מחאת הורים ותלמידים על רקע השלטים המזעזעים שתלו תלמידי התיכונים בעיר

שלי סבר ומורן מישל מארגנות מחאת ענק על רקע השלטים המזעזעים שנתלו בתיכונים בכפר סבא.”אין יודניקית שלא נותנת,אין יובניק שלא מקבל”,נכתב. התלמידים האחראים למעשה זומנו לבירור והושעו.

“אנחנו מזמינות אתכן ואתכם מחר להשבתת מחאה של כל התיכוני

ם בכפר סבא: מחר ברבע לשמונה יתייצבו כל בנות ובני התיכונים עם ההורים בחולצות אדומות ולא ייכנסו ללמוד.
זו השבתת אזהרה: בנותינו לא יחזרו ללימודים עד שנדע שהמקרה מטופל במלוא החומרה, שלא תתקבל השתקה של מקרי אלימות מינית בכפר סבא ושכל בנות ובני התיכונים בטוחות ובטוחים מפני אלימות מינית ובריונות וכי הופקדו בידי מנהלים הראויים לכך! בואו לפגוש אותנו בחולצות אדומות ולהקים קול צעקה מחר ברבע לשמונה בבוקר בכל תיכוני כפר סבא!”. 

הדס שטייף, כתבת גלי צה”ל כתבה בנושא “אלו חלק מהכרזות שתלמידי כיתה יב הכינו כקבלת פנים לבנות י החדשות. זה קרה בשבוע שעבר ערב תחילת שנת הלימודים. מנהל בית הספר גילה. הנערים הושעו. אבל נערות מהתיכונים בכפר סבא אמרו לגלי צהח כי זה לא מספיק. שתרבות האונס מתחילה בתיכוניים, והן מתכוונות להלחם בזה”.

סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין מסיעת מרצ :”נודע לנו על כרזות המביאות תמיכה באונס קבוצתי מבית ספר תיכון אחר בעיר כחלק מ”טקס קבלה” (“זובור”) בבית ספר אחר בעיר. כותבי הכרזות הושעו, אך מן הסתם יחזרו לאחר מכן ללימודים במוסד החינוכי. נשאלת השאלה כיצד מקרים כאלה יכולים להתרחש בכפר סבא. ידוע לנו כי לפחות באחד מהתיכונים המדוברים התקיים תהליך חינוכי בנושא. לא מדובר בוואקום חינוכי שהוליד תופעות מזעזעות אלו. ואף על פי כן הבנות שלומדות כאן לא יכולות עדיין לחוש עצמן בטוחות כלל ועיקר. אין אווירה שאומרת: “לא בבית ספרנו ולא בכלל בשום מקום”! אנו, חברות וחברי סיעת מרצ כפר סבא, סבורים שיש כאן הזדמנות אמיתית לתהליך שינוי כלל עירוני – גם במערכת החינוך עצמה וגם מחוצה לה, גם של תלמידים וגם של מבוגרים. ההערות הסקסיסטיות שמושמעות באופן תדיר בכל כך הרבה סיטואציות צריכות להיעלם מהעולם. כפר סבא היא עיר מיוחדת. אנחנו, הכפר סבאים, הוכחנו כל כך הרבה פעמים שכשאנחנו מאוחדים סביב מטרה אנחנו יכולים להפוך למובילים בארץ ולבצע שינוי עמוק – לא רק כאן אלא בכל המדינה. זהו צו השעה. נהפוך הערות סקסיסטיות ללא לגיטימיות – גם ובראש ובראשונה בשיחות בין בנים בני נוער וגברים. נחנך את בנינו ובנותינו לכבד את גופם של אחרים. נחגוג את האהבה והמיניות באופן נכון וראוי שמכבד את כל בני האדם – לא באמצעות חפצון, כפייה וביזוי. זוהי משמעותה של חברה ליברלית בריאה. והכי חשוב: לא נשתוק! נשים וגברים גם יחד, חשנו הבוקר את הגועל עולה בגרוננו, אך גם את הצורך לעמוד לצד הבנות ולהבטיח להן מוסדות חינוך בטוחים בכל מובן, כולל המגדרי”.

עוד על הנושא בקבוצת כפר סבא שלנו 

מאת: אירית מרק

ראש העירייה, רפי סער הגיע לתיכונים ושוחח עם התלמידים “היה לי חשוב להגיע אישית אליכם, תלמידות ותלמידים, לבית הספר, להסתכל לכם בעיניים ולהגיד לכם שאני מגנה בכל תוקף התנהגות שכזו. מדובר בהתנהגות מבזה, חורגת כל טעם טוב, התנהגות ללא מחשבה. אני מצפה שתלמיד שלמד 12 תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אדם אחד או יותר‏ ו‏אנשים יושבים‏‏‏שנה במערכת החינוך של כפר סבא, שיידע שאת הצלחתו לא נמדוד בציונים גבוהים. את הצלחתו נמדוד בערכים ובמוסר גבוה, בשמירה על כבוד האדם והבחנה בין טוב לרע. לנו יש אפס סובלנות לאלימות מכל סוג שהיא. לא מדובר בשלט, חשוב לי להבהיר לכם! מדובר בחוסר יכולת להבחין בגבולות, בדיוק מה שקרה במקרים האחרונים שחווינו ברחבי הארץ. שלט כזה שנתלה בבית הספר חושף את הבנות לאמירה פוגענית, מכניס אותן לתחושה של חוסר ביטחון במקום שצריך להיות מבצר עבורן. חשוב לציין, כי אחד ממורי בית הספר גילה מבעוד מועד את השלטים שהוכנו על ידי קבוצת תלמידים משכבת י״ב ותוכננו להיתלות עוד טרם פתיחת השנה, והם לא נתלו מעולם.

“התלמידים האחראיים למעשה זומנו מיד לבירור בבית הספר יחד עם הוריהם ונערך בירור משמעתי וחינוכי עמם. התלמידים הושעו לתקופה קצרה, כמתחייב ועל פי הנהלים המגבלות של משרד החינוך, כאשר התלמידים וההורים שיתפו פעולה באופן מלא והבינו את החומרה הרבה של מעשיהם. הטיפול החינוכי המורכב ימשיך לאורך השנה כולה, כולל תוכנית חינוכית בהובלת. תלמידות ופעולות הסברה, כפי שהוא נעשה בשנים קודמות כחלק מהמשימה לחינוך בין המינים ולשוויון מגדרי, כל הפעולות דווחו כנדרש למשרד החינוך ונעשו בליווי מלא. בעוד שנה אתם הולכים לצבא, מקבלים נשק, חלקכם יהיו ביחידות מובחרות וקצינים בצבא. כוחו של צבא הגנה לישראל הוא קודם כל בערכים שלו. בלי אלה,לא יהיה לנו ביטחון, בלי איכות החיילים לא נוכל להגן על הבית מבחוץ ומבפנים. אני מבקש מכם, מהיום והלאה תעשו מבחן לעצמכם לפני שאתם עושים מעשים כמו אלו, תנסו לעצום עיניים ולהסתכל מעיניו של הצד הנפגע, כיצד הוא מקבל מעשים כאלו, ואיך הוא ירגיש לאחר המעשה. זה בידיים שלכם”.

גם ועד ההורים חידד את הצורך במפגשים חינוכיים לילדים במערכת החינוך “הנהגת ההורים העירונית נחרדה לקרוא את הפרסומים בתקשורת וברשתות החברתיות אודות שלטים וכתובות מכוערות שרוססו בימים האחרונים בתיכונים שונים בעיר. מדובר בכתובות בעלות אופי מיני פוגעני ואנחנו מגנים אותן מכל וכל!

“לצערנו הרב, בתקופה האחרונה אנחנו מוצפים חדשות לבקרים בדיווחים אודות מעשי אלימות מינית קשים ביותר נגד קטינות וקטינים, כש”גולת הכותרת” היא האונס המזעזע במלון באילת. ואף שמאוד נוח לקרוא מהצד אודות מעשים כאלה ואחרים ולנפנף את הדברים באמירה ש”אצלנו זה לא יקרה” – במבחן המציאות, כפי שעינינו רואות, תרבות האונס הרימה היום את ראשה המכוער גם אצלנו בכפר סבא וגם הנוער שלנו לא חף מהרעה החולה הפושה בחברה הישראלית. הגיע הזמן לשים לזה לסוף. הגיע הזמן שאנחנו, ההורים, נדע למתוח קו לילדינו ולהכריז בצורה נחרצת: לא בבית ספרנו. זה מתחיל בבירור מקיף ויסודי של נסיבות המעשה, וממשיך, ככל שיימצא לנכון, בענישה משמעותית נגד אותם שריססו את הכתובת המכוערת, וכל זה לצד הסברה נרחבת בתיכונים העירוניים, חינוך ליחס שוויוני בין המגדרים ולמיניות בריאה ומכבדת. הקריאה הנחרצת הזו חייבת לצאת בשם כל אחד ואחת מהורי העיר. עלינו לדרוש יחד מעיריית כפר סבא ליישם תכנית פעולה מיידית למיגור האלימות בכלל והאלימות המינית בפרט, כזו שתשים קץ למעשים מכוערים כאלה – ויפה שעה אחת קודם.

“בצד הדברים, אנו רואים את הצורך בחידוד חשיבותו של פרויקט חינוך מיני משמעותי בכלל בתי הספר העירוניים, מגיל יסודי ועד התיכון, תוך התאמת המסרים לשכבות הגיל השונות. שיח בגובה העיניים ופעילות שנתית עם הילדים יסייעו להסביר את המשמעות החמורה של המעשים מהסוג שראינו הבוקר וימנעו את הישנותם בעתיד”, ציין יובל קדוש, יו”ר הנהגת ההורים העירוני.

תגובות