מטה המאבק נגד הנתצ בכפר סבא דורש 5 סקרי בטיחות : זמן חציית “מעבר חצייה” בנתצ שמאלי (להזכירכם, בפרויקט הקיים ילדים יעלו לאוטובוס באמצע הכביש), סקר תנועה לרחוב אנילביץ ורחובות נוספים (בפרוייקט הנוכחי מעבירים תנועה מרחוב טשירניחובסקי הרחב לרחוב אנילביץ הצר ונטול המדרכות) דוח מסקנות לסגירת כביש הדמים בפ”ת (יש דוח כזה כאשר סוגרים כביש), 4.סקרי בטיחות לעומסים הצפויים סביב הכניסה והיציאה לבתי הספר. (דמיינו עכשיו 100 ילדים מסיימים בית ספר בשעה 13.10, וצריכים ללכת לאוטובוס באמצע הכביש), דו”ח מקרים ותגובות-פנצ’ר או תקלה לרכב פרטי משמעותו סגירת העורק הראשי של העיר (כי בנתצ שמאלי,בגלל הסכנות הבטיחותיות, לוקחים נתיב ל24 שעות ,ובשום מקרה רכב פרטי לא יכול לעלות עליו) -האם יעמוד גרר בכוננות משני צידי ויצמן?
“נמשיך במאבק ולא נסתפק בסיסמאות ריקות מתוכן (“שם זה מתצ וכאן זה נתצ”). זו אחריות של ראש העיר ולא של המשרדים הממשלתיים שרוצים לרוץ עם הפרוייקט. כל הסקרים הללו לא בוצעו”, כך נמסר ממטה המאבק.
מעיריית כפר סבא נמסר: “תוכנית העדפת נתיבי תחבורה ציבורית ‘מהיר לעיר’, היא תוכנית לאומית אותה מקדם משרד התחבורה ברשויות רבות ובמערך הכבישים הבין-עירוניים ברחבי הארץ. התוכנית אושרה ונחתמה על ידי הנהגת העיר הקודמת כבר לפני כארבע שנים, וביצועה בפועל החל כבר לפני כשנתיים וחצי. ההתנגדות לפרויקט מנוהלת על ידי גורמים עלומים, שאינם בוחלים באמצעים, לרבות הפרחת סיסמאות ריקות מתוכן והטעיית הציבור. מדובר במיחזור טענות נגד תוכנית שמטרתה לייצר שינוי משמעותי בתחבורה הציבורית באזור כולו, הפחתת עומסי תנועה ושתביא לשדרוג נרחב וחשוב של הרחוב הראשי בכפר סבא, רחוב ויצמן, יחד עם שיפור תשתיות, דוגמת עבודות החלפת מובל ניקוז מרכזי בן 40 שנה. זאת בנוסף להחלפת ריהוט רחוב, שדרוג תאורת הרחוב, גינון, סלילת שבילי אופניים ועוד. התוכנית נבחנה ונבדקה על ידי בכירי הגורמים המקצועיים בארץ, לרבות נושא הבטיחות, והוצגה לתושבות ותושבי העיר בשקיפות מלאה במפגשי שיתוף ציבור ונערכו בה שינויים לבקשת סוחרי העיר”.