שנת הלימודים תשפ”א נפתחה בהוד השרון בהצלחה

15,813 תלמידות ותלמידים החלו השבוע בהוד השרון את שנת הלימודים תשפ”א, ב-113 גני ילדים ו 26 בתי ספר  ברחבי העיר

הצוותים החינוכיים קיבלו את פני הילדות והילדים למציאות מעט שונה. חלוקה לקבוצות קטנות, שעות התחלה שונות של הלימודים ומעט  אי וודאות, אבל עדין התרגשות ושמחה לחזור ללימודים. 

שנת הלימודים נפתחה לאחר שבמהלך חודשי הקיץ נערכה העירייה בכדי לאתר ולהכשיר כיתות ומתחמי לימוד נוספים, כמו גם לגייס צוותי הוראה, זאת בכדי לאפשר יותר  ימי למידה בתוך בתי הספר ובמקומות אחרים שהוכשרו לשם כך. 

לקראת תחילת שנת הלימודים אף נערכו שיפוצים, שכללו צביעה, גינון ,שיפוץ מבנים וכיתות בשורה של בתי ספר וגנים.

בבית הספר תמר מוכשרים בימים אלה מרחבים מוגנים שעתידים לשמש גם ככיתות לימוד והעשרה. בבית הספר הדמוקרטי הוכשרו חדרי לימוד גם כן. בבית ספר יגאל אלון בוצעו עבודות שיפוץ והרחבה לחדר המורים ומתחם המנהלה, שיפוץ שירותים חדשים לצוות המורים והוספת שירותי נכים. כמו כן הוכנה מעטפת שבעתיד תאפשר תוספת של שלוש כיתות לימוד. עבודות נוספות בוצעו גם בתל”י, רבין, שילה ועתידים, כל מוסדות החינוך נצבעו מבפנים ובוצעו הצללות במוסדות רבים.  

בנוסף נפתח מתחם גנים חדש בשכונת 1200 הכולל ארבעה גני ילדים בקומת הקרקע ובקומה השנייה, בית ספר זמני ובו שלוש כיתות א’.  בשנה הבאה  צפוי להיפתח שלב א’ של מבנה הקבע לבית הספר. 

ה-1 בספטמבר, היה גם  יומם  הראשון של שלושה מנהלים חדשים: חנה ענבר מילוא, מנהלת  בית הספר לפיד, עינת לנדיס מנהלת בית הספר החדש וטל אהרוני, מנהל בית הספר רעות.

השנה הרחיבה העירייה גם את פרויקט “מובילי הדרך”, שמתפרסים ב-14 מעברי חצייה בהם צועדים הילדים בדרכם לבתי הספר זאת בכדי לסייע לילדות ולילדים להגיע בבטחה לבתי הספר. 

במהלך יום הלימודים הראשון, הזמינה העירייה את ההורים, התלמידות והתלמידים, לפנות לצוות אגף החינוך בכל סוגיה שדרשה מענה ואכן עשרות שיחות התקבלו ונושאים שונים וזכו למענה.  

השבוע הראשון מוקדש לביקורים במוסדות החינוך. ראש העיריה אמיר כוכבי , מנכל העיריה רן היילפרן, מיכל אפרתי מנהלת אגף החינוך  ונציגים נוספים עוברים  בין בתי הספר למפגש עם התלמידים ואנשי הצוות. 

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: “האתגר הגדול שעמד לפיתחנו היה לפתוח את שנת הלימודים בהצלחה כדי לחדש את הקשר בין הצוותים החינוכיים לתלמידות והתלמידים, למרות מגבלות מתווה משרד החינוך. אני שמח שהצלחנו לפתוח שנה מורכבת ללא בעיות יוצאות דופן ומודה לאגף החינוך ולצוותו בתי הספר והגנים על כל העבודה הקשה. כעת אנחנו עם הפנים קדימה לאתגרים הבאים: הרחבת ימי הפעילות של כיתות ה- ו במרחב העירוני לאחר החגים, הגדלת מספר השעות הפרונטליות לכלל התלמידות והתלמידים מתוך הבנה והכרה בכך שהזום אינו תחליף למפגש האישי ומתן מענה אישי לבעיות פרטניות שהסיטואציה הזאת הגבירה. אני מקווה שלא נגיע לכך, אבל העירייה נערכת בתכנון להמשך שיפוצים של מוסדות חינוך, בדגש על גנים ובכוונתה להוציא את התוכנית לפועל במקרה של סגר נוסף או השבתה ממושכת של הלימודים. שנת לימודים מהנה, פוריה ובריאה לכל התלמידות והתלמידים, לצוותים החינוכיים ולהורים. אנחנו נמשיך לפעול לקדם את החינוך”.

תגובות