מטבחי זיו- הטרנדים הלוהטים בתחום המטבחים

מטבחי זיו- הטרנדים הלוהטים בתחום המטבחים

 

זה מכבר הפך המטבח למתחם מרכזי בבית. מגמת הפיכתו לכזה מוגברת ומועצמת בתקופה האחרונה, שבה משבר הקורונה קולע רבים במשך ימים ארוכים ורצופים בביתם. מרכזיותו של המטבח באה לידי ביטוי באופנים שונים: בהיותו מרחב פתוח, בשילוב חומרים שונים, צבעים, טקסטורות, פרזול ועוד. הדגש ששמים רבים לא רק על תכנון המטבח אלא גם על עיצובו – אף הוא משקף מגמה זו: המטבח אינו רק מקום להכנת אוכל ולאכילתו; הוא משמש גם מקום לאירוח, מהווה פינת (סביבת) עבודה וככלל- מקום ששוהים בו לא רק לצורך מסוים אלא פשוט מפני שנעים לשהות בו

מטבחי זיו

 

  1. אחד הטרנדים היותר בולטים הוא ריבוי צבעים, בעיקר בארונות המטבח. הצבע מוסיף חיים, משרה אווירה צעירה.
  2. ניצול שטח באמצעות משטחים שניתנים לשליפה, כמו גם הוספת מוצרי פרזול שונים המקלים על פתיחת דלתות ומגירות וסגירתם, מאפשרים פעילות שקטה, וגם מוסיפים יופי ( ידיות).
  3. דגש על ייחוד, כגון: תאורה שקועה (ספוטים), משטח עבודה מגרניט, פאנלים מעוטרים עשויים פלדת אל חלד,ריצוף דמוי שטיח, טפטים דקורטיביים, שילוב אלמנטים של שיש וזכוכיות ליצירת ניגוד.
  4. מדפים פתוחים. לא רק שאין מה להסתיר- יש מה לחשוף… המדפים הפתוחים מוסיפים לתחושה כי המטבח אינו מקום סגור אלא מרחב פתוח.
  5. אי. זה מכבר הפך האי לחלק בלתי נפרד מהמטבח אף שהוא מצוי מחוץ לו. הוא גם מקל על העריכה והחיסול, גם מאפשר להפוך אותו למשטח עבודה, גם ניתן לאכול עליו ולבלות סביבו כשמארחים. 

 

מטבח = בית

טרנדים אלה, ונוספים מלבדם, מבטאים אפוא את הרצון לעצב את המטבח כמתחם רב שימושי או רב ייעודי, ולא רק כמקום שצריך להימצא בו כדי להכין אוכל. משאבים מושקעים בתכנון המטבח ובעיצובו מעידים על החשיבות שמייחסים לו הדיירים ועל המקום המרכזי שהם רואים בו. 

על מנת הפיק ולמצות מהטבח את המרב והמיטב שגלום בפוטנציאל שלו חשוב לתכנן אותו מבעוד מועד לא לפני שמגדירים ומאפיינים את הצרכים השונים, הרצונות, אורח החיים של הדיירים, השימושים הייעודיים השונים בו ועוד. בתכנון חשוב לנצל במלואו את כל השטח, מה שמצדיק ייעוץ עם בעלי מקצוע (וניסיון) בתחום זה.

מאחר שהמטבח מהווה חלק בלתי נפרד מהבית, טבעי שאף הוא יהיה עבור הדיירים אזור נוחות. ייעודו לשימושים שונים מצדיק להשקיע בו משאבים ולא להסתפק רק במוצרים ובאביזרים שהם הזולים ביותר. 

כל מי שניחן בחוש אסתטי, רגישות לעיצוב, וחשובים לו  ארגון, סדר וניקיון ודאי יכפור באמירה ” הבל היופי ושקר החן”. לא בכדי המכנה המשותף לטרנדים אלה, המאפיינים את מטבחי זיו הוא היופי והחן, העיצוב והאסתטיקה. מטבחים אלה משדרגים כל דירה וגם את איכות החיים של דייריה. תתחדשו במטבחים שהם המלה האחרונה בתחום.

תגובות