ים יבשה – הכל על שילוח ימי

ים יבשה – הכל על שילוח ימי

שילוח דרך הים הוא אמנם איטי משילוח באוויר, אבל יש לו יתרונות אחרים שהופכים אותו לכדאי מאוד, בעיקר כשמדובר במשלוחים גדולים

שילוח דרך הים הוא אפשרות משלוח שנפוצה שנים רבות ומתבצעת בהתאם לנהלים וחוקים של גבולות ימיים. על פי רוב, שילוח דרך הים מתאים למוצרים השוקלים מאות קילוגרמים. בין מוצרים אלו ניתן למנות מכוניות, ריהוט, מכולות של ביגוד וציוד אלקטרוניקה. בנוסף, ציוד יוצא דופן דוגמת פסנתרים שצריכים לעבור מיבשת אחת לאחרת עוברים דרך הים.

שילוח דרך הים נחשב ליותר זול בהשוואה לשילוח דרך האוויר. מן העבר השני, הוא אורך זמן רב יותר בהשוואה לחלופה האווירית. כך למשל, משלוחים דרך הים יכולים לארוך בין שבוע לחודש, בעוד שבאמצעות שילוח דרך האוויר המוצרים יגיעו למדינת היעד תוך שעות-ימים בודדים. 

בכל הנוגע לעמידה בלוחות זמנים, ספינות כבדות יכולות להתעכב בהגעתן לנמל היעד. במידה שמדובר במשלוח של ריהוט לדירה, למשל, לרוב עיכוב במספר ימים לא יהיה קריטי למקבלים. מן העבר השני, כאשר מדובר בחברה גדולה הממתינה לקבל מוצרים לצורך מכירה בתקופת חגים, למשל, כל עיכוב שכזה בהגעת המשלוח עלול לגרור הפסדים רבים. 

פרמטר נוסף הוא הדאגה לסביבה. אחרי הכל, כולנו רוצים להשאיר לילדינו מערכת אקולוגית מאוזנת בה הם יוכלו לחיות אורח חיים בריא. בעניין זה השילוח הימי הוא החלופה הידידותית יותר לסביבה בהשוואה לשילוח דרך האוויר. אמנם נכון שגם במהלך השייט נפלטים למי הים כמויות של פחמן, אולם הנזק הסביבתי שהם גורמים נמוך בהרבה בהשוואה לתובלה אווירית. 

בישראל פועלות מספר חברות שילוח המאפשרות שינוע דרך הים של מוצרים וסחורות. לפני שאתם בוחרים בחברה, חשוב שתקבלו תשובות על מספר שאלות:

  • האם יש לחברה ניסיון בשילוח ימי? מומלץ לבחור בחברה בעלת ניסיון בתחום, כדי להימנע ממצב שאתם משלמים ביוקר על טעויות שנובעות מחוסר ניסיון והיעדר ידע מקדים של אנשי הצוות המקצועי.
  • האם נציגי החברה מטפלים בנושא המיסוי? מומלץ שאנשי הצוות ידעו לטפל ביעילות בנושאים הביורוקרטים, ובכלל זה בכל הנושא המיסוי, עמילות המכס והשחרור מהנמל במדינת היעד. 
  • באיזה אופן המוצרים צפויים להיארז? צורת האריזה, החומרים שמהם עשויות האריזות יכולים להבטיח את הגעת המוצרים והסחורות בשלמות למדינת היעד. 
  • האם יש יכולת מעקב אחר המשלוח? האם חברת השילוח הבינלאומית מעמידה לרשותכם אפשרות בקרה ופיקוח על הסטטוס בו נמצא המשלוח לו אתם ממתינים?
  • האם המשלוח מבוטח? אנחנו חיים בעולם של אי ודאות וכדאי להבטיח את עצמנו במידה שקורות תקלות. פוליסת ביטוח מתאימה יכולה לחסוך לכם הפסד כספי גדול במידה והמשלוח לא יגיע ליעדו בזמן או ינזק במהלך ההובלה.

שילוח דרך הים הוא זול באופן יחסי, ידידותי לסביבה ומתאים לשינוע של חפצים כבדי משקל. האם זהו סוג השילוח הבינלאומי לו אתם זקוקים? את התשובה רק אתם יודעים.

תגובות