יישר כח : עובדי המוקד העירוני נכנסו לבידוד וממשיכם לעבוד מהבית

הם זמינים עבורכם ביום וגם בלילה, בשבתות ובחגים, בתקופת בקורונה ועכשיו גם בפיג’מה – המוקד העירוני של עיריית כפר סבא פועל בכל עת

בימים אלה עובדים חלק ממוקדניות ומוקדני המוקד העירוני בכפר סבא מהבית, וזאת עקב תקופת בידוד שחלקם מחויבים בה בהתאם להנחיות משרד הבריאות – אך למרות זאת ומתוך תחושת מחויבות ומדיניות עירונית אותה מוביל ראש העיר למתן שירות מיטבי לתושבים, תוך הרחבת המענה הטלפוני – ממשיכים עובדות ועובדי המוקד בעבודתם – גם בבידוד

המוקד העירוני

המוקד העירוני 106 נערך כבר בתחילת חודש מרס, עם תחילת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, להיערך לעבודה רציפה תוך כדי משבר, במטרה לשמור על שגרת שירות וזמינות מענה לתושבות ותושבי העיר.

“בחודש מרס פיצלנו את המוקד לשני מוקדים, שתי קפסולות בעצם, שלא התראו מאז”, מספר מנהלת המוקד העירוני ומערך השירות בעיריית כפר סבא, עדי אוליקר. “כל קפסולה עובדת במיקום פיזי אחר וצוות המשמרות אינו מתערבב. הסיטואציה דרשה היערכות רבה מבחינת הכשרת ציוד, תוכנות, מבנה ראוי ונוח לעבודה 24/7 ונוהלי עבודה חדשים, המאפשרים להתנהל עם ציוד ותוכנות לשליטה מרחוק ויכולת התמודדות גם עם ציוד שהעברתו בלתי אפשרית ממוקד למוקד ההיערכות הייתה מהירה ביותר, ותוך מספר ימים כל צוות המוקד פוצל לשניים – צוות ירוק וצוות ורוד. אנו משתדלים לשמור על הווי בין הצוותים, בודקים את השירות הניתן על ידי כל אחד מהצוותים, ומנטרים את כל השיחות וההודעות המתקבלות אצל אחד מהצוותים, וכל זאת תוך בניית מסגרת המעודדת שירות ומאפשרת מורל גבוה בקרב עובדות ועובדי המוקד. כך העברנו את חמשת החודשים האחרונים, כשאנו מתראים רק בישיבות צוות ב-ZOOM”

עובד מוקד מהבית

לפני כשבוע נתבשרו עובדות ועובדי המוקד העירוני ששניים מתוך עובדי אחד הצוותים חלו בקורונה – מה שהוביל לכניסתם לבידוד של עשרה עובדים, המהווים מחצית מכוח האדם של המוקד העירוני. הידיעה על בידוד העובדים לא הרתיעה את הצוותים, שבזכות היערכות מוקדמת – ממשיכים להעניק שירות רציף ומיטבי לתושבי העיר – מהבית.

“לא נעים לקבל בשורה על קולגות ומכרים שנמצאו מאומתים לנגיף ועל בידוד המחייב את חלקנו, אך מהר מאוד התעשתנו והתחלנו להתנהל בנוהל חירום”, מספרת אוליקר. “לשמחתנו, הרבה ובזכות היערכות מקדימה, תרגול, השמשת מחשבים ניידים וחפיפת עובדים שלא מהמוקד לצורך תגבור המוקד, הצלחנו כבר באותו היום להמשיך בפעילות בשגרה, כך שניתן מענה לכל פונה למוקד”.
חשוב לציין, כי במסגרת היערכות עירונית כוללת למקרי חירום, בדגש על תקפת הקורונה, ובזכות שיתופי פעולה בין האגפים השונים בעירייה, כבר למחרת נרתמו עובדים מאגפים אחרים כדי לעבוד ולענות לתושבים, ועובדי המוקד שנתבקשו להיות בבידוד החלו לעבוד בבתיהם, אפילו בפיג’מה – והכל למען מתן שירות מצוין, מהיר ומקצועי לכל תושבת ותושב בכפר סבא.
“כאשר יש תכנון מראש, בניית תרחישים עתידיים ומוכנות אליהם, ניתן לשמור על רצף תיפקודי שכלל לא פוגע במערך השירות”

עדי אוליקר מנהלת השירות והמוקד העירוני

מוסיפה אוליקר. “אני שמחה להגיד שאנו בשגרה נערכים לכל אחד מהתרחישים ומתאמנים עליהם ולקראתם באופן שוטף. אנו רואים חשיבות עליונה בהמשך הרצף התפקודי וברור לנו שברגע שהלחץ עולה בקרב הציבור, כתוצאה למשל מעלייה בתחלואת קורונה, הצורך במענה במוקד העירוני עולה אף הוא במקביל – ואנחנו כאן. לשם כך פתחנו במהלך תקופת הסגר קו חם לתמיכה ואוזן קשבת, שהוקם תוך 24 שעות ושנתן מענה למעל 4,000 תושבים שנזקקו לסיוע. פתחנו גם וואטסאפ שגם דרכו ניתן לפנות אלינו והעיקרון החשוב ביותר שמנחה אותנו הוא להיות קשובים לצרכים, לדעת לחזות אותם מראש ולהיערך לכל תרחיש”.

תגובות