הולכים על בטוח לבתי הספר בכפר סבא
הולכים על בטוח: לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”א, תפרסם עיריית כפר סבא במהלך השבוע את המסלולים הבטוחים בדרך לבית הספר ובחזרה ממנו

עיריית כפר-סבא, באמצעות הרשות העירונית לבטיחות בדרכים, נערכת לפתיחת שנת הלימודים תשפ”א וכחלק מהיערכות זו יפורסמו השבוע מסלולי ההליכה הבטוחים בעיר באתר העירייה.
מפות המסלולים הבטוחים לבתי הספר ברחבי העיר, שכבר הועברו לבתי הספר ובהמשך יועברו להורי התלמידות והתלמידים בעיר, מציגות את דרכי ההגעה המומלצות מכל רחוב, עד לבית הספר בו לומדים הילדים והילדות. המפות המתקדמות כוללות מיקום של מעבירי הדרך במעברי החציה, מיקומי משמרות הזה”ב, סימון שבילי הליכה ושבילי אופניים.
חשוב להדגיש עוד, כי כחלק מפעילות הרשות העירונית לבטיחות בדרכים, מופעל בכפר סבא, במודל ייחודי מסוגו בארץ, מיזם מעבירי דרך, המהווה גיבוי והשלמה למשמרות הזה”ב המופעלות באמצעות תלמידי השכבות הבוגרות בבתי הספר היסודיים
ראש העיר רפי סער: “שמירה על החיים ועל בטיחות בדרכים, הם ערכי ליבה בעיר כפר-סבא. כפי שאנו שומרים על הילדות והילדים בתוך בתי הספר, אנו שומרים עליהם גם מחוצה להם. אני מאחל לכולנו שנת לימודים מצוינת ובטוחה מכל הבחינות, ומחכה לפגוש את התלמידות והתלמידים במסלולי הצעידה והרכיבה הנוחים הפרושים ברחבי העיר”.
חידוש המפות בוצע השנה בהובלת מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים, סיגל שטרית, כחלק מההיערכות עירונית נרחבת ורב תחומית לשנת הלימודים תשפ”א. חידוש המפות נעשה לאחר תצפיות בכל השבילים והמסלולים, ולאחר עדכונן קיבל כל בית ספר מפה ייעודית בהתאם לאזור הרישום, איגרת הסבר על המיזמים והפרויקטים המתוכננים לשנה הקרובה, וכן הנחיות להורים – לשמירה מקסימלית על הבטיחות בדרכים.
תרומה נוספת ומשמעותית למפות המסלול הבטוח, היא עידוד פעילות גופנית ואורח חיים בריא, באמצעות הנגשה של מסלולי שבילי ההליכה והאופניים המעודדים לבחור בהליכה או רכיבה, במקום נסיעה ברכב לבית הספר. עידוד המעבר להליכה ולרכיבה על אופניים אף מעודד את השמירה על הסביבה והקטנת זיהום האוויר, בהתאם למדיניות העירייה לקידום נושא הקיימות.
יש לציין, כי פעילות ההסברה בכפר-סבא לקידום נושא בטיחות בדרכים, עשירה ומגוונת, ומהווה מודל לרשויות רבות בסביבה ובמדינת ישראל כולה. בתחילת השנה מבוצעות פעולות הסברה על המסלולים הבטוחים, ובמהלך השנה מתקיימות הדרכות רבות בבתי-הספר בנושא רכיבה בטוחה על אופניים חשמליים, מועברים סקרי הגעה בתיכונים וניתנים חומרי הסברה והדרכה רבים מותאמי גיל.

תגובות