עיריית כפר סבא ערוכה לפתיחת שנת הלימודים תשפ”א בעוד כשבוע ימים

עיריית כפר סבא ערוכה לפתיחת שנת הלימודים תשפ”א בעוד כשבוע ימים

עיריית כפר סבא, באמצעות אגף החינוך העירוני, נערכה במהלך הקיץ לפתיחה מיטבית של שנת הלימודים תשפ”א, וזאת בכפוף להנחיות משרדי הממשלה וההתאמות הנדרשות לאור התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

המציאות החדשה אילצה את כלל יחידות ומחלקות האגף להתאים עצמן לסביבה חינוכית חדשה, הדורשת הקפדה על כללים והנחיות המשפיעים על שגרת בית הספר בכל הרבדים.
בהתאם לכך, נערכו המחלקות הפדגוגיות והמנהליות באגף החינוך לתרחישים שונים, הכוללים התמקצעות בלמידה מקוונת, התאמת תכנים, רכישת ציוד מתאים ועוד, כדי להבטיח כי שנת הלימודים החדשה תיפתח בצורה טובה ובטוחה לכלל התלמידות, התלמידים והצוותים החינוכיים – תוך הסתגלות ולמידה בלתי פוסקת, בהתאם למציאות המשתנה

תלמידי א גולדה 4

במסגרת היערכות מערכת החינוך העירונית, בוצע שיבוץ 24,100 תלמידות ותלמידים תושבי העיר, מתוכם 4,658 ילדות וילדי הגנים, בוצע במלוא באופן מקוון, כאשר למעלה מ-90 אחוז מההורים קיבלו את אחת מהעדפותיהם לשיבוץ ילדיהם בגני הילדים.
הודעה בדבר השיבוצים נמסרו באופן אישי וישיר לתלמידות ולתלמידים באמצעות המערכת המקוונת באתר העירוני, ואילו הודעות שיבוץ לתלמידות ולתלמידים המיועדים לשיבוץ מחוץ לעיר נמסרו באופן אישי על ידי המסגרות הקולטות ומחלקת הפרט האגף החינוך.

בנוסף, כחלק מההיערכות העירונית ותוכנית זהירות בדרכם ועידוד אורח חיים בריא, פורסמו כבר בשבוע שעבר מפות “המסלול הבטוח” להליכה או רכיבה על אופניים, המאפשרים להגיע בדרך המהירה והבטוחה ביותר למוסדות הלימוד. מסלולי הסעות התלמידים והחינוך המיוחד עברו ייעול בשיתוף חברת מטרופולין, וקווי המסלולים יפורסמו באתר העירוני בהקדם. חשוב להדגיש, כי מערך ההסעות העירוני יכלול השנה כ-60 קווים (קווי בוקר וקווי ערב), אליהם יתווספו למעלה מ-150 קווי הסעות של החינוך המיוחד.
על אף המגבלות עקב התקופה, ממשיך אגף החינוך העירוני לקדם, בשיתוף פעולה עם ההנהגה החינוכית ומשרד החינוך ,את עיקרון “העיר כמרחב חינוכי” – המבקש לצאת מבין כותלי בית הספר ולהפוך את העיר למרחב לימודי מסקרן ומרתק, המחזק את הקשר לעיר ולקהילה.

ההיערכות העירונית לפתיחת השנה כללה בין השאר גם הרצאה מקוונת להורי הילדות והילדים העולים לגן טרום-טרום חובה, יחד עם פסיכולוגית מהשירות הפסיכולוגי החינוכי העירוני ליאת דותן. במפגש הועלו סוגיות העוסקות במעברים, בפרידה, בגמילה ובהתמודדות עם חוסר וודאות בימי הקורונה. כמו כן התקיימה הרצאה מקוונת ביוזמת מחלקת החינוך היסודי בשיתוף מכון אדלר, להורים לתלמידים העולים ולכיתות א’ וכן להורים לתלמידים העולים לכיתות ז’. ההרצאות עסקו במעבר ממסגרת אחת לשנייה והעניקה להורים כלים לתמיכה רגשית עוטפת לילדות ולילדים.

חשוב לציין, כי עטיית מסכות בכל שכבת הגיל תתקיים בהתאם להנחיות הממשלה, כניסת ויציאת התלמידות והתלמידים תהיה מדורגת ושערי בתי הספר כולם יהיו פתוחים, כדי למנוע צפיפות.
בנוסף, השירות הפסיכולוגי החינוכי ילווה את הצוותים החינוכיים וינחה אותם בפתיחת הבוקר בשיח רגשי, מתוך אמונה כי בתקופה זו של חוסר וודאות, יש חשיבות רבה למתן אפשרות לבטא רגשות.
חדרי המורות והמורים בבתי הספר הגדולים יחולקו לשניים, על מנת למנוע סגירה של בית הספר במקרה של מגע עם חולה מאומת, במקביל לחידוד נהלי הדיווח ואופן הניהול של מקרה קורונה בבית החינוך.

ראש העיר, רפי סער: “שנת הלימודים תשפ”א תיפתח לאחר חודשים רבים ומאומצים של כלל הגורמים המקצועיים בעירייה, ליצירת מתווה חינוכי אחראי, מותאם ובטוח, שיאפשר שמירה על הבריאות של תלמידינו וצוותי ההוראה והחינוך, יחד עם שמירה על הרצף הלימודי. אנו עושים הכל על מנת להיות מוכנים לתרחישים שונים לאור הדינאמיות של המצב, ונמשיך לפעול במקצועיות ולמען רווחת התלמידות והתלמידים בעיר. אני מאמין כי משבר הוא הזדמנות לצמיחה ולחשיבה אחרת, והתפרצות נגיף הקורונה הובילה אותנו להיות סתגלניים לשינויים, תוך יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. אני מאחל לכל תלמידות ותלמידי כפר סבא שנת לימודים בטוחה ופורייה”.

רצ”ב: תלמידי כיתה א’ בבית הספר גולדה מאיר בפתיחת שנת הלימודים תש”ף

תגובות