הישג לעיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון: בעקבות הגשת החלופה המוסכמת. המשמעות: בשלב זה לא מופקדת התוכנית למיקום הדפו אותה מקדמת המדינה
ביום רביעי הקרוב יתקיים בות”ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) דיון על החלופה המוסכמת שהגישו לפני מספר ימים עיריות כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון למיקום הדפו (מחסן תפעול רכבות) במסגרת התוכנית הארצית של המטרו, אותה מקדמת המדינה באמצעות נת”ע. בדיון ישתתפו יו”ר הות”ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) ומנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן, מנכ”ל משרד הפנים, נציגי נת”ע (הרכבת הקלה האחראית להקמת קו המטרו והדפו) ונציגי משרד האוצר. משמעות הישיבה היא בין השאר, שבשלב זה לא תופקד התוכנית המקורית לחלופה שתוכננה מול השכונות הירוקות בכפר סבא, והשטחים הירוקים שליד המושבים גן חיים ושדה ורבורג
זאת בהמשך לישיבה שנערכה בות”ל בתאריך 22 ביולי. באותה ישיבה הביע ראש העיר רפי סער התנגדות חריפה למיקום שהוצע וקודם באופן חד צדדי על ידי הות”ל והודיע חד משמעית שלא ייתן ידו לפגיעה באיכות ובבריאות התושבים. בעקבות התנגדות זו הוארך המועד להפקדת התוכנית המקורית עד ל-26 לחודש, בתנאי שראשי הרשויות יגישו חלופה מוסכמת וזו אכן הוגשה. בות”ל הביעו שביעות רצון מהחלופה שהוצעה והתרשמו שאכן מדובר בעבודה רצינית ומעמיקה.
בהמשך להבטחתו של סער, לפיה הדפו ימוקם הרחק מבתי התושבים בעיר, המיקום הנוכחי המוצע נמצא בסמוך לכביש 6 ולתחנת הרכבת המזרחית המתוכננת, והוא מקובל גם על ראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן. החלופה גובשה על ידי ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, בסיוע מהנדסת העיר כפר סבא, עליזה זיידלר-גרנות, ובשילוב מומחי הנדסה, תחבורה ואקלים מהמובילים בארץ.
לפי התוכנית החלופית, יתפרס הדפו על שטח של כ-380 דונם, בסמיכות לאזורי התעשייה בנימין וכ”ס 50 – במרחק של מאות מטרים רבים מבתי תושבים משתי הרשויות, בקרבה לאזורי תעשייה וצירי תחבורה ותנועה מרכזיים, תוך חיסכון צפוי של מיליארדי שקלים למדינה ויצירת מאות מקומות תעסוקה חדשים לתושבי האזור.
מאת: אירית מרק