לראשונה יוצבו שני מתקני נטרול אוויר במזרח הוד השרון

שני מתקני טיהור אוויר יוצבו בתחילת ספטמבר ע”י תאגיד ‘מי הוד השרון’ במזרח העיר במטרה להתגבר על מטרדי ריח, כחלק מהצעדים שנוקט התאגיד למען פתרון בעיית ריח ביוב באזור

כחלק מפעולות כנגד מטרדי הריח, הפוקדים את תושבי מזרח העיר הוד השרון, יחל בתחילת ספטמבר תאגיד מי הוד השרון בפיילוט ראשוני בו יציב שני מתקנים של חברת ‘אתניב’ שמטרתם לנטרול ריחות הביוב באזור. המתקנים יוצבו בשטחים הפתוחים שמדרום לשכונת הפועל המזרחי, וכל זאת על מנת לצמצם את מטרדי הריח באזור

נדב דואני. צילום ראובן קפוצינסקי

המתקן החדשני שעלותו עומדת על כ-70,000 שקלים, מבוסס על פילטר לנטרול ריחות על בסיס פחם אשר סופג את הריחות שיוצאים ממערכת השפכים. במידה והפיילוט יוגדר כהצלחה ימוקמו ברחבי האזור מתקנים נוספים וכל זאת כחלק מהצעדים השונים שנוקט התאגיד למען פתרון מטרדי הריח שמהווים בעיה חוזרת ונשנית ממנה סובלים תושבים רבים.

נדב דואני יו”ר תאגיד מי הוד השרון: “אחת המטרות העיקריות שהצבתי בתור יו”ר תאגיד המים הינה לפתור את מפגעי הריח שקיימים באזור המזרחי בעיר ואפשר להם איכות חיים להם הם ראויים. יישמנו מהפך תפעולי וארגוני שבמהלכו אנו מיישמים פתרונות אפקטיביים כנגד מטרדי הריח שכבר בחודש הקרוב יכנסו לפעולה. בקרוב יבצע התאגיד, בשיתוף העירייה, סקר ריחות נרחב בכלל העיר במטרה לאפיין את מקורות הריח בעיר. כמו כן אנחנו עתידים לצאת בקול קורא לפתרונות אלטרנטיביים לפתרון בעיית הריחות. זו משימה עירונית דחופה וחשובה ואנחנו נשקיע את כל המשאבים הנדרשים לשם פתרונה. בסופו של דבר היעד הסופי שלנו הוא להעתיק את המט”ש למקום שאינו קרוב לאזור מאוכלס ולהוציאו מן העיר.”

שירן שהם מהנדס התאגיד: “תאגיד מי הוד השרון פועל במספר מישורים על מנת לספק לתושבי מזרח העיר פתרון הולם למטרדי הריח השורר באזור. הצבת שני מתקנים לנטרול ריח הן למעשה אבן יסוד להמשך הפעולות הרבות שהתאגיד מתכנן לבצע בחודשים הקרובים כנגד מפגעי הריח”.

תגובות