחר לשנות הסגנון ולהפוך את הישיבות למופע שהיה בקדנציה הקודמת, לאופוזיציה יש תפקיד אבל לא בסגנון הזה. מי שחושב שבדרך הזו שיפריעו לראש העיר ולנסות להוציאו מהכלים, טועה. הציבור רואה הכל ושופט. החליטו מי שהחליטו לנסות לפגוע במעמד ישיבות המועצה. להפוך אותן טרחניות, ואני אומר בקול ברור, אנחנו ראינו ומכירים הכל, את כל הסגנונות והתרגילים. כל חברי הקואליציה ידיהם עמוסות בעבודה, בשיתוף פעולה, נתנו להם חבל ארוך לעבודה לטובת תושבי כפר סבא באופן מכבד, תרבותי וערכי, ואף אחד לא יפריע לפעילות הברוכה ולראש העיר לדבר אף אחד לא יקרא כאן לראש העיר אפס מאופס, כל התרגילים האלה של כיתה א, אני מאמין בדרך הנכונה המכבדת, אנחנו עיר מאוד שקופה וכולם מכירים . אני מכבד את כולם ונותן כבוד לכולם. תושבי כפר סבא בחרו אותנו ויש כאן חברי מועצה שצריכים לכבד את הבחירה הזו, אני לא מוכן שהסגנון הזה ימשך, יש הגדרה בחוק נגד העלבת נבחרי ציבור והחוק ברור מאוד בנושא”.

חברת מועצת העיר, תהילה מימון אמרה במהלך הישיבה “אני מתביישת שאני יושבת כאן היום. זו “תעודת עניות לכל חברי מועצת העיר בכפר סבא”! “אני מתביישת! הדמוקרטיה הכפר סבאית (מועצת העיר) נראית רע מאוד.

“כבר מספר חודשים שהשיח הולך ומתדרדר במועצת העיר. אתמול זה הגיע לשיא מבחינתי. לפני ארבע שנים צפיתי בשידור של מועצת העיר הקודמת- הצעקות, הגידופים, המהומה, חוסר ההקשבה, חוסר הרצינות – הכל הדהים אותי ברמה שחשבתי שאני לא אשב במקום כזה. והנה גם אנחנו מגיעים למקום הזה “והפכנו קצת להיות קהי חושים- זה ההסבר היחיד לעובדה שאנחנו נותנים לזה לקרות. זה ההסבר היחיד לעובדה שכשקמה תושבת בקהל וצעקה לעבר ראש העיר דברים שהשתיקה יפה להם, אנחנו ישבנו בשקט והמשכנו את הישיבה כשהיא יצאה. אסור לעבור על הדברים האלו בשתיקה! זו תעודת עניות לכל חברי המועצה ואני ביניהם. “ישיבות מועצת העיר בחלקן לא ענייניות, עוסקות בהטחת האשמות ולעיתים נדמה לי שאני בבית משפט שבו מקריאים כתבי אישום עם טיעוני הוכחות. “בעיניי אין שאלה – צריך לעסוק בנושא ולא באדם ואת חיסולי החשבונות לשמור מחוץ לאולם הדיונים. מעל לכל- חייבים להישאר אנושיים ולשמור על תרבות. ממלכתיות זו לא מילה גסה. “אתמול הצעתי שנחדש את ה”קוד האתי” למועצה ושכל חברי המועצה יחתמו על הקוד. זה ברמה הפורמליות. ברמה המהותית והערכית- אני מקווה שכולנו ניישם את הקוד, נשמור על תרבות דיבור ונאפשר למועצת העיר לקדם נושאים חשובים. “אתמול התביישתי מאוד. כולי תקווה שזה לא יחזור שוב”.

עדי לוי סקופ “מעולם לא התפרצנו או דיברנו באופן מזלזל לאופוזיציה, זאת כאשר אנו זוכים לטון מביש, מילים מאיימות, זלזול. תסתכלו אחכ בשידור ותגידו לעצמכם האם זה מה שילדיכם ראוי להם לראות?  כל חברי המועצה יחתמו על קוד אתי ויתנהגו כאן בכבוד האחד לשני”.

סגן ראש העירייה ברוטציה, אורן כהן “האלימות המילולית שמושמעת כלפי העשייה העירונית וראש העיר, תופסת תאוצה. יש להוקיע אותה ולהקיא את מוביליה

אורן כהן

בישיבת מועצת העיר הקודמת אחד מביריוני חברי מועצת העיר לא איפשר לי להתבטא תוך שהוא משסה ומשתלט בבריונות על המיקרופון. בישיבה הזו בחרתי כמו רבים מחבריי שלא להכביר במילים. עשייה אמיתית לא זקוקה לברכת הדרך של האופוזיציה. לבי לבי עם 2 או 3 חברי האופוזיציה שבאים לתרום בטוב. חבל שצל הבריונים מאפיל עליהם”.

לצפיה במועצת העיר לחצו כאן

תגובות