קניות

קניות

 

שוקלים לקנות סמארטפון חדש? אחת השאלות שמן הסתם רצות לכם בראש היא אם ללכת על אייפון מבית אפל או על טלפון נייד אחר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. איך תדעו איזו מערכת הפעלה היא הנכונה עבורכם? את מי כדאי לשאול? ומה בכלל ההבדלים בין המערכות. המשיכו לקרוא ותחכימו.

 

קניות לפי מה שאתם רגילים?

 

קודם כל, בואו רק נבהיר שהמונח אייפון מתייחס לסדרת המכשירים של אפל, אשר מערכת ההפעלה שלהם נקראת IOS, ואילו אנדרואיד הוא השם של מערכת ההפעלה מבית גוגל שניתן למצוא בניידים של יצרניות שונות. עכשיו, אם זה לא הסמארטפון הראשון שלכם (מה שדי בטוח), חשוב שתדעו שמרבית האנשים פשוט נשארים נאמנים למערכת ההפעלה שלהם. זאת מכיוון שבסופו של דבר מדובר בעניין של נוחות, ולא לכולם יש כוח להסתגל למערכת חדשה.

 

מעבר לכך, למרות שישנם הבדלים בתפעול ובאפשרויות שהמערכות נותנות, בסופו של דבר ההבדל אינו כה חריף ומשמעותי עד שהכף נוטה בבירור לצד זה או אחר. לכן, מי שאוהב והתרגל לאייפון לרוב יבחר להישאר עם אפל, ונהפוך הוא לגבי אנדרואיד. אבל כאן מתחילים ההבדלים להתגלות.

 

שאלה של מגוון ומחיר

 

אין ספק: קניות של אייפון לסוגיו השונים מספקות מכשיר המעניק חוויה נוחה ובטוחה, אמינה וטובה. יחד עם זאת, החוויה הזו גם באה עם תג מחיר לא קטן (תלוי עד כמה אתם חייבים להחזיק בדגם החדש ביותר). לעומת זאת, כאשר מסתכלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד רואים שהוא מופיעה במגוון עצום של סמארטפונים המיוצרים ביפן, סין, קוריאה, אירופה, ארה”ב ועוד. המשמעות היא שיש הרבה יותר חופש של קניות ובחירות. אז למי שמוגבל בתקציב, אפל לא ממש מספקת הרבה מבחר בהשוואה להיצע של טלפונים מבוססי אנדרואיד. מאמרים בנושא באתר המסיבה שלי

 

קניות של מערכת פתוחה וסגורה

 

מערכת ההפעלה של אייפון, שנקראת כאמור IOS, אינה פתוחה לשינויים של מפתחים למיניהם מחוץ לאפל, כך שמה שאתם רואים זה מה שמקבלים: אפליקציות, תכונות ומאפיינים ברמה גבוהה – אבל בלי הפתעות לטוב או לרע. מכיוון שהמערכת סגורה ומבוססת אך ורק על הידע של מתכנתי אפל, התוצאה היא מכשירים מהירים ויציבים, יותר בטוחים בפני אפליקציות בעייתיות, וממש לא קשה להתמצא בהם.

 

הבעיה טמונה כמובן במגוון היחסית מצומצם של אפליקציות להורדה בחנות של אפל, כמו גם מגבלה על אפשרויות הגיבוי ומגבלות ממשיות על שינוי המראה, התכונות והפיצ’רים בטלפון שלכם. זאת לעומת מערכת ההפעלה של גוגל שמבוססת על קוד פתוח, כלומר פתוחה לשינויים ולכן מתבטאת ביותר סוגי מכשירים, יותר אפשרויות תפעול, תכונות מגוונות וכן הלאה. 

 

באנדרואיד יש הרבה – הרבה יותר אפליקציות בחנות של גוגל, מה שאומר מבחר עצום של אפליקציות מוצלחות יותר, אבל גם פחות, כולל כאלו שיכולות לפעמים לתקוע את המכשיר. בנוסף, את מכשיר האנדרואיד שלכם תוכלו לעצב אישית בצורה הרבה יותר מותאמת לכם ממה שאפשרי באייפון, ואינכם תלויים באפל על מנת לבצע גיבויים ופעולות נוספות.

תגובות