הסופר רם אורן סבל מכאבי גב לא תאמינו מה עזר לו

רם אורן הרגיש תקופה ממושכת כאבים בגבו התחתון ופנה לכללית רפואה משלימה לטיפולי שיאצו. לאחר סדרת טיפולים, הוא התגבר על הכאבים ובשילוב פעילות גופנית, שומר על כושר וחדות גם בעשור התשיעי לחייו. “אין ספק שמדובר בסיפור הצלחה הממחיש את חשיבותם של טיפולי הרפואה המשלימה, לא רק לבעיות קונקרטיות, אלא לתחזוקה קבועה של הגוף”, סיפר המטפל שלו.

כאבים בגב התחתון הם מנת חלקם של רבים בעידן המודרני. למעשה, כ-80% מהאוכלוסייה הבוגרת תסבול בשלב כזה או אחר מכאבי גב בעוצמות שונות ולפרקי זמן מתחלפים. כך גם קרה לסופר רם אורן, בן 84, שהחל לסבול מכאבי גב עוד באמצע שנות ה-70 לחייו בשל שעות הכתיבה הממושכות ליד השולחן ושגרת עבודתו שהשפיעו על בריאותו. לאחר תקופה ממושכת של כאב, פנה אורן לטיפולי רפואה משלימה, ולאחר שיחת ייעוץ עם רופא של הרשת הופנה לטיפולי שיאצו במרפאה בתל אביב שבה עובד המטפל דוד אלמגור.

“הוא בא לטיפולי תחזוקה לשיפור איכות חייו”, סיפר אלמגור על אורן, שמאז החל לפקוד את המרפאה בקביעות. ההתמדה השתלמה וכבר לאחר מספר טיפולים, אורן החל להתאושש. “עם האינטנסיביות של הטיפולים הכאבים פחתו, עד שרק לעיתים רחוקות סבל מכאב”.

אלמגור המשיך לטפל באורן עוד זמן רב, תוך מתן מענה לבעיות שצצו לאורך הדרך. “הוא מטופל אצלי בשיאצו מזה עשר שנים, בהן סבל גם מכאבים במפרק הירך ובכתפיים”, שיתף מחדר הטיפולים. “בזכות הטיפולים שקיבל בשילוב פעילות גופנית, הצלחנו יחדיו לחזק ולתחזק את גופו כך שבכל פעם שהייתה בעיה, גופו חזר לאיזון תוך זמן קצר”. עוד הוא מוסיף כי השמירה על שגרת טיפולים קבועה, סייעה לתהליך.

במסגרת טיפולי שיאצו, המטפל לוחץ על נקודות מרכזיות בגוף לאורך ערוצי האנרגיה (המרידיאנים), מעסה אותן ומניע הגפיים של המטופל. הטיפול עצמו אורך כ-45 דקות ולרוב אינו מסב כאב, אלא מעניק תחושת עיטוף וחיבוק לכל איבר כשעוצמת הלחיצות משתנה ממטופל למטופל.

מהניסיון הקליני הרב שהצטבר בשנים הרבות שבו אנשים פנו לטיפולי שיאצו ניתן לראות כי עיסוי בלחיצות ודיקור בנקודות מסוימות בגוף, מוביל לתהליך שבו משתחררים בגוף חומרים בעלי תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות כאב. התהליך מסייע לריפוי עצמי והחלמה ממכאובים שונים וכן מעורר תחושת נינוחות.

“אין ספק שרם אורן הוא סיפור הצלחה הממחיש את חשיבותם של טיפולי הרפואה המשלימה, לא רק לבעיות קונקרטיות אלא לתחזוקה הקבועה של הגוף”, הדגיש אלמגור. לדבריו, הסופר “בכושר גופני ומנטלי יוצא מן הכלל ואין ספק שלטיפולי השיאצו שקיבל היתה תרומה משמעותית”.

תגובות