מחאת ענק הבוקר על רקע השלטים המיניים שנתלו בתיכונים בכפר סבא

מחאת ענק הבוקר על רקע השלטים המיניים הבוטים שתלו תיכוניסטים בכפר סבא. יובל קדוש, יו”ר ועד ההורים העירוני “כולנו מנסים לעקור את התופעה מהשורש לפני הכל. תרבות האונס היא מילה רעה”

עדי לוי סקופ, חברת מועצת העיר ויו”ר מועצת נשים עירונית “התעוררתי אמש לבוקר קשה, גם כאשה, גם כאמא וגם כיו”ר מועצת נשים עירונית, עם גילויי ונדליזם ושלטים שתלמידים רצו לתלות בתחילת השנה בתיכונים בעיר, כש”תרבות האונס” בה אנו נאבקות ונאבקים שנים – צועקת וזועקת מהמילים שהיה קשה לקרוא. הגוף הצטמרר. שלטים המעודדים אונס ופגיעה מינית, שלטים המבטאים זלזול, השפלה ואלימות, ובאותם רגעים של זעזוע עמוק עד עמקי נשמתי – ידעתי שאלו גם רגעים מכריעים. לא נוכל לאפשר שמקרים כאילו יתרחשו בשום מקום בארץ ובטח שלא בעיר שלנו. אנו, כולנו – אבות, אימהות, נשים, גברים, נערים ונערות – תושבות ותושבי כפר-סבא כולם, אומרים בצורה והברורה ביותר שיש – אפס סובלנות לאלימות! אנו מוקיעות ומוקיעים בכל דרך את המעשים אליהם נחשפנו. זה ממש לא רלבנטי שהשלטים לא נתלו בסוף. ממש לא. להיפך, יש לקחת את המקרה החמור הזה בשתי ידיים ולראות איך מזעזעים את כל המערכת כולה, כדי שזו תהיה הפעם האחרונה שאנו קוראים וקוראות על מקרים כאלה, בוודאי בעיר שלנו כפר סבא

“ראשית ובצורה ברורה וחד משמעית – כשמקרה כזה קורה, כולנו חייבים וחייבות לדעת ומיד. מוטלת עלינו החובה לייצר מערכת דיווח שקופה לכל, כי רק כך נוכל להוקיע את התופעה ולעקרה מהשורש לאלתר. כל דרך אחרת של אי ידוע עלולה להחמיר את המצב וליצור חוסר אמון ותחושה קשה של חומר מוגנות.

בלעדי ! למכירה דופלקס לופט מרהיב, מושלם❗ בכפר סבא הירוקה הזמר העברי (60)✨ 6 חד' אפשרות ל 7 חד" ✨סלון מרווח גדול עם…

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום שני, 7 בספטמבר 2020

“שנית, הטיפול באירוע הקשה והפוגעני הזה, חייב להיות נחרץ ומיידי ולכלול חמישה שותפים מרכזיים: צוותי החינוך, צוותים עירוניים, הורים, תלמידות ותלמידים, ואנשי ונשות מקצוע.

“מרגע שנודע לנו על המקרה אנו פועלות לנקיטת הצעדים הבאים: קיום הערכת מצב עירונית דחופה עם כלל השותפים/ות, שעת הסברה מניעה חובה בכל החטיבות והתיכונים, הקדמת כלל הסדנאות של מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית לחטיבות הביניים, הרצאה ביום חמישי לכלל ההורים עם המרכז לסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, חידוד נהלי טיפול במקרי הטרדות ופגיעות מיניות, השתתפות בעצרות תמיכה של בני ובנות נוער, הוספת תכנים בנושא לא לאלימות ועוד. כולנו ביחד נרתמות ונרתמים למאבק! אנחנו לא עוצרות כאן ומחר משיקות קהילה חדשה של מועצת נשים “קהילת הורות לשוויון” שעמלנו על הקמתה למעלה מחצי שנה ואשר חלק ממטרותיה היא לייצר ביחד סביבה שוויונית ומכילה ולנהל שיח משותף בהובלת הורים ואנשי/נשות מקצוע על חינוך למיניות בריאה ולא לאלימות. אשתף אתכם ואתכן כל העת בכל התוכניות ואני קוראת לכולם/ן להשתתף בהדרכות שנקיים להורים ולבנות ובני הנוער. חברים וחברות יקרות, הקהילה הכפר סבאית עוברת בשעות האחרונות טלטלה, אך אנו נוכל לה. אנו נתגבר ביחד. אני מבטיחה לכן ולכם, בכל ליבי, בכל כוח – אעשה הכל כדי שנמגר את תרבות האונס והשיח האלים מהשורש”

מאת: אירית מרק

תגובות